Κλείσιμο

Νέα στοιχεία για ΟΣΕ - Siemens

Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση Siemens, καθώς επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες ότι για τη σύμβαση για την προμήθεια του συστήματος ραδιοκάλυψης GSMR του σιδηροδρομικού δικτύου δόθηκαν μίζες από τα μαύρα ταμεία της εταιρίας.

Σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα Ελευθεροτυπία αναφέρει ότι η προμήθεια από το παραλογιστήριο της Siemens για τη σύμβαση της με την ΕΡΓΟΣΕ ήταν της τάξεως του 78% επί του συνολικού κόστους του προγράμματος, που ανήλθε στα 68 εκατομμύρια ευρώ.

Όπως προκύπτει από σχετικό σημείωμα που βρίσκεται στη διάθεση της Εισαγγελίας Αθηνών, η προμήθεια δόθηκε τον Φεβρουάριο του 2005, όταν δηλαδή συντάσσονταν οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου.

Ο διαγωνισμός για το GSMR έγινε στις 15 Δεκεμβρίου 2005 και υποψήφιες εταιρίες ήταν η Siemens και η Uninortel. Οι εταιρίες κατέθεσαν τις οικονομικές και τεχνικές τους προσφορές, οι οποίες αξιολογήθηκαν από την αρμόδια επιτροπή της ΕΡΓΟΣΕ.

Στην επιτροπή, όμως, υπήρχε διάσταση απόψεων για την προσφορά της Siemens. O πρόεδρος της Ιωάννης Κατσιούλης εισηγήθηκε τον αποκλεισμό της Siemens από τον διαγωνισμό εξαιτίας αποκλίσεων από τις τεχνικές προδιαγραφές, όμως τα άλλα δύο μέλη είχαν διαφορετική άποψη. Έτσι με 21 το έργο κατακυρώθηκε στη Siemens.

Η σύμβαση υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2006 και το κόστος της ανήλθε στα 68 εκατ. ευρώ. Πριν από περίπου τέσσερις μήνες η ΕΡΓΟΣΕ συνέταξε νέες προδιαγραφές για δεύτερο συμπληρωματικό έργο στο σύστημα ραδιοκάλυψης GSMR του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ, συνολικής αξίας 17 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός έγινε και τον κέρδισε και πάλι η Siemens.

Ωστόσο, με παρέμβαση του υπουργού Μεταφορών, Κωστή Χατζηδάκη, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός πάγωσε.

Σήψη στον ΟΣΕ. Εν τω μεταξύ, κατάσταση σήψης και διαφθοράς στον ΟΣΕ αποκαλύπτει εσωτερική έρευνα του Οργανισμού που δημοσιεύεται στην Καθημερινή της Κυριακής.

Σύμφωνα με το πόρισμα και την εξέταση των 20 φακέλων της περιόδου 2004 έως σήμερα, μόνο από την εκποίηση του παλιού τροχαίου υλικού, ο οργανισμός έχει ζημιωθεί περίπου 10 εκατ. ευρώ. Δεκατέσσερις ακόμη φάκελοι που αφορούν την περίοδο 20002004 έχουν μυστηριωδώς εξαφανιστεί.

Σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού, ακόμη και στις περιπτώσεις που διεξάγονταν διαγωνισμοί, κατοχυρώνονταν στο 1/3 της τιμής του υλικού στην αγορά.

Την ίδια στιγμή, ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης, με εισήγηση του προς τον πρωθυπουργό προτείνει ριζικές αλλαγές για την εξυγίανση του οργανισμού, καθώς το χρέος του ανέρχεται στα 7 δισ. ευρώ και υπολογίζεται ότι θα φτάσει στα 12,5δισ. ευρώ σε 2 χρόνια.

Ο υπουργός μεταξύ άλλων προτείνει εθελούσια έξοδο για τουλάχιστον 3 .000 εργαζομένους, καθώς και περικοπή του επενδυτικού προγράμματος κατά το ήμισυιδιωτικοποίηση του προαστιακού της Αθηνάς, άμεση περικοπή των βαριά ζημιογόνων δρομολογίων και ανεξαρτητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σημειώνεται τέλος, ότι παρά τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα, η πλειοψηφία των πολιτών (78%) είναι πεπεισμένη ότι η υπόθεση της Siemens θα παραμείνει στο σκοτάδι, σύμφωνα με δημοσκόπηση για την εφημερίδα Ελευθεροτυπία.
Πηγή: skai.gr