Σε λίγα λεπτά η έκδοση αστυνομικών ταυτοτήτων (upd)

Πιλοτικά ξεκινά σε ορισμένες περιοχές της χώρας εντός των προσεχών ημερών το νέο, πιο γρήγορο και απλό σύστημα έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Τον Οκτώβριο η νέα διαδικασία έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας θα εφαρμόζεται σε ολόκληρη την επικράτεια και κάθε πολίτης θα μπορεί πλέον να πηγαίνει μόνο με δυο φωτογραφίες του στο Αστυνομικό Τμήμα του τόπου διαμονής του και να λαμβάνει μέσα σε λίγα λεπτά την ταυτότητα του, χωρίς να προσκομίζει πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις.

Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στην πρώτη «government to government» (διασύνδεση δημοσίων υπηρεσιών) υπηρεσία, τη διασύνδεση εν προκειμένω των αστυνομικών τμημάτων με τα δημοτολόγια.

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη, που δημοσιεύθηκε σήμερα στο ΦΕΚ, θεσμοθετείται η αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), των απαραίτητων στοιχείων για την έκδοση δελτίου ταυτότητας (επώνυμο, όνομα, όνομα πατέρα, επώνυμο πατέρα, όνομα μητέρας, επώνυμο μητέρας, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης, δήμος δημοτολογίου, αριθμός οικογενειακής μερίδας, ιθαγένεια).

Με αυτό τον τρόπο, η διαδικασία έκδοσης αστυνομικής ταυτότητας συνοπτικά θα διαμορφωθεί ως εξής: Μετά την ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης αναζήτησης και την ταυτοποίηση του αιτούντος από τον αρμόδιο υπάλληλο της αστυνομικής αρχής, διαμορφώνεται αυτόματα η σχετική αίτηση, στην οποία περιλαμβάνονται μέχρι τρία τυχαία ερωτήματα επί των δημοτολογικών στοιχείων που βρίσκονται καταχωρημένα στο ΟΠΣΕΔ. Τα ερωτήματα εκτυπώνονται και ο αιτών απαντά εγγράφως σε αυτά. Αφού υπογράψει την αίτηση ? υπεύθυνη δήλωση, ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής καταχωρεί στην εφαρμογή τις σχετικές απαντήσεις. Στη συνέχεια ο υπάλληλος εκτυπώνει την αίτηση, επικολλά τη φωτογραφία και καλεί τον αιτούντα και τον μάρτυρα να υπογράψουν. Το δελτίο ταυτότητας πλαστικοποιείται και παραδίδεται στον αιτούντα.

Επίσης, με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, κερδίζουν χρόνο και γλιτώνουν κόπο οι πολίτες, εξοικονομούνται πάνω από 200.000 ανθρωποώρες εργασίας δημοτικών υπαλλήλων και αστυνομικών υπαλλήλων ετησίως και εξοικονομούνται οικονομικοί πόροι και ενέργεια από τις εκτυπώσεις και τις πολλαπλές μετακινήσεις των πολιτών.

Πώς θα αναζητούνται οι πληροφορίες

«β. Αίτηση ? Υπεύθυνη Δήλωση για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) των απαραίτητων, για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας του αιτούντος, στοιχείων: επώνυμο, όνομα, όνομα πατέρα, επώνυμο πατέρα, όνομα μητέρας, επώνυμο μητέρας, ημερομηνία γέννησης (ημέρα, μήνας, έτος), τόπος γέννησης, δήμος δημοτολογίου, αριθμός οικογενειακής μερίδας και ιθαγένεια. Ο τύπος της αίτησης ορίζεται στο Τμήμα Γ του Παραρτήματος του άρθρου 12. Η αίτηση αφού συμπληρωθεί κατά την προβλεπόμενη στο άρθρο 4 παρ. 1 διαδικασία, εκτυπώνεται και διατίθεται στον αιτούντα σε έντυπη μορφή από την αρμόδια αστυνομική αρχή. Όταν ο αιτών είναι αξιωματικός, υπαξιωματικός ή οπλίτης των Ενόπλων Δυνάμεων ή αντίστοιχα των Σωμάτων Ασφαλείας, που εξέρχεται από την ενεργό υπηρεσία ή την πολεμική διαθεσιμότητα, πέραν της ανωτέρω αιτήσεως συνυποβάλλει και την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 του ν.δ. 127/1969 βεβαίωση.

Η ανωτέρω διαδικασία αναζήτησης των στοιχείων ταυτότητας του ενδιαφερομένου δεν εφαρμόζεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

αα. όταν ο δήμος στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών δεν διαθέτει διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) και ββ. όταν δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ) του δήμου στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών.

Στις περιπτώσεις αυτές, τα απαραίτητα για την έκδοση του δελτίου ταυτότητας του αιτούντος στοιχεία προκύπτουν από πιστοποιητικό του δήμου στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο αιτών, το οποίο αναζητείται αυτεπαγγέλτως από την αρχή έκδοσης του δελτίου ταυτότητας. Η διαβίβαση του αιτήματος από την αρχή έκδοσης και η αποστολή του πιστοποιητικού από το δήμο γίνεται με κάθε πρόσφορο μέσο, ιδίως τηλεομοιοτυπία ή ηλεκτρονική αλληλογραφία. Η έκδοση του παραπάνω πιστοποιητικού δεν πρέπει να απέχει πέραν του τριμήνου από την ημερομηνία αποστολής του».

Η απόφαση προβλέπει και διαδικασίες ελέγχου προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι το ίδιο πρόσωπο δεν θα εκδίδει και δεύτερη ταυτότητα:

Όταν ολοκληρωθεί η συμπλήρωση της Αίτησης – Υπεύθυνης Δήλωσης σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο ή όταν ληφθεί το προβλεπόμενο κατά τα ανωτέρω πιστοποιητικό, η Εφαρμογή Ταυτοτήτων Ελλήνων Πολιτών του Πληροφοριακού Συστήματος της Ελληνικής Αστυνομίας ερευνά αυτόματα στο κεντρικό αρχείο ταυτοτήτων που τηρείται από τη Διεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για τυχόν ύπαρξη προηγούμενου δελτίου αστυνομικής ταυτότητας στο όνομα του ενδιαφερομένου.
Πηγή: skai.gr