Εγνατία: Ανατρέπονται τα σχέδια Σπίρτζη . Θέμα επενδυτή το σύστημα διοδίων

Ανατροπές στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών για την Εγνατία Οδό φέρνει το επικαιροποιημένο μνημόνιο.

Σύμφωνα με το κείμενο των 40 σελίδων, οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομικών θα πρέπει να εκδώσουν νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία θα εξαιρείται η Εγνατία Οδός από το ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων, που προωθεί το υπουργείο Υποδομών με διεθνή διαγωνισμό.

Το αναθεωρημένο μνημόνιο αναφέρει με σαφήνεια πως ο επενδυτής που θα αναλάβει τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού για περίοδο έως και 40 ετών, θα είναι ελεύθερος να αποφασίσει ποιο σύστημα διοδίων θα εφαρμόσει. Διευκρινίζεται επίσης πως θα μπορεί να συνεχιστεί η λειτουργία συμβατικών σταθμών διοδίων με μπάρες, όπως συμβαίνει τώρα.

Ο παραχωρησιούχος θα πρέπει να διασφαλίσει πως το σύστημα διοδίων που θα εφαρμόσει θα είναι συμβατό με το ηλεκτρονικό σύστημα που προωθεί το υπουργείο υποδομών, εφόσον αυτό μπορεί να γίνει, ενώ προχωρά με ταχείς ρυθμούς η κατασκευή όλων των σταθμών διοδίων στον αυτοκινητόδρομο.

Οι θεσμοί επίσης ανατρέπουν ολοκληρωτικά τη μονομερή ενέργεια του Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος δίχως να ενημερώσει το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να εξαιρέσει κατοίκους πολλών περιοχών της Βόρειας Ελλάδας από την πληρωμή διοδίων. Οι όποιες εξαιρέσεις θα ισχύσουν έως τα τέλη του 2018.

Η αναθεωρημένη συμφωνία προβλέπει για την επένδυση στο Ελληνικό, πως θα πρέπει να συσταθεί ο φορέας διαχείρισης κοινόχρηστων χώρων, να προχωρήσουν οι μετεγκαταστάσεις φορέων και να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το καζίνο έως τα τέλη του 2018.

Σε ό,τι αφορά τις ΔΕΚΟ που έχουν μεταφερθεί στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), προβλέπονται αλλαγές στους εσωτερικούς κανονισμούς τους προκειμένου να συνάδουν με το νόμο 2190/1920 για τις ανώνυμες εταιρείες.

Στην ΕΕΣΥΠ θα πρέπει να μεταβιβαστούν οι μετοχές της ΓΑΙΑΟΣΕ έως την πρώτη Ιουλίου του 2018, ενώ έως τα τέλη του έτους, θα πρέπει να συμβεί το ίδιο και με το ΟΑΚΑ.

Πηγή: Αχιλλέας Τόπας