Κλείσιμο

Το ελληνικό γιαούρτι κατακτά τη Βρετανία

Σημαντική αύξηση επεφύλασσε το 2012 για τον όγκο και την αξία πωλήσεων του ελληνικού και ελληνικού τύπου γιαουρτιού (στραγγιστό) στη βρετανική αγορά.

Σύμφωνα με συγκεντρωτικά στοιχεία του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας της Ελλάδας στο Λονδίνο ο όγκος πωλήσεων αντιστοιχούσε στο 11,3% της συνολικής αγοράς και η αξία πωλήσεων στο 13,1%.

Τα αντίστοιχα ετήσια ποσοστά αύξησης ήταν 29,6% και 43%, σε μια χρονιά κατά την οποία πολλά αναγνωρισμένα προϊόντα γιαουρτιού δέχθηκαν πιέσεις στις πωλήσεις τους.

Πολλές ήταν οι εταιρείες παραγωγής που παρουσίασαν νέα προϊόντα γιαουρτιού ελληνικού τύπου προσπαθώντας να αξιοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση που παρατηρείται τουλάχιστον την τελευταία διετία. Διευθυντές πωλήσεων επισημαίνουν πως το ελληνικό και ελληνικού τύπου γιαούρτι θεωρείται ότι προσφέρει ισορροπία γεύσης και ιδιοτήτων – θρεπτικών συστατικών και υγιεινής διατροφής.

Η ΦΑΓΕ έχει ρίξει στη βρετανική αγορά τέσσερα νέα προϊόντα από τις αρχές του 2013, ενώ κορυφαίες εταιρείες του χώρου (Yoplait, Tims Dairy, Mullerlight) έχουν παρουσιάσει ή θα παρουσιάσουν νέα γιαούρτια ελληνικού τύπου.

Πληροφορίες των αρμοδίων της πρεσβείας αναφέρουν ότι οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Βρετανίας εξετάζουν το ενδεχόμενο να κυκλοφορήσουν προϊόντα ίδιας ετικέτας με τον χαρακτηρισμό Greek Yoghurt, με γιαούρτι παραγόμενο από ελληνικές
βιομηχανίες, προκειμένου να επωφεληθούν από την αύξηση της ζήτησης του προϊόντος.

Σημειώνεται ότι το ελληνικό γιαούρτι δεν είναι κατοχυρωμένο προϊόν Π.Ο.Π.
(Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης) ή Π.Γ.Ε. (Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη). Στη βρετανική αγορά η διάκριση στην ονομασία μεταξύ του ελληνικού γιαουρτιού (Greek yoghurt) και του ελληνικού τύπου (Greek style yoghurt) καθιερώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 μετά από δικαστικούς αγώνες των ελληνικών εταιρειών και βασίστηκε στη νομοθεσία (εθνική και ευρωπαϊκή) περί προστασίας του καταναλωτή.

Η διάκριση αυτή επιβεβαιώθηκε πρόσφατα από το Ανώτατο Δικαστήριο της Βρετανίας που αποφάνθηκε ότι τον όρο «ελληνικό γιαούρτι», δεν μπορεί να φέρει προϊόν που δεν παράγεται στην Ελλάδα, δικαιώνοντας τη ΦΑΓΕ στην προσφυγή της κατά της αμερικανικής Chobani.

Η Ελλάδα παρέμεινε το 2012 στην τρίτη θέση των χωρών προέλευσης του εισαγόμενου γιαουρτιού στο Ηνωμένο Βασίλειο (με αξία 16,5 εκατομμυρίων λιρών, ετήσια αύξηση 16,4%) πίσω από τη Γαλλία και τη Γερμανία.
Πηγή: Θανάσης Γκαβός, Λονδίνο