Η (μουσουλμανική;) μαντίλα είναι μόδα

«Τραβάς τα μαλλιά προς τα πίσω. Το στερεώνεις στο μέτωπο. Το διπλώνεις και να είσαι κιόλας έτοιμη». Ούτε 15 δευτερόλεπτα δεν διαρκεί μέχρι η 29χρονη Ασλί να κρύψει τα μαλλιά της κάτω από την μαντίλα. Είναι πρακτικό και εύχρηστο, πιστεύει η νεαρή κομμώτρια, η οποία είναι και το κύριο μοντέλο του Γερμανού σχεδιαστή Γκόλνικ από το Αμβούργο. Όταν το πρωί πρέπει να ξυπνήσεις νωρίς για να πας στη δουλειά και δεν έχεις χρόνο μια μαντίλα στο κεφάλι είναι ίσως η ιδανική λύση.

H 29χρονη Άσλι, το βασικό μοντέλο


Η τουρκικής καταγωγής Άσλι, είναι το κεντρικό πρόσωπο της εκστρατείας του Γερμανού σχεδιαστή. Στην προσωπική της ζωή καλύπτει πάντως το κεφάλι της μόνο σε ιδιαίτερες περιπτώσεις. «Όταν πηγαίνω στο τζαμί και θέλω να προσευχηθώ» λέει.

Ο 47χρονος Γερμανός σχεδιαστής έχει εργαστεί πολλά χρόνια στην παραγωγή ταινιών και έχει δημιουργήσει εκατοντάδες κοστούμια. Την ιδέα για τις μαντίλες την εμπνεύστηκε όταν έπρεπε να ασχοληθεί με το ρόλο μιας μουσουλμάνας.

«Ήταν ένα θέμα εξωτικό για εμένα και ταυτόχρονα μια πρόκληση και ξαφνικά είχα πολύ μεγάλη διάθεση να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο αξεσουάρ μόδας».

Μπορεί να γεφυρώσει διαφορές

Ο Γκόλνικ χρησιμοποιεί πολλά είδη υφασμάτων, από βισκόζι και πραγματικό μετάξι μέχρι βαμβακερά υφάσματα και πολυέστερ. 30 μοντέλα έχει σχεδιάσει μέχρι στιγμής και απευθύνεται σε γυναίκες που θέλουν να έχουν ένα καινούργιο στιλ. Το γεγονός ότι η μαντίλα είναι και ένα σύμβολο θρησκευτικότητας δεν τον απασχολεί ιδιαίτερα.

«Η μαντίλα για εμένα δεν έχει σχέση με τη θρησκεία. Η θρησκεία για μένα απέχει πολύ από αυτά που κάνω. Εγώ κάνω μόδα με μαντίλες για γυναίκες οι οποίες είναι οδηγούν κάμπριο, είτε για νεαρές γυναίκες αλλά ακόμα και για συντηρητικές».

Ο Γερμανός σχεδιαστής πιστεύει πως με τον τρόπο του μπορεί να συμβάλλει ούτως ώστε να εκλείψουν οι προκαταλήψεις απέναντι στη μαντίλα και να γίνει κατανοητό πως στην πραγματικότητα δεν είναι παρά ένα κομμάτι ύφασμα, όπως ο ίδιος πιστεύει.

Η ιδέα του φαίνεται πάντως να αρέσει. Όλο το Αμβούργο γέμισε με διαφημιστικά πλακάτ για τη νέα του κολεξιόν και οι πελάτες έρχονται από όλη την πόλη. Και αυτό είναι μάλλον περίεργο μια και το μαγαζί του βρίσκεται στο Βέντελ μια υποβαθμισμένη περιοχή. Ίσως πράγματι η ιδέα του να καταφέρει να γεφυρώσει ηλικίες, κοινωνικές τάξεις και να συμβάλλει στο να αμβλυνθούν οι προκαταλήψεις.
Πηγή: Kathrin Erdmann / Μαρία Ρηγούτσου