Η BMW παρουσιάζει τις τεχνολογίες κίνησης του μέλλοντος

Τις νέες πρωτοποριακές τεχνολογίες κίνησης που θα σηματοδοτήσουν το μέλλον της μάρκας ως προς τα νέα μοντέλα που θα κατασκευάσει,  παρουσίασε πρόσφατα σε ειδική επίδειξη στις εγκαταστάσεις δοκιμών του Miramas στη Νότια Γαλλία η BMW. Βασικοί άξονες αυτής της εξέλιξης είναι η ενσωμάτωση της τεχνολογίας BMW eDrive σε έναν αυξανόμενο αριθμό μοντέλων BMW, η συνεχής εξέλιξη των κινητήρων καύσης με τεχνολογία TwinPower Turbo και η φιλοσοφία ενός Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV). Όλες αυτές οι εξελίξεις υποστηρίζονται από ευέλικτες αρχιτεκτονικές και μία πολυδιάστατη τεχνολογία συστημάτων κίνησης: αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης και diesel, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία και, στο μέλλον, κυψέλες καυσίμου υδρογόνου θα προσφέρουν αποτελεσματικές τεχνολογίες για κάθε κατηγορία και απαιτήσεις.
Σημειώνεται ότι επί 30 χρόνια σχεδόν, οι εγκαταστάσεις δοκιμών του Miramas στη Νότια Γαλλία έχουν παίξει κομβικό ρόλο στην εξέλιξη των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών BMW. Με σταθερές κλιματικές συνθήκες και μεγάλο εύρος δυνατοτήτων, οι εγκαταστάσεις που καλύπτουν μία έκταση περίπου 473 εκταρίων προσφέρουν το τέλειο περιβάλλον για εντατικές δοκιμές των τεχνολογιών συστημάτων κίνησης και πλαισίου. 
Ανά τομέα η BMW παρουσίασε τις εξής τεχνολογίες:
Τεχνολογία BMW eDrive : Η ηλεκτροκίνηση έχει προσθέσει μία νέα διάσταση στη γκάμα μοντέλων BMW. Η τεχνολογία BMW eDrive που εξελίχθηκε για αυτοκίνητα BMW i επεκτείνεται και σε άλλες φιλοσοφίες οχημάτων στο πλαίσιο ενός plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης, υπογραμμίζοντας την ευελιξία του. Εδώ, το βρίσκουμε συνδεδεμένο με ένα κινητήρα καύσης εμπρός/εγκάρσια τοποθετημένο για πρώτη φορά. Το plug-in υβριδικό πρωτότυπο της BMW Σειράς 2 Active Tourer που παρουσιάστηκε στο Miramas εξοπλίζεται με έναν τρικύλιδρο βενζινοκινητήρα BMW TwinPower Turbo που κινεί τους εμπρός τροχούς, μία γεννήτρια υψηλής τάσης τοποθετημένη στην εμπρός δομή και έναν ηλεκτροκινητήρα που αποστέλλει την ισχύ του στους πίσω τροχούς. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα τετρακίνησης ‘συνδεδεμένο’ με το δρόμο παρόμοιο με του plug-in υβριδικού BMW i8, αλλά εδώ με αντιδιαμετρική διάταξη. Έτσι, η υψηλή απόδοση του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης, η δυνατότητα λειτουργίας μόνο με ηλεκτροκίνηση και η ταυτόχρονη παραγωγή ισχύος όταν λειτουργεί ο ηλεκτροκινητήρας συμπληρώνονται από ένα σύστημα τετρακίνησης απαράμιλλο στην κατηγορία. Η plug-in υβριδική πρωτότυπη BMW Σειρά 2 Active Tourer καλύπτει μέχρι 38 χλμ. μόνο με ηλεκτροκίνηση, επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε περίπου 6,5 δεύτερα και καταναλώνει κατά μέσο όρο δύο λίτρα ανά 100 χλμ., που ισοδυναμεί με εκπομπές CO2 κάτω από 50 g/km, στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών για plug-in υβριδικά οχήματα.
Άμεσος ψεκασμός νερού:  Μετά την πρεμιέρα του ψεκασμού νερού στη BMW M4 MotoGP Safety Car, ο άμεσος ψεκασμός νερού για υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες κάνει τώρα ντεμπούτο σε ένα μέλος της νέας γενιάς κινητήρων του BMW Group. Αυτή η καινοτόμος τεχνολογία που αυξάνει την απόδοση μειώνοντας τις θερμοκρασίες στη διαδικασία καύσης, παρουσιάστηκε στο BMW Group Innovation Days 2015 σε ένα νέο μοντέλο της BMW Σειράς 1 με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα. Η ψύξη που προσφέρει ο άμεσος ψεκασμός νερού αυξάνει αισθητά την ισχύ και την απόδοση. Επιπλέον, η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται κυρίως κατά την επιτάχυνση. Κατά συνέπεια, η απόδοση αυξάνεται σημαντικά – κυρίως όταν ο οδηγός υιοθετεί ένα πιο σπορ στυλ οδήγησης – και συνεπώς ωφελείται η οικονομία καυσίμου σε καθημερινές συνθήκες. Επιπρόσθετα, ο άμεσος ψεκασμός νερού μειώνει τη θερμική καταπόνηση σε πολυάριθμα εξαρτήματα του κινητήρα και ελαχιστοποιεί τους ρύπους.
Κυψέλη καυσίμου υδρογόνου: Το BMW Group σε συνεργασία με την Toyota Motor Corporation επιταχύνουν τα προγράμματα εξέλιξης προκειμένου οριστικοποιήσουν εγκεκριμένα εξαρτήματα για ένα Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) μέχρι το 2020. Η κυψέλη καυσίμου, που μετατρέπει το υδρογόνο σε ηλεκτρική ενέργεια και υδρατμό, επιτρέπει την οδήγηση, με μηδενικές εκπομπές ρύπων  σε συνδυασμό με τη δυναμική συμπεριφορά μιας BMW – και επιπλέον υψηλή αυτονομία και σύντομους χρόνους ανεφοδιασμού. Επομένως, αντιπροσωπεύει το ιδανικό επόμενο σκαλί της τεχνολογίας BMW eDrive. Μακροπρόθεσμα, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου θα γίνει αναπόσπαστο στοιχείο της τεχνολογίας Efficient Dynamics, επιτρέποντας στο BMW Group να προσθέσει συστήματα κίνησης στη γκάμα της που μπορούν να προσαρμόζονται σε διαφορετικές φιλοσοφίες οχημάτων, απαιτήσεις πελατών και νομικών διατάξεων σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, το σύστημα κίνησης κυψελών καυσίμου υδρογόνου προσφέρει δυνατότητα ενσωμάτωσης σε μία ειδική αρχιτεκτονική οχήματος. 

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης