Fiat 500X1.4 Turbo MultiAir 2 140 HP : Αξιόπιστη crossover οδηγική εμπειρία

Η κατηγορία των crossover μοντέλων έχει αρχίσει να ενδιαφέρει όλο και μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών αφού συνδυάζει,  σε μια χρυσή ισορροπία,   χαρακτηριστικά «καθημερινού» αυτοκινήτου για χρήση στην άσφαλτο και ενός SUV αυτοκινήτου. Αυτή την τάση η  Fiat την αντιλήφθηκε γρήγορα και προχώρησε στη δημιουργία του πρώτου της μικρού  crossover δίνοντας τον κωδικό Χ.  Το διακριτικό Χ ακολουθεί το 500 σηματοδοτώντας την  δυναμική είσοδο της Fiat στην κατηγορία των μικρών crossover μοντέλων. Το Fiat 500X  αντικατοπτρίζει το   ιταλικό DNA και στιλ της Fiat που εκφράζεται μέσω της οικογένειας του 500 και το αντίστοιχο της   Jeep.
Εξωτερική σχεδίαση
Σχεδιασμένο από το Centro Stile Fiat, το νέο 500X, κατασκευάζεται στο ανανεωμένο εργοστάσιο SATA στο Melfi (Potenza) και  αντιπροσωπεύει μια νέα διάσταση του 500, όπου συνδυάζονται το εμβληματικό στιλ και η μοντέρνα ιδέα του crossover, με την προσθήκη αξιόπιστων συστημάτων που αυξάνουν τις εκτός δρόμου ικανότητες του μοντέλου. 
Με την πρώτη ματιά είναι ξεκάθαρο ότι σε αυτό το αυτοκίνητο οι στιλιστικές ρίζες του 500 βρίσκουν μια ολοκαίνουργια έμπνευση, πιο «μυώδη» αυτή τη φορά. Για την ακρίβεια, παρά τις αυξημένες διαστάσεις 4,25 μέτρα μήκος (2 εκατοστά περισσότερα για την έκδοση off-road), 1,8 μέτρα σε πλάτος και 1,60 μέτρα σε ύψος (ή 1,61 και 1,62 μέτρα αντίστοιχα με τις μπάρες οροφής της τετρακίνητης έκδοσης) και το γενναιόδωρο μεταξόνιο, το Fiat 500X προσφέρει λείες, καθαρές γραμμές που του προσδίδουν χάρη και δυναμισμό.
Η πιο χαρακτηριστική αναφορά στον πρόγονο του μοντέλου βρίσκεται στο συνδυασμό των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, που αν και κυκλικά έχουν πιο δυναμική εμφάνιση, με τα «φώτα πορείας» και τη σχεδίαση του λογοτύπου.
Από το πλάι, είναι ολοφάνερη η δυναμική σχεδίαση, μέσω μιας μεσαίας γραμμής ελαφρά κεκλιμένης εμπρός, που ενισχύει την αίσθηση της γεροδεμένης κατασκευής. Αυτή η αίσθηση ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την απόσταση από το έδαφος 162 χιλιοστά και από τους μεγάλους τροχούς.
Επιπλέον, χάρη στα off road χαρακτηριστικά του, όπως οι ειδικά σχεδιασμένοι προφυλακτήρες με τις προστατευτικές ποδιές, οι εκδόσεις Cross και Cross plus εξασφαλίζουν εξαιρετικές τιμές για τις γωνίες που χαρακτηρίζουν την κίνηση εκτός δρόμου: η γωνία προσέγγισης είναι 21,3°, η γωνία φυγής είναι 30,1° και η γωνία ράμπας είναι 22,3°.
Το πίσω μέρος του 500X ξεχωρίζει από τη χαρακτηριστική χρωμιωμένη χειρολαβή της πίσω πόρτας, αλλά και από τα φωτιστικά σώματα με το εξίσου χαρακτηριστικό σχήμα. Επιπρόσθετα, η πίσω αεροτομή προσφέρει μια σύγχρονη εικόνα, παίζοντας το ρόλο της στη δημιουργία ενός εξαιρετικού αεροδυναμικού συντελεστή (CX 0,34).
Εσωτερικό
Η σχεδίαση του εσωτερικού χώρου  χαρακτηρίζεται από την εξαιρετικής ποιότητας συναρμογή αλλά και των υλικών.  Η εργονομία και η άνεση είναι αυτές που εντυπωσιάζουν τους επιβάτες.  Όταν ο οδηγός βρεθεί πίσω από το νέο τιμόνι του Fiat 500X με το σπορ σχήμα, θα εντυπωσιαστεί από τη λειτουργική σχεδίαση του πίνακα με τα ευανάγνωστα όργανα. Η οδηγική εμπειρία γίνεται ακόμα πιο ευχάριστη χάρη στη σωστή κλίση του τιμονιού, τα ανατομικά καθίσματα και το γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια. Όσον αφορά την  πρακτικότητα υπάρχουν επτά δυνατές διαμορφώσεις του εσωτερικού. Ο  χώρος αποσκευών είναι στα 350 λίτρα.
Κινητήρες
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν το Fiat 500X με τον βενζινοκινητήρα 1.4 Turbo MultiAir 2 και με ισχύ 140 HP  με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο  εξασφαλίζει αξιοπρόσεκτες επιδόσεις, ελάχιστη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Ο οδηγός σε κάθε βαθμίδα λειτουργίας του κινητήρα αισθάνεται ότι έχει πάντα περιθώριο για να ζητήσει το κάτι παραπάνω. 
Μετάδοση
Στο νέο Fiat 500X Turbo MultiAir 2 140 HP  το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης "Mood Selector", επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στην περίπτωση της αυτόματης μετάδοσης), επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος: Auto (για το καλύτερο αποτέλεσμα στην άνεση, την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2), Sport (για μια οδήγηση που δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις) και All weather (μέγιστη ασφάλεια ακόμη και σε συνθήκες οδοστρώματος με χαμηλή πρόσφυση). 
Ανάρτηση- Ασφάλεια
Εξοπλισμένο με ανάρτηση τύπου MacPherson στον πίσω άξονα το Fiat 500X εξασφαλίζει την σωστή ισορροπία μεταξύ οδηγησιμότητας και άνεσης. Επιπλέον, για να εγγυηθεί την μέγιστη προστασία των επιβατών, το νέο Fiat συνδυάζει ένα αμάξωμα σχεδιασμένο με την πιο εξελιγμένη τεχνολογία, ώστε να προσφέρει κορυφαία ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Το Fiat 500X προσφέρει το eco:Drive™, που επιτρέπει τη μείωση μέχρι και κατά 16% της κατανάλωσης καυσίμου και την αντίστοιχη μείωση των εκπομπών CO2.
Στον στάνταρ εξοπλισμού συναντάμε: έξι αερόσακους (εμπρός, παραθύρου και πλευρικοί), εμπρός φώτα ημέρας και προβολείς ομίχλης με λειτουργία φωτισμού στροφής, ESC (Electronic Stability Control). Επιπρόσθετα διατίθενται τα έξυπνα συστήματα Lane Assist (σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας) και Blind Spot Assist (σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας σε περίπτωση μη ορατότητας λόγω τυφλού σημείου). Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης κάμερας οπισθοπορείας στον προαιρετικό εξοπλισμό, για μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη στάθμευση, και το σύστημα "Brake Control" για υποβοήθηση του συστήματος πέδησης.
Τέλος το Fiat 500X διαθέτει το σύστημα Uconnect™ με οθόνη αφής 5" ή 6.5" και λειτουργία Bluetooth με φωνητικές εντολές, Aux-in, USB θύρα. Επιπρόσθετα, το Uconnect Radio Nav 5'' προσφέρει το TomTom 2.5D navigation ενώ το 6.5" Uconnect Radio Nav χρησιμοποιεί δορυφορική πλοήγηση με χάρτες 3D, και "One Shot Voice Destination Entry" για εισαγωγή διεύθυνσης με φωνητική εντολή.
Οι τιμές διάθεσης του Fiat 500X διαμορφώνονται ως εξής: 
1.4 Multiair 140hp Pop Star 21.580
1.4 Multiair 140hp Lounge 24.080
1.4 Multiair 140hp Cross 22.380
1.4 Multiair 140hp Cross Plus 24.880

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης