Στο προσκήνιο το δίλημμα αγοράς καινούργιου ή εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκίνητου

Στο προσκήνιο ήρθε για μια ακόμη φορά η αντιπαράθεση μεταξύ του κλάδου των εμπόρων εισαγωγέων αυτοκινήτων και των επίσημων εισαγωγέων αντιπροσώπων αυτοκινήτων με αντικείμενο τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Η αντιπαράθεση εστιάζεται στο γεγονός εάν και κατά πόσο τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα πληρούν τις προδιαγραφές ποιότητας μιας και από πλευράς τιμής  είναι σαφώς πιο οικονομικά από τα αντίστοιχα εγχώρια μεταχειρισμένα. Η κάθε πλευρά προβάλει τα επιχειρήματα της και αυτό που μένει είναι η απορία  του καταναλωτή για το πιο έχεις δίκιο. Η μισή αλήθεια είναι ότι η τιμή των καινούργιων αυτοκινήτων συγκριτικά με τις ευρωπαϊκές αγορές είναι αρκετά χαμηλή αφού λόγω της «υπερβάλλουσας» φορολογίας    η πλειονότητα των εργοστασίων δίνει μειωμένες εργοστασιακές τιμές στους Έλληνες αντιπροσώπους. Αυτό σε συνδυασμό με  το μπόνους της απόσυρσης και τις διάφορες προωθητικές ενέργειες των εταιριών έχουν εξορθολογήσει το κόστος αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου. Το επιχείρημα αυτής της διαδικασίας είναι ότι εν πάση περιπτώσει αγοράζεις καινούργιο αυτοκίνητο με τα όποια οφέλη ως προς το κόστος χρήσης και συντήρησης. Από την άλλη πλευρά που είναι η υπόλοιπη αλήθεια, οι έμποροι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επιχειρηματολογούν στο ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγουν πληρούν τις προδιαγραφές των κοινοτικών οδηγιών αντιρρυπαντικότητας  Euro4 και Euro5,  όμως είναι πολύ φθηνότερα από τα αντίστοιχα καινούρια. Σε αυτή την περίπτωση ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να αγοράσει  ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερου κυβισμού ή μεγαλύτερης ιπποδύναμης ή καλύτερα εξοπλισμένο ή όλα αυτά μαζί σε τιμή που θα αγόραζε ένα καινούργιο αυτοκίνητο μικρότερο σε όλους τους πιο πάνω παράγοντες. Το σημείο τριβής των δύο επιχειρηματικών κλάδων είναι εάν και κατά πόσο τα εισαγόμενα αυτοκίνητα μπορούν να χαρακτηριστούν «σαπάκια» και αν ισχύει η διαδικασία ότι η Ελλάδα έχει γεμίσει με εισαγόμενα μεταχειρισμένα «σαπάκια» της Ευρώπης εξαιτίας της νέας φορολογικής αντιμετώπισης που έχουν κατά την εισαγωγή τους στη χώρα μας.
Ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος με ανακοίνωση του επιχειρεί να δώσει απάντηση σε αυτό ακριβώς το σημείο. Ειδικότερα ο ΣΕΕΑΕ αναφέρει: «Προς μεγάλη μας έκπληξη διαβάσαμε σε συγκεκριμένα έντυπα εφημερίδων πως η Ελλάδα έχει γεμίσει με εισαγόμενα μεταχειρισμένα «σαπάκια» της Ευρώπης εξαιτίας της νέας φορολογικής αντιμετώπισης που έχουν κατά την εισαγωγή τους στη χώρα μας. Πρόκειται για μία καλά ενορχηστρωμένη επίθεση από συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κύκλους που μοναδικό σκοπό έχουν τη διατήρηση των κανόνων αθέμιτου ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου προς όφελός τους και εις βάρος των υπόλοιπων επαγγελματιών του κλάδου αλλά και των Ελλήνων καταναλωτών.

Δεν είναι δυνατό σήμερα όπου η Ελλάδα βρίσκεται σε βαθιά ύφεση κάποιοι ακόμη να εξακολουθούν να επιδιώκουν να καταγράφουν τεράστια κέρδη εις βάρος της ελληνικής κοινωνίας αλλά και της εγχώριας επιχειρηματικότητας.
Άλλωστε όπως έχει αναφέρει ο ΣΕΕΑΕ κατ' επανάληψη τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν μια εναλλακτική φθηνότερη επιλογή για τους Έλληνες καταναλωτές, βελτιώνει το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για «σαπάκια» αλλά αυτοκίνητα που πληρούν τις προδιαγραφές των κοινοτικών οδηγιών αντιρρυπαντικότητας  Euro4 και Euro5 τα οποία όμως είναι πολύ φθηνότερα από τα αντίστοιχα καινούρια.
Τώρα αν κάποιοι θέλουν να πιστεύουν ακόμη πως τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι «σαπάκια» εμείς απλά θα τους επισημάνουμε ότι μόνο τυχαίο δεν θεωρείται το γεγονός πως οι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καταγράφουν ραγδαία αύξηση γιατί οι Έλληνες καταναλωτές έχουν και πάλι το δικαίωμα επιλογής ενός φθηνότερου, ασφαλέστερου και οικονομικού αυτοκινήτου».
Το καθεστώς απόσυρσης
Ο ΣΕΕΑΕ σε άλλη του ανακοίνωση επισημαίνει ότι δίνει «μάχη»  για να ισχύσει το μέτρο της απόσυρσης και για τα εισαγόμενα και τα εγχώρια μεταχειρισμένα Euro5 και όχι μόνο για την αντικατάσταση με καινούριο αυτοκίνητο.
Τονίζει δε ότι αν συνεχιστεί το μέτρο της απόσυρσης και το 2015 και δεν συμπεριληφθούν και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα (εισαγόμενα και εγχώρια) που πληρούν τις ίδιες προϋποθέσεις αντιρρυπαντικότητας,  τότε θα αναγκαστεί να προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια προκειμένου να δικαιωθεί το αίτημα του.

Πηγή: Γιάννης Κουτελιέρης