Κλείσιμο

Σουπερτζάμπο … ΙΧ

Ένας μυστηριώδης αγοραστής στο Σαλόνι Αεροναυπηγικής του Παρισιού κατέπληξε τους πάντες παραγγέλλοντας ένα "σουπερτζάμπο" Α380 για προσωπική του, όπως είπε, χρήση.

Η Airbus δήλωσε πως ο περί ου ο λόγος κύριος "δεν είναι ούτε Ευρωπαίος ούτε Αμερικανός" και σκοπεύει να χρησιμοποιεί το αεροπλάνο "για τον εαυτό του και την ακολουθία του".

Το Α380, που πιστεύεται πως κόστισε στον τυχερό ιδιοκτήτη του 300 εκατομμύρια δολάρια, μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 840 επιβάτες. Χρειάζονται 12 και πλέον μήνες για τη μετατροπή ενός Α380 σε αεριωθούμενο ιδιωτικής χρήσεως.

Εκπρόσωπος της εταιρείας Lufthansa Technik, που ειδικεύεται σε τέτοιου είδους μετατροπές, δήλωσε πως οι περισσότεροι πελάτες της προέρχονται από τη Μέση Ανατολή.

Μη φανταστείτε, πάντως, ότι δεν υπάρχουν προβλήματα: λόγω του βάρους αλλά και του μεγέθους του, το Α380 δεν μπορεί να προσγειώνεται σε όλα τα αεροδρόμια - μόνο σε πολύ λίγα αλλά και, πάλι, από έμπειρο κυβερνήτη.

Υπήρξαν ήδη και οι πρώτες αντιδράσεις από την πλευρά οργανώσεων που αγωνίζονται για την προστασία του περιβάλλοντος: όπως είπαν, "η αγορά ενός "σουπερτζάμπο" για ιδιωτική χρήση μοιάζει με την αγορά ενός ρυπογόνου σταθμού παραγωγής ενέργειας που καίει άνθρακα μόνο και μόνο για να τον χρησιμοποιεί κανείς για να φορτίζει το κινητό του".

Πάντως, τα νέα είναι καλά για την Airbus: όχι τόσο γιατί κατάφερε να βρει αγοραστή για το επίμαχο Α380, αλλά γιατί την πρώτη κιόλας ημέρα του Σαλονιού Αεροναυπηγικής κατάφερε να ξεπεράσει τη μεγάλη της αντίπαλο, τη Boeing, παρουσιάζοντας σημαντικό αριθμό πωλήσεων: η Qatar Airways, για παράδειγμα, επιβεβαίωσε πως παρήγγειλε 80 Α350 και 3 "σουπερτζάμπο" Α380 συνολικής αξίας 16,75 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ οι παραγγελίες της US Airways έφτασαν τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια-παραγγέλλοντας 22 Α350, 60 Α320 και 10 A330-200.

"Η Airbus ξαναγύρισε" δήλωσε θριαμβευτικά στο Σαλόνι Αεροναυπηγικής του Παρισιού ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Λουί Γκαλουά-μιας εταιρείας η οποία τον περασμένο Μάρτιο εγκαινίασε ριζοσπαστικό πρόγραμμα περιορισμού του κόστους, καταργώντας 10.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και δημιουργώντας νέες διοικητικές δομές.
Πηγή: Πηγή: BBC