Έχει συμβεί σχεδόν σε όλους: είσαι στην παραλία, είναι μεσημέρι, μόλις τσίμπησες ένα ελαφρύ σνακ και ξαφνικά νιώθεις μια υπνηλία. Είναι τόσο δελεαστικό απλά να κλείσεις τα μάτια σου και να πάρεις έναν υπνάκο στην πετσέτα σου ή σε μια ξαπλώστρα, ενώ οι ακτίνες του ήλιου πέφτουν στο δέρμα σου.

Και ξαφνικά ξυπνάς, λίγο ζαλισμένη, με ένα απαίσιο κάψιμο, και φυσικά πονοκέφαλο.

Το να σε πάρει ο ύπνος στον ήλιο μοιάζει ίσως μια καλή ιδέα πριν σου συμβεί, αλλά ποτέ μετά. Και στην πραγματικότητα, είναι σίγουρα μια κακή ιδέα αφού μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία σου.

Αρχικά, είναι πολύ πιθανό να πάθεις κάποιο έγκαυμα

Το να βασίζεσαι στο αντηλιακό σου ως τη μοναδική άμυνα ενάντια στον ήλιο είναι λάθος. Το ότι έχεις βάλει αντηλιακό δεν σε κάνει άτρωτη και σε αφήνει ιδιαίτερα ευάλωτη σε περιοχές όπου δεν έχεις το έχεις απλώσει σωστά. Το αντηλιακό μπορεί επίσης να έχει φύγει και εσύ να νομίζεις πως είσαι ακόμα προστατευμένη. Ιδανικά εάν θέλεις ή πρέπει να είσαι για πολλή ώρα κάτω από τον ήλιο θα πρέπει μαζί με το αντηλιακό σου να φοράς και ρούχα. Και φυσικά, να μην ξεχνάς το καπέλο σου.

Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι μόλις γίνει μια ζημιά στο δέρμα, δεν μπορεί να αναιρεθεί. Επομένως εάν αισθάνεσαι υπνηλία ενώ βρίσκεσαι έξω, καλύτερα να προσπαθήσεις να βρεθείς σε ένα αρκετά σκιερό μέρος.

Επίσης, μπορεί να αφυδατωθείς

Το σώμα προσπαθεί να ρυθμίσει την εσωτερική του θερμοκρασία για να κάνει τα όργανα του να λειτουργούν σωστά. Το κάνει με διάφορους τρόπους και ένας από αυτούς είναι εφίδρωση.

Η εφίδρωση μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση και η αφυδάτωση μπορεί να σε κάνει να αισθάνεσαι μια αδιαθεσία. Αυτό μπορεί να είναι αδυναμία, κούραση, πονοκεφάλους ή ζάλη. Για αυτό βεβαιώσου ότι πίνεις αρκετό νερό όταν κάνει ζέστη και απόφυγε το να κοιμηθείς κάτω από το άμεσο ηλιακό φως.

Άλλες σοβαρές περιπτώσεις που πρέπει να λάβεις υπόψη είναι η θερμοπληξία και η αύξηση της πιθανότητας καρκίνου του δέρματος.

Όλοι γνωρίζουμε τη σημασία του να φοράς αντηλιακό ακόμα και τον χειμώνα.

Και ευτυχώς όσο περνάνε τα χρόνια όλο και περισσότεροι άνθρωποι το βάζουν στη ζωή τους. Οπότε εάν απλά θέλεις να πάρεις έναν ωραίο και αναζωογονητικό καλοκαιρινό υπνάκο, φρόντισε πρώτα να έχεις βρει και ένα σκιερό μέρος. Εφάρμοσε το αντηλιακό σου, κάλυψε το σώμα σου με ελαφριά και άνετα ρούχα, και φυσικά ρύθμισε το ξυπνητήρι σου -ιδανικά στα 20 λεπτά- ώστε να μην κοιμάσαι για πολύ ώρα και χαθεί η προστασία του αντηλιακού.

Τώρα είσαι έτοιμη να απολαύσεις τον μεσημεριανό σου ύπνο!

Διαβάστε ακόμα 

Τελικά τα mist για το πρόσωπο είναι αποτελεσματικά;

Πώς να αντικαταστήσεις τη συχνή “συγνώμη” στη δουλειά

Πηγή: savoir ville

Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις