Κλείσιμο

«Καθαρές κουβέντες»: Γιατί ο ΕΟΦ αλλάζει τις ετικέτες στα απολυμαντικά «κατά του κορωνοϊού»

«Καθαρές κουβέντες» με τους καταναλωτές όσον αφορά τα λεγόμενα απολυμαντικά «κατά του κορωνοϊού» θέλει ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ). Ο Οργανισμός αλλάζει τις ετικέτες τους, δεδομένης της κρισιμότητας της κατάστασης για τη δημόσια υγεία εξαιτίας της πανδημίας και προκειμένου να αποφευχθεί πιθανή παραπλάνηση των αγοραστών. 

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΟΦ καλεί όλες τις εταιρείες που διαθέτουν αδειοδοτημένα απολυμαντικά προϊόντα, με εγκεκριμένο ισχυρισμό έναντι των κορωνοϊών, να προχωρήσουν σε διορθωτική διευκρινιστική σημείωση «Η αποτελεσματικότητα του προϊόντος έναντι του SARS-CoV-2 δεν έχει τεκμηριωθεί». 

Η σημείωση αυτή πρέπει να είναι σε εμφανές σημείο της ετικέτας και να είναι ευανάγνωστη και ευδιάκριτη από το καταναλωτικό κοινό.

Όπως διευκρινίζεται, ισχυρισμό έναντι του νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 μπορούν να φέρουν αποκλειστικά προϊόντα που διαθέτουν μελέτη έναντι του συγκεκριμένου στελέχους, η οποία έχει αξιολογηθεί από τον ΕΟΦ σύμφωνα με τις ισχύουσες διαδικασίες.

Επισημαίνεται επίσης ότι οι ετικέτες των προϊόντων δεν πρέπει να φέρουν ούτε έμμεσους ισχυρισμούς, όπως π.χ. εικόνες ή γραφικά, που να υπαινίσσονται δράση έναντι του SARS-CoV-2.

Πηγή: skai.gr