Γιατί η Audi αποφάσισε να καταργήσει 9.500 θέσεις εργασίας

Με την κατάργηση χιλιάδων θέσεων εργασίας τα επόμενα χρόνια στις γερμανικές μονάδες παραγωγής η αυτοκινητοβιομηχανία Audi ευελπιστεί ότι βγει από την κρίση. Μέχρι το 2025 η θυγατρική της VW ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις θέσεις εργασίας κατά 9.500, αλλά και ότι παράλληλα θα δημιουργήσει 2.000 νέες θέσεις στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιοποίησης. Οι αποφάσεις ελήφθησαν μετά από συμφωνία της διοίκησης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και του συμβουλίου εργαζομένων. Ακρογωνιαίος λίθος της συμφωνίας είναι ότι δεν θα γίνουν απολύσεις. Ας σημειωθεί ότι σήμερα η Audi απασχολεί στα εργοστάσιά της στη Γερμανία περίπου 61.000 εργαζόμενους.

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ διοίκησης και συμβουλίου εργαζομένων για το μέλλον της εταιρίας διήρκησαν αρκετό χρονικό διάστημα. Η μεγάλη πίεση υπό την οποία βρίσκεται η αυτοκινητοβιομηχανία λόγω του πολυδάπανου σκανδάλου ντίζελ, τις μειώσεις πωλήσεων, αλλά και τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ανάγκασαν τη διοίκηση και τους εργαζόμενους να λάβουν επίπονα μέτρα, με τα οποία η ιστορική γερμανική εταιρία ευελπιστεί να εξοικονομήσει γύρω στα 6 δις ευρώ μέχρι το 2029. Στόχος του επόμενου επικεφαλής της Audi Μάρκους Ντούσμαν, ο οποίος αναλαμβάνει καθήκοντα τον Απρίλιο του 2020, είναι να ξαναγίνει κερδοφόρα η αυτοκινητοβιομηχανία στην κερδοφορία, να εντείνει τη συνεργασία με την Porsche και την VW και να κυκλοφορήσει στην αγορά μέχρι το 2025 συνολικά 30 ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Σε πτωτική τροχιά οι πωλήσεις

Τα κεντρικά της Audi στο Ίνγκολστατ

Από το ξέσπασμα του σκανδάλου παραποίησης τιμών εκπομπής ρύπων στους κινητήρες ντίζελ το 2015 οι πωλήσεις της Audi βρίσκονται με διαφορά πολύ πιο πίσω από εκείνες των ανταγωνιστών της BMW και Daimler. Έξι υπεύθυνοι Ανάπτυξης αναγκάστηκαν να παραιτηθούν μέσα στα τελευταία επτά χρόνια. Οι πωλήσεις βρίσκονται σε πτωτική τροχιά. Μόλις τον περασμένο μήνα η διοίκηση διόρθωσε προς τα κάτω τα στοιχεία της για τις πωλήσεις του 2019.

Εκτός του σκανδάλου ντίζελ, οι επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και η ψηφιοποίηση κοστίζουν στην Audi πολλά δισεκατομμύρια. Σε καλύτερη μοίρα δείχνει ωστόσο να βρίσκεται η Volkswagen: Ήδη από το φθινόπωρο του 2016 η ανακοίνωσε την περικοπή σχεδόν 30.000 θέσεων εργασίας, από τις οποίες 23.000 στη Γερμανία. Όπως και η Audi έτσι και η Volkswagen προτίθεται να δημιουργήσει μερικές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στην δικτύωση και τις υπηρεσίες μετακίνησης.

Πηγή: DW / Κρίστοφ Ρούρμερ (dpa) / Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος