Το γερμανικό υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε σήμερα μια σειρά μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος που έχουν στόχο τη δραστική μείωση των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, έπειτα από πολλούς μήνες διαμάχης μεταξύ των εταίρων του κυβερνητικού συνασπισμού.

Η υπουργός Περιβάλλοντος Σβένια Σούλτσε ανακοίνωσε μέσω Twitter την έγκριση των μέτρων, τα οποία θα περιληφθούν στο νομοσχέδιο περί προστασίας του κλίματος.

Η έγκριση των μέτρων φέρνει ανακούφιση στη Γερμανίδα καγκελάριο Άγγελα Μέρκελ, ο κυβερνητικός συνασπισμός της οποίας έχει υποστεί εκλογικές ήττες και ταράσσεται από εσωτερικές διαμάχες αναφορικά με τις μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό και το φορολογικό σύστημα.

Το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel ανέφερε ότι το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα (CDU) της Μέρκελ και το αδελφό του κόμμα στη Βαυαρία, οι Χριστιανοκοινωνιστές (CSU), προχώρησαν σε αλλαγές στο νομοσχέδιο ώστε να καταστήσουν ηπιότερα τα μέτρα, κάτι που η Σούλτσε, η οποία ανήκει στους Σοσιαλδημοκράτες (SPD), διέψευσε.

«Επιτέλους υπάρχουν δεσμευτικοί κανόνες για την προστασία του κλίματος και αυτό είναι καλό. Πολέμησα για αυτό επί πολύ καιρό και είμαι ικανοποιημένη που εγκρίθηκε σήμερα», ανέφερε η Σούλτσε στο Twitter.

Την ώρα που η Μέρκελ και οι υπουργοί της συνεδρίαζαν στο κτίριο της καγκελαρίας εκατοντάδες μέλη της οργάνωσης Extinction Rebellion είχαν κλείσει μια μεγάλη γέφυρα εκεί κοντά κατά την τρίτη ημέρα των παγκόσμιων κινητοποιήσεών τους, με στόχο να πιέσουν τις κυβερνήσεις να αναλάβουν πιο δραστικά μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος.

«Έχουμε φέρει μια “πλαστική θάλασσα” μαζί μας για να δείξουμε την μόλυνση των ωκεανών μας», δήλωσε η Κλάρα Τόμσον, εκπρόσωπος της Extinction Rebellion.

Η Μέρκελ, που έχει δεχθεί επικρίσεις ότι τα μέτρα της κυβέρνησής της για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής δεν είναι αρκετά φιλόδοξα, δεσμεύθηκε αυτή την εβδομάδα ότι το πακέτο θα περιέχει έναν μηχανισμό που θα ελέγχει τη συμμόρφωση με τα όρια για την εκπομπή αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου όπως αυτά ορίζονται για κάθε τομέα ξεχωριστά.

Ο μηχανισμός αυτός θα επιτρέπει στα υπουργεία να ελέγχουν ποιοι τομείς τηρούν τα όρια και να διαμορφώνουν τους στόχους τους βάσει της προόδου που σημειώνεται.

Γενικός στόχος των μέτρων που υιοθετήθηκαν σήμερα, και κοστολογούνται σε 54 δισεκατομμύρια ευρώ, είναι να περιοριστούν ως το 2030 στο 55% σε σχέση με το 1990 οι εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου καθιστώντας πιο ακριβή την ενέργεια από ορυκτά καύσιμα.

Ακτιβιστές και μέλη του κόμματων των Πρασίνων έχουν όμως εξοργιστεί από τα σχέδια της κυβέρνησης να υιοθετήσει φόρο 10 ευρώ ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα που χρησιμοποιείται για τις μεταφορές και τη θέρμανση των κτιρίων από το 2021, με στόχο να αυξηθεί στα 35 ευρώ το 2025.

Ήλπιζαν ότι η αρχική τιμή θα ήταν τουλάχιστον 40 ευρώ, αναφερόμενοι στο παράδειγμα της Ελβετίας όπου η τιμή είναι περίπου 90 ευρώ για τη θέρμανση με ορυκτά καύσιμα.

Η γερμανική κυβέρνηση επιθυμεί επίσης να αυξήσει τους φόρους για τα αυτοκίνητα και τα αεροπορικά ταξίδια, αλλά και τα διόδια για τα φορτηγά ξεκινώντας από το 2023, ενώ παράλληλα σκοπεύει να αυξήσει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να επεκτείνει το δίκτυο επαναφόρτισής τους.

Εξάλλου σε συνέντευξή της στο γερμανικό περιοδικό Bunte, που θα δημοσιευθεί αύριο Πέμπτη, η Γερμανίδα καγκελάριος τόνισε ότι η κλιματική αλλαγή αποτελεί πρόκληση για ολόκληρη την ανθρωπότητα.

«Χρειαζόμαστε έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής και ο χρόνος πιέζει, κυρίως για να σεβαστούμε τα παιδιά και τα εγγόνια μας», τόνισε η Μέρκελ, η οποία εκτίμησε ότι οι πολιτικοί έχουν να μάθουν πολλά από τους νέους για το τι πρέπει να κάνουν για να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή.

Η Γερμανίδα καγκελάριος σχολίασε μάλιστα ότι δεν δίνει το καλό παράδειγμα με το επίσημο, θωρακισμένο όχημα που χρησιμοποιεί.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ