Κλείσιμο

Αντίθετα αποτελέσματα

Δημοσκόπηση του πανεπιστημίου του Νιούκαστλ σε δείγμα 3.100 νεαρών θαμώνων κινηματογράφων κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι αντικαπνιστικές διαφημίσεις που προβάλλονται προειδοποιητικά πριν από ταινίες με ελκυστικές εικόνες καπνίσματος δεν καθιστούν πιθανότερο για τους ήδη καπνιστές να αποβάλουν τη συνήθεια.

Τη διαφήμιση είδαν πάνω από τους μισούς θεατές ηλικίας 12-24 ετών, το ένα πέμπτο των οποίων ήταν καπνιστές.

Το ένα τέταρτο των καπνιστών που δεν είδαν τη διαφήμιση δήλωσαν ότι μάλλον δεν θα κάπνιζαν σε 12 μήνες. Το αντίστοιχο ποσοστό από όσους την είδαν ήταν 39%.

Παράλληλα, οι μη καπνιστές που δεν είχαν δει τη διαφήμιση δεν σκόπευαν να αρχίσουν το κάπνισμα σε ποσοστό 96%, ενώ για όσους την είχαν δει το ποσοστό ήταν 94%.

Σύμφωνα με τη Δρα Ντάιαν Μπουλ, που ηγήθηκε της έρευνας, "χρειάζεται προσοχή, γιατί κάποιες διαφημίσεις μπορεί να ενθαρρύνουν τους καπνιστές να καπνίζουν".

Ο Νιλ Ράφερτι, της ομάδας καπνιστών Forest, δήλωσε ότι "ο κόσμος έχει βαρεθεί να δέχεται εντολές και να του φέρονται σαν να ήταν παιδί. Όλοι ξέρουν ότι το κάπνισμα κάνει κακό, αλλά όσο πιο ακραία είναι τα μέτρα τόσο πιο μεγάλες θα είναι οι αντιδράσεις".

Πάντως, η Αμάντα Σάντφορντ της αντικαπνιστικής οργάνωσης Ash θεωρεί ότι οι αρνητικές διαφημίσεις παίζουν κάποιο ρόλο: "Μπορεί", υποστηρίζει, "να αλλάξουν τον τρόπο που εκλαμβάνει το κάπνισμα η νεολαία, αν και η μελέτη δείχνει ότι πρέπει να υπάρξει μέριμνα ώστε τέτοιες διαφημίσεις να μην αποβούν άκαρπες".
Πηγή: Νίκος Σταμπάκης