«Χτίζεται» η επιστροφή των υπερηχητικών αεροπλάνων-Οι εμπλεκόμενοι

Η εποχή των υπερηχητικών εμπορικών πτήσεων έληξε όταν το Concorde ολοκλήρωσε το τελευταίο του ταξίδι μεταξύ Νέας Υόρκης και Λονδίνου το 2003, αλλά η γοητεία των εξαιρετικά γρήγορων αεροπορικών ταξιδιών δεν ξεχάστηκε ποτέ.

Ο Πρόεδρος Μπάιντεν μίλησε για υπερηχητικές πτήσεις όταν συζήτησε το σχέδιο υποδομής του τον Απρίλιο. Αργότερα η United Airlines είπε ότι παραγγέλνει 15 τζετ που μπορούν να ταξιδέψουν γρηγορότερα από την ταχύτητα του ήχου από το Boom Supersonic, μια νέα εταιρεία στο Ντένβερ. Η αεροπορική εταιρεία είπε ότι είχε την επιλογή να αυξήσει την παραγγελία της έως και 35 αεροπλάνα.

Η Boom, η οποία έχει συγκεντρώσει 270 εκατομμύρια δολάρια από εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων και άλλους επενδυτές, δήλωσε ότι σχεδιάζει να εισαγάγει αεροσκάφη το 2025 και να ξεκινήσει δοκιμές πτήσης το 2026. Αναμένει ότι το αεροπλάνο, το οποίο ονομάζει Overture, θα μεταφέρει επιβάτες πριν από το τέλος της δεκαετίας .Όμως, τα σχέδια εκκίνησης έχουν ήδη υποχωρήσει τουλάχιστον μία φορά και θα πρέπει να ξεπεράσει πολλά εμπόδια, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας και ρυθμιστικές αρχές σε άλλες χώρες. Ακόμη και οι καθιερωμένοι κατασκευαστές έχουν «σκοντάψει» κατά την εισαγωγή νέων ή επανασχεδιασμένων αεροπλάνων. Το 737 Max της Boeing ήταν γειωμένο για σχεδόν δύο χρόνια μετά από δύο συντριβές.

Η Boom, η οποία συνεργάζεται με τη Rolls-Royce, τη βρετανική εταιρεία κατασκευής κινητήρων, είπε ότι το αεροπλάνο της θα ήταν πιο αποτελεσματικό από το Concorde. Η United εκτιμά ότι θα είναι 75% πιο αποτελεσματική. Τα αεροσκάφη του Boom δεν θα είναι τόσο θορυβώδη όσο το Concorde, επειδή οι κινητήρες τους θα δημιουργήσουν μια ηχητική έκρηξη μόνο όταν πετούν πάνω από το νερό «όταν δεν υπάρχει κανείς να το ακούσει», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Boom, Blake Scholl, ο οποίος είχε προηγουμένως εργαστεί στο Amazon και στο Groupon.

Τα τελευταία χρόνια, πολλοί άνθρωποι ανησυχούν όλο και περισσότερο για τη συμβολή των αεροπορικών ταξιδιών στην κλιματική αλλαγή. Τα υπερηχητικά αεροσκάφη αναμένεται να χρησιμοποιούν περισσότερα καύσιμα από τα κανονικά αεροσκάφη ανά επιβάτη ανά μίλι, σύμφωνα με ειδικούς.

Ο κ. Scholl είπε ότι οι κινητήρες στα αεροσκάφη της Boom θα βασίζονται εξ ολοκλήρου σε βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών, τα οποία μπορούν να κατασκευαστούν από απόβλητα, φυτά και άλλες οργανικές ύλες. Οι ειδικοί λένε ότι τέτοια καύσιμα θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές, αλλά ο εφοδιασμός του είναι περιορισμένος, είναι ακριβός και η χρήση του δεν εξαλείφει τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου.

Tέλος, τα υπερηχητικά αεροπλάνα θα ολοκληρώνουν τα ταξίδια, ιδανικά, στο 1/3 του χρόνου σε σύγκριση με τα κλασικά.

Πηγή: New York Times