Κλείσιμο

Το νέο RAV4

Στην Ευρώπη, το Toyota RAV4 ανέκαθεν αποτελούσε σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μεσαίων (compact) SUV, προσφέροντας προηγμένα επίπεδα οδηγικών επιδόσεων, ποιότητας, άνεσης επιβατών και εξοπλισμού. Το Integrated Active Drive System προσφέρει βελτιωμένο οδηγικό έλεγχο, ασφαλέστερο κράτημα στο δρόμο και ευστάθεια. Οι κινητήρες D-4D diesel και VVT-i βενζίνης προσφέρουν άμεση απόκριση και επιδόσεις. Τώρα, με την εισαγωγή της τεχνολογίας Toyota Optimal Drive που συνδυάζει την υψηλή ισχύ με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, το RAV4 προτίθεται να συνεχίσει την επιτυχημένη ιστορία του.

Toyota Optimal Drive
Έχει γίνει πλέον επιβεβλημένη ανάγκη για τα SUV να βελτιώσουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις τους. Ανοίγοντας το δρόμο, το RAV4 2009 θα επωφεληθεί από τα πλεονεκτήματα του Toyota Optimal Drive, μίας σειράς τεχνολογιών που παρουσιάστηκαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2008, για να ενισχύσουν τον ηγετικό ρόλο της Toyota στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας.

Με το Hybrid Synergy Drive, η Toyota λανσάρει τώρα το Toyota Optimal Drive που διέπεται από μια απλή φιλοσοφία – μεγιστοποίηση επιδόσεων, και παράλληλα ελαχιστοποίηση εκπομπών CO2 και κατανάλωσης καυσίμου.

Το RAV4 2009 θα προσφέρεται τώρα με ένα προηγμένο, νέο κινητήρα 2.0 Valvematic, που επίσης συνδυάζεται, είτε με νέο 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το ολοκαίνουργιο Multidrive S. Ο κινητήρας προσφέρει βελτιωμένες τιμές επιδόσεων και συγκεκριμένα 158 DIN hp (116kW), αύξηση 5% συγκριτικά με τον απερχόμενο 2.0 VVT-i, 198 Nm ροπή στις 4000 rpm και κορυφαίες εκπομπές CO2 που ξεκινούν από 177 g/km (κιβώτιο Multidrive S, 4WD).

Καινοτομική τεχνολογία Valvematic
Η Valvematic είναι μία καινοτομική εξέλιξη της δοκιμασμένης τεχνολογίας της Toyota Variable Valve Timing intelligent (VVT-i) και χρησιμοποιεί ένα νέο μηχανισμό που ρυθμίζει συνεχώς τις βαλβίδες εισαγωγής για καλύτερο έλεγχο της ροής αέρα. Αυτή η προηγμένη τεχνολογία βοηθά στη βελτίωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, καθώς και της ισχύος, ροπής και απόκρισης του κινητήρα.

Συγκριτικά με τους συμβατικούς κινητήρες που ελέγχουν την εισαγωγή αέρα μέσω μιας πεταλούδας γκαζιού, η Valvematic ρυθμίζει τον όγκο αέρα που εισέρχεται στο θάλαμο καύσης, μεταβάλλοντας συνεχώς τη βύθιση και το χρονισμό των βαλβίδων. Αυτό διασφαλίζει βέλτιστες επιδόσεις, με βάση τις στροφές του κινητήρα, βοηθώντας επομένως το RAV4 να πετύχει ένα συνδυασμό οικονομικής κατανάλωσης και δυναμικών επιδόσεων. Η Valvematic ανοίγει τη βαλβίδα μόνον όσο χρειάζεται, ανάλογα με τις συνθήκες φορτίου, και επομένως αυξάνει την ταχύτητα ψεκασμού για βέλτιστη καύση.

Νέο κιβώτιο Multidrive S
Το Multidrive S είναι ένα προηγμένο κιβώτιο με συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης Continuously Variable Transmission (CVT). Ενώ τα συμβατικά αυτόματα ή μηχανικά κιβώτια χρησιμοποιούν πολλαπλά σετ γραναζιών και έναν συμπλέκτη για τις διάφορες σχέσεις μετάδοσης, το Multidrive S της Toyota προσφέρει άπειρες σχέσεις μέσω δυο κωνικών τροχαλιών και ενός υψηλής αντοχής ατσάλινου ιμάντα σχήματος V. Με αυτή τη διάταξη, το Multidrive S αλλάζει σχέσεις ομαλά και συνεχόμενα, εξαλείφοντας το γνώριμο κραδασμό κατά την αλλαγή (διακοπή ισχύος).

Για πιο συναρπαστική οδήγηση, ο οδηγός χρειάζεται απλά να επιλέξει τη λειτουργία “Sport”. Αυτό το πρόγραμμα θα επιλέξει μία πιο άμεση απόκριση και σχέση που μεγιστοποιεί την ισχύ, εκφράζοντας καλύτερα τις προθέσεις του οδηγού.

Για μία ακόμα πιο δυναμική αίσθηση οδήγησης, το Multidrive S διαθέτει σειριακό, μηχανικό 7-τάχυτο πρόγραμμα. Η επιλογή ταχυτήτων γίνεται είτε μέσω του επιλογέα είτε από τους μοχλούς σε κάθε πλευρά του τιμονιού.

Οι μοχλοί αυτοί μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να παρακάμπτουν προσωρινά το αυτόματο πρόγραμμα (automatic mode).
Για οδήγηση σε ορεινές διαδρομές, έχουν εξελιχθεί αλγόριθμοι αναγνώρισης ανηφόρας και κατηφόρας, ώστε το κιβώτιο να επιλέγει τη βέλτιστη σχέση μέσω του προγράμματος Multidrive S: Όταν οδηγείτε σε ανηφόρα, θα επιλεγεί η σχέση που θα μειώσει τον αριθμό αλλαγών, ενώ όταν οδηγείτε σε κατηφόρα, θα επιλεγούν οι σχέσεις που αξιοποιούν άριστα το φρένο του κινητήρα.

Νέο 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο για τον κινητήρα 2.0 Valvematic
Λόγω των περισσοτέρων σχέσεων (6 αντί 5) στο ολοκαίνουριο αυτό κιβώτιο, έχουν μειωθεί οι στροφές του κινητήρα, πράγμα που συνεπάγεται καλύτερη οικονομία καυσίμου και με χαμηλότερες εκπομπές CO2. Η οικονομία καυσίμου βελτιώθηκε επίσης με μείωση των τριβών και απωλειών ισχύος από τον άξονα μετάδοσης. Εδώ οι μηχανικοί πρόσθεσαν ένα διαχωριστή υγρού για να μειωθεί η ανάδευση αλλά και ρουλεμάν χαμηλής τριβής και λάδι χαμηλού ιξώδους.
Πηγή: Νίκος Σάλτας