Suzuki GSX-R 1000: Δραστική ανανέωση

 Suzuki GSX-R 1000: Δραστική ανανέωση

Με κινητήρα σχεδιασμένο "από λευκό χαρτί" και σειρά μηχανικών τροποποιήσεων η Suzuki GSX-R 1000
Με κινητήρα σχεδιασμένο "από λευκό χαρτί" και σειρά μηχανικών τροποποιήσεων η Suzuki GSX-R 1000 είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τον σκληρό ανταγ ωνισμό.

Κινητήρας σχεδιασμένος από την αρχή, νέο πλαίσιο και αναρτήσεις, σημαντική μείωση βάρους (-5 κιλά), διαστάσεων και μεταξόνιου, αεροδυναμική μελετημένη σε αεροσήραγγα. Με αυτές τις αλλαγές η παντοδύναμη GSX-R μπήκε στη μάχη της απόλυτης σχέσης ιπποδύναμης - βάρους, έχοντας να αντιμετωπίσει τις εκρηκτικές CBR, ZXR και την ανανεωμένη R1.

H Suzuki μπήκε στο σχεδιαστήριο και ανανέωσε δραστικά το GSX-R 1000, αν και σχεδιαστικά αυτό δεν διακρίνεται εύκολα και με την πρώτη ματιά, καθώς οι άνθρωποι του τμήματος σχεδίασης προτίμησαν να ακολουθήσουν τις γνωστές γραμμές των παλαιότερων μοντέλων, φρεσκάροντάς τες αρκετά. Σε μια μοτοσικλέτα επιδόσεων, όμως, η αισθητική δεν είναι το σημείο όπου αξίζει να μείνει κανείς, επειδή οι πιο ουσιαστικές αλλαγές είναι πολλές και έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία.

Ο κινητήρας είναι εντελώς νέος και έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τα σύγχρονα πρότυπα. Η σχεδίαση ακολουθεί τη λογική tri-axis (μια διάταξη που ήδη ακολουθείται από τη Yamaha και από τη Honda), σύμφωνα με την οποία οι άξονες του κιβωτίου είναι τοποθετημένοι ο ένας κάτω από τον άλλο αντί δίπλα στον άλλο, κάτι που εξοικονομεί μήκος. Ετσι, η Suzuki, με αυτό τον τρόπο, κατάφερε να μικρύνει τις διαστάσεις του κινητήρα και πλέον να έχει τη δυνατότητα να τον τοποθετήσει σε καλύτερη θέση. Η κλίση των κυλίνδρων είναι μεγαλύτερη από πριν, ενώ το κιβώτιο βρίσκεται ψηλότερα (πιο κοντά στο κέντρο της μοτοσικλέτας). Επιπλέον, σχεδιάστηκε μακρύτερο ψαλίδι κατά 32 mm με στόχο την καλύτερη πρόσφυση αλλά και αίσθηση κατά την επιτάχυνση, ενώ ταυτόχρονα μίκρυνε το μεταξόνιο κατά 10 mm (από τα 1.415 mm στα 1.405 mm. Το όφελος αφορά, βέβαια, την ευελιξία της μοτοσικλέτας.

Οι καινοτομίες

Ενα από τα πιο σημαντικά νέα στοιχεία του GSX-R είναι το νέο πιρούνι της Showa, με την ονομασία Big Piston Fork. Πρόκειται για μια σημαντική κίνηση της Suzuki, που προσφέρει στη μοτοσικλέτα πολύ περισσότερες δυνατότητες. Εκ νέου, όμως, σχεδιάστηκε και η πίσω ανάρτηση, με το αμορτισέρ τοποθετημένο χαμηλότερα και υπό κλίση (το προηγούμενο ήταν σχεδόν κάθετα τοποθετημένο). Στόχος της Suzuki, με τη νέα σχεδίαση, ήταν να χαμηλώσει το κέντρο βάρους και να βελτιώσει την απόδοση της πίσω ανάρτησης, αλλά και να σχεδιάσει μια ανάρτηση που να συνεργάζεται με το νέο πιρούνι, το οποίο όμως έγινε τόσο καλό, που κάνει εμφανείς τις αδυναμίες της πίσω ανάρτησης.

Ο νέος κινητήρας και οι νέες αναρτήσεις στηρίζονται σε ένα νέο πλαίσιο, η σχεδίαση του οποίου ακολουθεί τα πρότυπα της κατηγορίας. Είναι αλουμινένιο, δύο δοκών με αφαιρούμενο υποπλαίσιο. Γύρω του έχει σχεδιαστεί ένα νέο πλαστικό κοστούμι με πλήθος από αεροδυναμικές λεπτομέρειες που δηλώνουν την εκτεταμένη μελέτη της Suzuki. Ακόμη και οι καθρέφτες έχουν επάνω τους ειδικά σχεδιασμένες εγκοπές που βελτιώνουν τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας. Νέες είναι οι δαγκάνες ακτινικής στήριξης της Tokico, ενώ και ο ανανεωμένος συμπλέκτης δεν έχει πια υδραυλική ενεργοποίηση αλλά απόλυτα μηχανική (ντίζα).

Η θέση οδήγησης του GSX-R έχει αλλάξει και αυτή. Η απόσταση τιμονιού και σέλας μίκρυνε, το τιμόνι είναι πλέον πιο ανοικτό και προσφέρει καλύτερη αίσθηση κατά το φρενάρισμα. Η σέλα έχει αρκετό μήκος, ώστε να μπορεί ο αναβάτης να κάτσει πιο πίσω, κάτι που θα βολέψει και τους ψηλούς. Το πλαστικό κοστούμι προσφέρει αρκετά καλή προστασία από τον αέρα και σε αυτό βοηθά τόσο η νέα ψηλότερη και φαρδύτερη ζελατίνα, όσο και η σέλα που βρίσκεται σχετικά χαμηλά (810 mm) και τοποθετεί τον αναβάτη «μέσα» στη μοτοσικλέτα.

Στο δρόμο

Η εμφάνιση θυμίζει τα παλιά GSX-R 1000, όχι όμως και η λειτουργία του κινητήρα. Εχει λιγότερους μηχανικούς θορύβους και πιο στρωτό ήχο. Η μεγαλύτερη εντοπίζεται στον διαφορετικό τρόπο απόδοσης της δύναμης. Στόχος των ανθρώπων της Suzuki ήταν η μοτοσικλέτα να γίνει πιο γραμμική και το πέτυχαν με εντυπωσιακό τρόπο. Από τη στιγμή που η βελόνα του στροφόμετρου περάσει τις 3.500 σ.α.λ., ο κινητήρας αποδίδει δύναμη ικανή να τρομάξει. Μάλιστα, στο φάσμα 3.000 - 6.000 σ.α.λ. είναι λίγο ισχυρότερο από το K7 και 8. Από εκεί και πάνω αποδίδει παρόμοια με τον προηγούμενο κινητήρα, με αποτέλεσμα να νιώθει κανείς ότι η μεγάλη δύναμη έρχεται μετά τις 9.000 σ.α.λ., όπου η επιτάχυνση είναι έντονη.
Η αίσθηση ελέγχου που προσφέρει το πιρούνι είναι φανταστική. Είναι σφιχτό και αυτό μπορεί να κουράσει στο δρόμο, ενώ θα απαιτήσει περισσότερη προσπάθεια από τον αναβάτη όταν οι χειρισμοί θα πρέπει να γίνουν πιο πολύπλοκοι, ωστόσο νιώθει κανείς ότι η πρόσφυση δεν θα τον προδώσει ποτέ. Είναι τόσο καλή η πληροφορία που δίνει το πιρούνι, που κάνει την πίσω ανάρτηση να μοιάζει κατώτερη ποιοτικά, αν και είναι και αυτή βελτιωμένη. Το μοντέλο του 2009, πάντως, είναι σαφώς σταθερότερο (παρά το μικρότερο μεταξόνιο) και πιο ευέλικτο από τον προκάτοχό του. Ταυτόχρονα, έχει την τάση να πλαγιάσει ευκολότερα. Η ανάρτηση πληροφορεί ιδιαίτερα καλά τον αναβάτη, ενώ το πλαίσιο δεν παρουσιάζει καμία ταλάντωση.

Είναι λοιπόν το νέο GSX-R καλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο; Η απάντηση δεν έρχεται αβίαστα, καθώς οι επιδόσεις τους στο δρόμο είναι παρόμοιες. Το νέο μοντέλο δεν είναι ισχυρότερο. Αυτή όμως είναι μόνο μία πλευρά της μοτοσικλέτας αυτής. Γιατί υπάρχουν πολλά νέα στοιχεία στα οποία αξίζει να σταθεί κανείς.

Το κυριότερο ίσως είναι το νέο πιρούνι Big Piston Fork, που πραγματικά κλέβει την παράσταση με την ποιοτική λειτουργία του. Ο νέος κινητήρας με μικρότερο όγκο και καλύτερη τοποθέτηση στο πλαίσιο, το νέο μακρύτερο ψαλίδι και βεβαίως η αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής είναι όλα νέα χαρακτηριστικά που συνθέτουν μια νέα προσωπικότητα με αποτέλεσμα την πολύ καλύτερη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στο δρόμο. Η καλύτερη συμπεριφορά και η μεγαλύτερη εμπιστοσύνη που θα της δείξει ο αναβάτης θα συνδυαστούν με τις πολύ καλές επιδόσεις που είναι όμοιες με του παλαιότερου μοντέλου, ώστε ο αναβάτης του νέου GSX-R 1000 να βγει πολύ πιο κερδισμένος. Το κόστος του νέου μοντέλου τώρα είναι 12.995 ευρώ(απο 13995)και αυτή είναι μια έκπληξη που επιφύλαξε η ελληνική αντιπροσωπεία για τους φίλους της κατηγορίας, καθώς αυτήν τη στιγμή το GSX-R 1000 είναι το φθηνότερο χιλιάρι του 2009 που μπορεί να βρει κανείς στην ελληνική αγορά.

Πηγή: Νίκος Σάλτας - automoto@skai.gr