Peugeot 207 RC σε συνεργασία με BMW

Η "κατάρα" της Peugeot είναι πως στο παρελθόν έχει κατασκευάσει κορυφαία μικρά αυτοκίνητα επιδόσεων, όπως το 205 GTi και το 106 Rallye. Μοντέλα με υστεροφημία την οποία δεν μπορεί να επισκιάσει ούτε το νέο και πολύ δυνατότερο 207 RC, αν και αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο βήμα προόδου σε όλους τους τομείς, σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, το 206 RC.

Η Peugeot τοποθέτησε κάτω από το καπό του 207 RC τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα άμεσου ψεκασμού THP 1,6 λίτρων, που έχει εξελίξει σε συνεργασία με την BMW.

Αυτός, με υψηλή σχέση συμπίεσης 10,5:1, αποδίδει εδώ 175 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 24,5 kgm ροπής από τις 1.600 σ.α.λ. Διαθέτει μάλιστα λειτουργία οverboost (χωρίς περιορισμένη διάρκεια, όπως συμβαίνει π.χ. στην περίπτωση του Corsa OPC) με την οποία μπορεί να φτάσει τη ροπή των 26,5 kgm, αρκεί να έχει επιλεγεί στο κιβώτιο η 2η ή κάποια άλλη μεγαλύτερη σχέση.

Το εν λόγω κιβώτιο είναι χειροκίνητο 5 σχέσεων και αποτελεί πραγματικά μια ευχάριστη έκπληξη. Διαθέτει μακριά πρώτη, η οποία είναι τέλεια για ορεινές διαδρομές με απανωτές στροφές, καθώς δεν χρειάζεται να καταφεύγεις συνεχώς σε αλλαγές από 1η σε 2η και αντιστρόφως.

Σε συνδυασμό μάλιστα με τον εύστροφο κινητήρα, ο οποίος λατρεύει να λειτουργεί ψηλά ενώ τραβάει δυνατά και από χαμηλά, δεν θα χρειαστεί να κάνετε πολλά κατεβάσματα προκειμένου να βρεθείτε στο ζενίθ της ροπής.

Αξίζει να σημειωθεί πως με την πρώτη στο κιβώτιο, ο ηλεκτρονικός "κόφτης" στροφών επεμβαίνει στις 6.200 σ.α.λ. και όχι στις 6.500 σ.α.λ. όπου μπαίνει με τις άλλες σχέσεις.

Χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις το εσωτερικό. Τα μπάκετ καθίσματα είναι πάντως εντυπωσιακά.

Το μεγάλο στοίχημα για τους μηχανικούς της Peugeot ήταν να καταφέρουν να κάνουν το 207 RC να κρύβει με την οδική του συμπεριφορά τα 1.250 κιλά του βάρους του.

Προκειμένου να πετύχουν το στόχο τους, επικεντρώθηκαν στον εμπρός άξονα, ο οποίος χρησιμοποιεί ενισχυμένα γόνατα ΜακΦέρσον με σφιχτότερα ελατήρια και επαναρρυθμισμένα αμορτισέρ.

Τελικά, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα στιβαρό και καλοζυγισμένο πλαίσιο, χωρίς προβλήματα ακαμψίας, ενώ ο πίσω άξονας αντιδρά άψογα, ακόμη και σε βίαιο φρενάρισμα πάνω σε στροφή.

Όμως το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, με το σύστημα ελέγχου κατεύθυνσης SSP (βλ. σχετικό χωρίο), μετριάζει κάπως την πολύ καλή οδηγική εντύπωση που αφήνει το 207 RC. Διαθέτει υπερβολική υποβοήθηση στις χαμηλές ταχύτητες και παράξενη αίσθηση όταν κινείσαι με γρήγορο ρυθμό ή όταν αλλάζεις κατεύθυνση.

Η εμφάνιση του 207 RC περνάει σε δεύτερη μοίρα, καθώς είναι ήπιων τόνων.

Εξωτερικά, τη διαφορά κάνουν τα ελαφρώς φαρδύτερα φτερά (εξαιτίας της αύξησης του μετατροχίου), η αεροτομή οροφής, οι εξωτερικοί καθρέφτες στο χρώμα του αλουμινίου, η διπλή απόληξη της εξάτμισης και οι ζάντες 17 ιντσών. Το εσωτερικό ακολουθεί ανάλογη φιλοσοφία, καθώς μόνο τα μπάκετ καθίσματα ξεχωρίζουν.

Μικρές αλλαγές εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων, που διαθέτει δαχτυλίδια χρωμίου, στον επιλογέα ταχυτήτων που είναι αλουμινένιος και στα επίσης αλουμινένια πεντάλ.

Εν τέλει, το 207 RC αποτελεί μεγάλη πρόοδο συγκρινόμενο με το 206 RC, και σίγουρα θα το λατρέψετε αν σας άρεσε το τελευταίο.

Έχοντας όμως ήδη στην γκάμα του 207 το GT των 150 ίππων, θα περιμέναμε από την Peugeot ένα πιο καθαρόαιμο μοντέλο, ειδικά μετά την παρουσίαση των πολύ σπορ Renault Clio RS και Opel Corsa OPC. Μήπως εκεί στην Peugeot μαγειρεύουν κάτι;

Το πρόγραμμα ελέγχου κατεύθυνσης (SSP - Steering Stability Program) συνεργάζεται με το ABS και το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESP). Κατά τη διάρκεια φρεναρίσματος σε οδόστρωμα με διαφορετικούς συντελεστές πρόσφυσης, το ESP στέλνει περισσότερη δύναμη πέδησης στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση.

Αυτό επηρεάζει το τιμόνι, το οποίο τείνει να στρίψει προς εκείνη την κατεύθυνση.

Το SSP δεν κάνει μεν αυτόματα ανάποδο τιμόνι, αλλά δίνει μιαν ανάστροφη τάση στο τιμόνι προς τη σωστή κατεύθυνση, αφήνοντας τον οδηγό -που νιώθει αυτή τη δύναμη- να ενεργήσει κατά βούληση.
Πηγή: Πηγή: Καθημερινή