Nέο Seat Leon: Εκπλήξεων συνέχεια...

Κάθε φορά που οδηγούμε το Seat Leon μοιάζει σαν τη πρώτη φορά που μας είχε εκπλήξει ευχάριστα. Και το συνεχίζει: με ακόμα πιο ευχάριστη οδηγική αίσθηση και απόλαυση.

Πρόσφατα δέχτηκε τις κατάλληλες περιποιήσεις από τους κατασκευαστές του και απέκτησε άλλο αέρα: ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα και κάποιες περιορισμένες επεμβάσεις στο εσωτερικό είναι αρκετά για να τονώσουν το εμπορικό ενδιαφέρον.

Από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι αναμφίβολα ο κινητήρας του. Ο γνωστός TSi του VW group με την ιπποδύναμη των 125 PS και τη ροπή των 20,4 kgm είναι ό,τι καλύτερο έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτά τα κυβικά σε αυτοκίνητο παραγωγής. Εκτός των άλλων, είναι αθόρυβος αλλά και οικονομικότατος αν δεν το παρακάνεις. Το πολύ καλό πλαίσιο, η σπορτίφ οδική συμπεριφορά και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης για την κατηγορία κάνουν τη συμβίωση με το Leon είτε μέσα στην πόλη είτε εκτός ιδιαίτερα ευχάριστη.

Το αυτοκίνητο είναι πολύ προσεγμένο στα υλικά κατασκευής του στο εσωτερικό και ο εξοπλισμός (στο μοντέλο δοκιμής) είναι πληρέστατος. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται θύρα USB, MP3 Player, διζωνικός κλιματισμός, και cruise control. Γενικότερα δεν υπάρχει καμία απολύτως έλλειψη πουθενά. Οι χώροι είναι επαρκείς για να φιλοξενήσουν με άνεση τέσσερις ενήλικους ή και πέντε και το πορτ-μπαγκάζ επίσης. Απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με εξαιρετικό value for money.

Από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι αναμφίβολα ο κινητήρας του

Οι δυναμικές του γραμμές διατηρούνται, αλλά υιοθετούνται πλέον και στοιχεία απο την σχεδίαση του νέου Ibiza. Με 9 κινητήρες (5 βενζίνης & 4 diesel), 4 συστήματα μετάδοσης (χειροκίνητα 5 & 6 ταχυτήτων, DSG 6 & 7 ταχυτήτων) και 7 επίπεδα εξοπλισμού (Reference, Elegance, Design, Style, Sport, Sport Up, FR & Cupra), το νέο Leon φιλοδοξεί να είναι πιο πλήρες απο ποτέ.

Σημαντικές αλλαγές υπάρχουν στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, στη σχεδίαση του τιμονιού και των οργάνων καθώς και τις ταπετσαρίες των καθισμάτων.

Οι εξωτερικές αλλαγές του περιορίζονται μπροστά στον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, στα φωτιστικά σώματα και στο μικρότερο λογότυπο στη μάσκα ενώ, πηγαίνοντας προς τα πίσω, συναντάμε νέους πλευρικούς καθρέφτες και ένα ελαφρά μεγαλύτερο πίσω παρμπρίζ. Αντίστοιχα, στο εσωτερικό υπήρξαν επεμβάσεις στον πίνακα των οργάνων και στην κεντρική κονσόλα, ενώ προστέθηκαν νέες επενδύσεις.

To υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1,4 λτ., απόδοσης 125 ονομαστικών ίππων , αποτελεί ένα από τα δυνατά "χαρτιά" του αυτοκινήτου, καθώς συγκεντρώνει πολλά θετικά στοιχεία. Πρώτα απ' όλα, ο οδηγός θα εκτιμήσει το τράβηγμα και την ελαστικότητα που εμφανίζει από τις χαμηλές στροφές, λόγω της πολύ καλής ροπής των 219 Nm μόλις στις 2.180 σ.α.λ. Ακόμα, παρ' όλη την ύπαρξη turbo, η ισχύς αποδίδεται γραμμικά δίχως ξεσπάσματα και κενά, γεγονός που έχει και τα ανάλογα οφέλη σε οδική συμπεριφορά. Επιπλέον, το TSI μοτέρ είναι πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού, με αποτέλεσμα να επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.318 κιλών, ανεξαρτήτως της επιλεγμένης σχέσης μετάδοσης στο 6άρι σασμάν με τον εύχρηστο και με θετική αίσθηση επιλογέα.

Οι τεχνικοί της Seat υπόσχονται αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά, χάρη στην προσθήκη του συστήματος XDS που, σε συνεργασία με το ESP, δρα σαν μπλοκέ διαφορικό. Στη γκάμα πάντως των νέων συστημάτων του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται το Hill Hold Control, κατευθυνόμενα φώτα Xenon (AFS), φώτα ημέρας, ένας νέος κλιματισμός, ηχοσύστημα, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας, σε συνδυασμό με το νέο σύστημα πλοήγησης.

Εκτός πόλεως το Leon είναι σε θέση να κινηθεί με ασφάλεια, αφού σε κάθε περίπτωση είναι σταθερό και ομοιογενές ως σύνολο. Στις ευθείες δίνει την εντύπωση στους επιβαίνοντες ότι κινείται με λιγότερα χιλιόμετρα από όσα αναγράφονται στο κοντέρ, αφού ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες παραμένει ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο. Σε διαδρομές με στροφές, παραμένει εξαιρετικά στην πορεία του, εμφανίζοντας περιορισμένες κλίσεις και με το τιμόνι να παρέχει θετική αίσθηση και αμεσότητα.

Οι τιμές ξεκινούν από:

• 1.4 TSI 125ps Design: 17.050€,
• Style : 17.850€,
• Sport : 18.850€ και
• Sport Up : 19.250.

Παράλληλα η ελληνική αντιπροσωπεία της Seat ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης του νέου sedan στη χώρα μας. Το Exeo έρχεται σε πέντε εκδόσεις, με τρεις κινητήρες βενζίνης 1.6, 1.8 και 2.0 λίτρων, απόδοσης 102, 150 και 200 ίππων αντίστοιχα. Οι τιμές ξεκινούν απο τα 19.150 ευρώ(1.6 reference), 1.8 Reference: 21.900 ευρώ και 2.0 Sport: 27.600 ευρώ.

Πηγή: Νίκος Σάλτας - automoto@skai.gr