Κλείσιμο

Νέο Mitsubishi Colt

Το Colt ανήκει σε μια νέα γενιά αυτοκινήτων, που αν και ανήκουν στην κατηγορία Β, διαθέτουν πολυχρηστικές λύσεις. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, άλλωστε, σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την ιαπωνική εταιρεία, αφού είναι το πιο ευρωπαϊκό μοντέλο της.

Ο διάδοχος του Colt είναι ένα πιο ώριμο Colt, κρατώντας πολλά από τα στοιχεία που το έκαναν αρεστό και βελτιώνοντας άλλα που δικαιολογούν απόλυτα την αντικατάστασή του.

Οι χώροι για επιβάτες είναι επίσης πολύ καλοί για αυτοκίνητο της κατηγορίας Β, χάρη σε αυτήν την πολυμορφική διάταξη των πίσω καθισμάτων, τα οποία είναι διαιρούμενα και μπορούν (ανεξάρτητα) να μετατοπίζονται, να ανακλίνονται, να πέφτουν, να αναδιπλώνονται κόντρα στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, ή να αφαιρούνται εντελώς. Όταν λοιπόν το κάθισμα είναι τραβηγμένο πίσω, τότε τέσσερις ενήλικες επιβάτες μπορούν να χωρέσουν μια χαρά, ακόμα και αν ο οδηγός είναι 1.90 μ σε ύψος. Σε αυτή την περίπτωση βέβαια ο χώρος αποσκευών είναι πολύ μικρός, αλλά η δυνατότητα διαμόρφωσης των εσωτερικών χώρων σε χρήση πόλης είναι πάντοτε καλοδεχούμενη.

Με μήκος που δεν ξεπερνάει τα τέσσερα μέτρα αλλά ελαφρώς μεγαλύτερο αμάξωμα από το προηγούμενο, το νέο Colt είναι περισσότερο αλλαγμένο απ\' ό,τι μπορεί να παρατηρήσει κανείς με την πρώτη ματιά (65% των μερών του). Το σχεδιαστικό τμήμα της Mitubishi ήθελε να δώσει στο νέο μοντέλο χαρακτηριστικά δυναμικής εμφάνισης και να ξεφύγει από το χαριτωμένο «πρόσωπο» του προηγούμενου Colt. Βάζοντας σαν πρότυπο ένα μαχητικό αεροσκάφος της εταιρείας και το νέο Lancer, δε θα μπορούσε να μην αποτυπώσει στο νέο σούπερ μίνι έναν δυναμικό χαρακτήρα που επιστρέφει τη μάρκα στις ρίζες της. Σε αυτό το μοντέλο ακόμα και το πεντάθυρο αμάξωμα έχει να καυχηθεί για την εμφάνισή του σε αντίθεση με το προηγούμενο, του οποίου η \"MPV\" σιλουέτα δε το κολάκευε και ιδιαίτερα.

\"\"Η ανανέωση συνεχίζεται και στο εσωτερικό όπου ο στόχος της εταιρείας είναι ο ίδιος. Βελτιωμένη σχεδίαση, αναβαθμισμένα υλικά και ανακατατάξεις για καλύτερη εργονομία, κρατώντας την ίδια βασική σχεδίαση, είναι αυτά που χαρακτηρίζουν το αναβαθμισμένο εσωτερικό του Colt. Oι Ιάπωνες επέλεξαν ένα πιο σοβαρό, τετραγωνισμένο σαγρέ για τη μαύρη πάνω επένδυση του ταμπλό, μαζί με ένα υψηλότερης ποιότητας υλικό για τα καθίσματα. Με αυτή την επένδυση ντύνεται ένα ανανεωμένο ταμπλό, το οποίο έχει πολυάριθμα κοινά χαρακτηριστικά με την οικογένεια Lancer (τιμόνι -με προαιρετικά χειριστήρια για το cruise control και το ηχοσύστημα-, ψηφιακή οθόνη πληροφοριών, πορτοκαλί φωτισμός οργάνων) και καλύτερα ενσωματωμένα στοιχεία εξοπλισμού.

Οδηγώντας την πεντάθυρη έκδοση 1,3 λίτρων, διαπιστώσαμε πως ο κινητήρας ήταν αρκετά αποδοτικός από τις χαμηλές στροφές, βοηθώντας την γρήγορη κίνηση στους δρόμους της πόλης. Στη διαδρομή μας η διαμονή στο άνετο κάθισμα του Colt ήταν ευχάριστη και πάνω απ\' όλα ήσυχη. Η βελτίωση της ηχομόνωσης σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι μεγάλη και αυτό είναι πλέον ατού για το νέο μικρό της Mitsubishi.

* Βενζινοκινητήρας 1,1 λίτρων με απόδοση 75 ίππους στις 6.000 σ.α.λ και ροπή 100Nm στις 4.000 σ.α.λ. Για τα 0-100 χλμ/ώρα το τρίθυρο μοντέλο χρειάζεται 12,8 δευτερόλεπτα ενώ το πεντάθυρο 13,2 με τελική ταχύτητα τα 162 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

* Βενζινοκινητήρας 1,3 λίτρων με απόδοση 95 ίππους στις 6.000 σ.α.λ και ροπή 125Nm στις 4.000 σ.α.λ. Για τα 0-100 χλμ/ώρα το τρίθυρο μοντέλο χρειάζεται 11 (11,8) δευτερόλεπτα ενώ το πεντάθυρο 11,1 (12,0) με τελική ταχύτητα τα 178 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ.

* Βενζινοκινητήρας, υπερτροφοδοτούμενος, 1,5 λίτρων με απόδοση 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ και ροπή 210Nm στις 3.500 σ.α.λ. Για τα 0-100 χλμ/ώρα το τρίθυρο μοντέλο χρειάζεται 7,4 δευτερόλεπτα ενώ το πεντάθυρο 7,6 με τελική ταχύτητα τα 210 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται σε 6,9 λίτρα ανά 100 χλμ.

Όλα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ενώ εναλλακτικά ο κινητήρας 1,3 λίτρων συνδυάζεται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Oι τιμές για την τρίθυρη έκδοση ξεκινούν απο τα 11.440 ευρώ και για την πεντάθυρη απο τα 11.740.
Πηγή: Nίκος Σάλτας - automoto@skai.gr