Νέο Jazz από τη Honda

Η Honda ανακοίνωσε το λανσάρισμα του νέου Jazz στην ευρωπαϊκή αγορά κι έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του.

Πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, με νέο "πλαίσιο", νέο αμάξωμα και νέους κινητήρες και κιβώτια, που εξακολουθεί βέβαια να βασίζεται σχεδιαστικά στη φιλοσοφία του 5θυρου χάτσμπακ "ενός όγκου".

Στο εσωτερικό εξακολουθεί να χρησιμοποιείται το σύστημα αναδίπλωσης των καθισμάτων που προσέφερε εντυπωσιακά επίπεδα πρακτικότητας στο προηγούμενο μοντέλο, ενώ αντίστοιχη ευελιξία υπάρχει πλέον και στο μεγάλο "διπλό" χώρο αποσκευών, που προσφέρει ένα πρόσθετο χώρο αποθήκευσης 64 λίτρων κάτω από το (αφαιρούμενο) δάπεδό του.

Έτσι η συνολική χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι 399 λίτρα (αντί για 380 στο προηγούμενο Jazz). Ακόμα πιο εντυπωσιακοί, από πλευράς απόδοσης, είναι οι κινητήρες του, που είναι ένας βενζινοκινητήρας i-VTEC 1,2 λίτρων με ισχύ 90 ίππων κι ένας i-VTEC 1,4 λίτρων με 100 ίππους!

Και οι δύο συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ στο 1.4 θα μπορεί να τοποθετηθεί και το αυτοματοποιημένο εξάρι κιβώτιο i-Shift με χειριστήρια στο τιμόνι. Το μήκος του αυτοκινήτου είναι 3,9 μ., είναι δηλαδή 55 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό του προηγούμενου μοντέλου, ενώ αυξημένο κατά 20 χιλιοστά είναι και το πλάτος.

Το μεγαλύτερο κατά 50 χιλιοστά μεταξόνιο εγγυάται ακόμα μεγαλύτερους χώρους σ' ένα αυτοκίνητο που ήταν ήδη ευρύχωρο για το μέγεθός του από την προηγούμενη γενιά του.

Το νέο Honda Jazz σκοπεύει, για μία ακόμα φορά, να επαναπροσδιορίσει τις παραμέτρους της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας εσωτερικού στην κατηγορία Β. Το 5θυρο hatchback στοχεύει σε κορυφαία ευρυχωρία εσωτερικού στην κατηγορία του, σε συνδυασμό με σημαντικά βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και εκπομπές CO2 (1.4 i-SHIFT και 1.2).

Το ελαφρώς μεγαλύτερο αμάξωμα με την καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός (cab forward) βελτιώνει την ορατότητα και την ευρυχωρία του Jazz, με αποτέλεσμα να ωφελείται κυρίως η περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών και του πορτ-μπαγκάζ. Τα καθίσματα Magic Seats τώρα βυθίζονται με μία απλή κίνηση και η ευελιξία τους ολοκληρώνεται από ένα νέο χαρακτηριστικό Double-Trunk στο χώρο αποσκευών.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας αναβαθμίζεται με στοιχεία όπως η προηγμένη δομή αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (ACE) της Honda, τα ενεργά εμπρός προσκέφαλα και το VSA.

Μεγαλύτεροι τροχοί, αναβαθμισμένη ανάρτηση και μακρύτερο μεταξόνιο/φαρδύτερο μετατρόχιο βελτιώνουν την ευελιξία, αυξάνοντας παράλληλα την οδηγική άνεση. Εξάλλου, νέοι κινητήρες 90 PS 1.2 και 100 PS 1.4 i-VTEC προσφέρουν καλύτερα χαρακτηριστικά επιδόσεων, αυξάνοντας την οικονομία σε εξαιρετικά επίπεδα. Οι εκπομπές CO2 και για τους δύο κινητήρες έχουν επίσης μειωθεί σημαντικά.
Πηγή: Νίκος Σάλτας