Nέο Chevrolet Cruze

H Chevrolet, μέλος του ομίλου της General Motors έρχεται να παρουσιάσει ένα μοντέλο με ιδιαίτερες φιλοδοξίες. Με το Cruze επιδιώκει να διευρύνει τις πωλήσεις της παγκοσμίως και ακόμα περισσότερο από το συν 10% που πέτυχε το 2008 στην Ευρώπη, σε μια αγορά που, αντίθετα, έπεσε κατά 5%. Το Cruze πράγματι είναι ένα…άλλο Chevrolet με σύγχρονο σχέδιο, καλύτερα υλικά κατασκευής, μεγαλύτερο, φαρδύτερο και πιο καλοστημένο από το Lacetti που αντικαθιστά.

Eκείνο που παρατηρούμε είναι η εντυπωσιακή κυψελοειδής μάσκα που χωρίζει στη μέση από τη μπάρα με το υπερμεγέθες "παπιγιόν" σήμα - κατατεθέν. Το καπό είναι αρκετά μακρύ και κάπως κεκλιμένο το παρμπρίζ. Η οροφή είναι τοξοειδή σχεδίαση και καταλήγει σε ένα μικρό επίπεδο πόρτας χώρου αποσκευών. Μολονότι το Cruze είναι τετράθυρο sedan, εντούτοις παραπέμπει πολύ σε coupe, όπως άλλωστε συμβαίνει με τα περισσότερα καινούργια μοντέλα της κατηγορίας αυτής που ξέφυγαν πολύ από τις κλασικές φόρμες με τις μεγάλες πίσω πόρτες.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι οι τροχοί βρίσκονται τοποθετημένοι στις άκρες και σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα μετατρόχια, εμπρός (+6,4 εκ.) και πίσω (+7,8 εκ.) και το μεγαλύτερο μεταξόνιο (8,5 εκ.), προϊδεάζουν ότι το μοντέλο θα "πατά" καλύτερα στο δρόμο. Στο εσωτερικό τοποθετήθηκε σπορτίφ πίνακας με τρεις κύκλους και μπλε φωτισμό LED, τριάκτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος και ρυθμιστή ταχύτητας, ενώ καλοσχεδιασμένη και με όψη χρωμίου είναι η κονσόλα.

Τα πλαστικά είναι πιο μαλακά από του Lacetti και στο ταμπλό, στην πλευρά του οδηγού προστέθηκε ταπετσαρία με ύφασμα ίδιο των ημιμπάκετ καθισμάτων. Πίσω οι χώροι είναι καλοί και μπορούν να φιλοξενηθούν τρεις ενήλικες κανονικών διαστάσεων. Τα Cruze που θα έρθουν στην Ελλάδα και τη Δ. Ευρώπη θα κατασκευάζονται στην Κορέα, ενώ για την Αν. Ευρώπη στο νέο εργοστάσιο της Ρωσίας.

Εν συντομία…

Έχει 140% παραπάνω στρεπτική ακαμψία (στιβαρότητα στα στροφιλίκια) και 50% παραπάνω χάλυβα υψηλής αντοχής (65% της δομής) σε σχέση με το Lacetti. Ανάρτηση με γόνατα McPherson μπροστά - ημιάκαμπτος άξονας πίσω (για μείωση κόστους και περισσότερο χώρο) με αντιστρεπτική δοκό. Απορροφά καλά τους κραδασμούς και μειώνει τις κλίσεις. Κλασικό υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης.

Εξαιρετική ηχομόνωση αλλά και καλοστρωμένοι δρόμοι στην Ισπανία… Αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης: 1.6 lt – 114 hp, 1.8 lt – 141 hp με καλή μέση κατανάλωση 6,7 και 6,8 λίτρα στα 100 χλμ. Συνεργάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Ο 1.8 lt θα διατίθεται και με αυτόματο 6άρι (δεν το συνιστώ, είναι πολύ αργό). Θα προσφέρεται και ντίζελ κινητήρας 2.0 lt – 140 hp (5,6 λίτρα κατανάλωση). Άφιξη τέλος Απριλίου, αρχές Μαΐου.
Πηγή: Nίκος Σάλτας - automoto@skai.gr