Νέα εποχή για τη GM με το Volt

Νέα εποχή για τη GM με το Volt

Η General Motors ξεκίνησε τα επόμενα 100 χρόνια της παρουσιάζοντας την έκδοση του Chevrolet Volt – ενός οχήματος που προσφέρει μέχρι 60 χιλιόμετρα ηλεκτροκίνησης χωρίς χρήση βενζίνης, μηδενικές εκπομπές ρύπων και αυτονομία η οποία μπορεί να επεκταθεί σε εκατοντάδες ακόμα χιλιόμετρα.

Η σχεδίαση του Volt παραγωγής έχει εξελιχθεί από το αρχικό πρωτότυπο, το οποίο παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Βορείου Αμερικής στο Ντιτρόιτ το 2007.

Το Volt προαναγγέλλει μία νέα εποχή στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων δημιουργώντας μία νέα κατηγορία αυτοκινήτου γνωστού ως Ηλεκτρικό Όχημα με Σύστημα Επέκτασης Αυτονομίας ExtendedRange Electric Vehicle ή EREV.

Το Volt χρησιμοποιεί ηλεκτρισμό για να κινεί τους τροχούς σε όλες τις συνθήκες και ταχύτητες. Για διαδρομές μέχρι 60 km, το Volt χρησιμοποιεί ηλεκτρική ισχύ που είναι αποθηκευμένη σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου 16kWh.

Όταν η ενέργεια της μπαταρίας καταναλωθεί, μία γεννήτρια που κινείται από κινητήρα βενζίνης/Ε85 παρέχει συνεχόμενη ισχύ στην ηλεκτρική μονάδα κίνησης, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζει τη φόρτιση της μπαταρίας. Αυτό το πρόγραμμα λειτουργίας επεκτείνει την αυτονομία του Volt για μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα, μέχρις ότου επαναφορτιστεί η μπαταρία του οχήματος.

Το Volt προσφέρει δυναμικές οδηγικές επιδόσεις σε ένα αισθητά αθόρυβο περιβάλλον. Πάνω από 220 στοιχεία ιόντων λιθίου 220 που περιέχονται στη μπαταρία του Volt προσφέρουν πλούσια ισχύ. Η μονάδα ηλεκτροκίνησης του Volt παράγει αντίστοιχα 150 hp/110 kW, 370 Nm άμεση ροπή και έχει τελική ταχύτητα 161 km/h. Η έλλειψη

 
θορύβων του κινητήρα, σε συνδυασμό με ειδικά ηχομονωτικά υλικά, κάνει το Volt εξαιρετικά αθόρυβο στην οδήγηση.

Η GM εκτιμά ότι η οδήγηση ενός Volt θα κοστίζει περίπου δύο euro cents / km με την ισχύ της μπαταρίας, έναντι 12 euro cents / km με χρήση βενζίνης, €1.50 το λίτρο. Για ένα μέσο οδηγό ο οποίος διανύει 60 χλμ. την ημέρα ( ή 22 000 χλμ. το χρόνο) αυτό μεταφράζεται σε οικονομία κόστους €2.200 ετησίως. Χρησιμοποιώντας νυχτερινό ρεύμα (φθηνότερη κιλοβατώρα), η GM εκτιμά ότι ένα χιλιόμετρο με ηλεκτροκίνηση στο Volt θα κοστίζει περίπου το ένα έκτο συγκριτικά με ένα συμβατικό βενζινοκίνητο όχημα.

Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2010 για μοντέλα στις ΗΠΑ. Η τιμή δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα

Η Opel πρώτη θα έχει έκδοση Volt στην Ευρώπη

Εξελίσσεται μία έκδοση EREV για την Opel. Σε συνεργασία με το Κέντρο Εξέλιξης της GM στο Warren, Michigan, οι ομάδες μηχανολογίας του Rüsselsheim εργάζονται για την προετοιμασία των οχημάτων με σύστημα επέκτασης αυτονομίας για μαζική παραγωγή. Η έκδοση Opel του Volt αναμένεται να φτάσει στην Ευρώπη προς το τέλος του 2011.

Το Volt έχει μοναδικό σύστημα παραγωγής ισχύος

• Η φόρτιση του Volt γίνεται από μία στάνταρ πρίζα του δικτύου ηλεκτρισμού 230v. Η τεχνολογία φόρτισης επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας του Volt σε λιγότερο από τρεις ώρες. Οι χρόνοι φόρτισης μειώνονται αν η μπαταρία δεν έχει αδειάσει τελείως. Η GM εκτιμά ότι θα κοστίζει λιγότερο από ένα ευρώ τη νύχτα για μία πλήρη φόρτιση που θα προσφέρει αυτονομία ηλεκτροκίνησης μέχρι 60 km.

• Επειδή η αεροδυναμική παίζει σημαντικό ρόλο στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας, οι σχεδιαστές της GM έχουν δημιουργήσει μία αεροδυναμικά αποδοτική σχεδίαση για το μοντέλο παραγωγής. Πολλά από τα σχεδιαστικά στοιχεία του πρωτοτύπου οχήματος μεταφέρονται στο Volt παραγωγής, μεταξύ των οποίων η κλειστή εμπρός μάσκα, οι αθλητικές γραμμές, τα πίσω στυλιστικά στοιχεία, οι εξωτερικοί καθρέπτες και πολλά ακόμα. Το στρογγυλοποιημένο εμπρός τμήμα, οι φαλτσοκομμένες γωνίες και η μάσκα είναι λειτουργικά, επιτρέποντας στον αέρα να κινείται εύκολα γύρω από το αυτοκίνητο. Πίσω, αιχμηρά άκρα και μία προσεκτικά σχεδιασμένη αεροτομή επιτρέπουν την ταχεία διέλευση του αέρα. Η απότομη κλίση του εμπρός και πίσω παρμπρίζ βοηθά στη μείωση του στροβιλισμού και της αντίστασης.

• Στο εσωτερικό, το Volt προσφέρει το χώρο, την άνεση, τις ευκολίες και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας που οι πελάτες περιμένουν από ένα τετραθέσιο sedan, σε συνδυασμό με μία ποικιλία αποχρώσεων εσωτερικού, φωτισμού και επιλογών ταπετσαριών, πρωτοφανή για Chevrolet sedan. Μοντέρνα χειριστήρια και ελκυστικά υλικά, δύο οθόνες ενδείξεων και ένα κέντρο ενημέρωσης/ ψυχαγωγίας με χειριστήρια αφής και ενσωματωμένο επιλογέα κάνουν το εσωτερικό του Volt να ξεχωρίζει από τις άλλες προτάσεις της αγοράς.
Πηγή: Nίκος Σάλτας