Κλείσιμο

Η Toyota στη Γενεύη 2009

Παγκόσμια Πρεμιέρα του Νέου Verso

Στην έκθεση της Γενεύης η Toyota θα παρουσιάσει το νέο μεσαίο πολυμορφικό της, που θα ονομάζεται Verso. Το νέο μοντέλο θα προσφέρει περισσότερους χώρους και μεγαλύτερη πρακτικότητα συγκριτικά με το απερχόμενο Verso. Το νέο Verso διαθέτει κορυφαία τιμή αεροδυναμικού συντελεστή (για τα δεδομένα της κατηγορίας των MPV), μόλις 0,295. Επιπλέον το μεταξόνιο είναι μακρύτερο, τα μεταξόνια φαρδύτερα, ενώ και το setup της ανάρτησης έχει αναθεωρηθεί. Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω προσφέρει, σύμφωνα με την Toyota, καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά καθώς και βελτιωμένη ποιότητα κύλισης.Στο εσωτερικό υπάρχει νέο σύστημα γρήγορης αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων που ακούει στο όνομα Toyota Easy Flat-7.

\"\"Επίσης, το νέο Verso διαθέτει την τεχνολογία Optimal Drive που παρουσιάστηκε πρόσφατα στα Auris, Yaris και Avensis. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία επιτυγχάνεται αύξηση της ισχύος κατά 20% και παράλληλα μείωση στην κατανάλωση και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και κατά 12%, συγκριτικά πάντα με το προηγούμενο μοντέλο.Το νέο Verso θα λανσαριστεί την άνοιξη και θα «φοράει» τους νέους κινητήρες τεχνολογίας Valvematic, 1,6 και 1,8 λίτρων.

Αυτά τα μηχανικά σύνολα θα προσφέρονται με χειροκίνητο 6ταχυτο κιβώτιο, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό του κινητήρα των 1.800 κ.εκ, θα υπάρχει το κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης Multidrive S..Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί από την Toyota στον τομέα της ασφάλειας, με στάνταρ μετωπικούς, πλευρικούς και αερόσακους οροφής, καθώς και εξελιγμένο σύστημα ευστάθειας (VSC+), μιας και σκοπός της ιαπωνικής φίρμας είναι το νέο Verso να κατακτήσει 5 αστέρια (όπως τα Avensis και iQ) στις δοκιμές του Euro NCAP.

Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα του Νέου Prius

Το Toyota Prius, αποτελεί σημαντικό ορόσημο της βιομηχανίας στην εξέλιξη των συστημάτων κίνησης και βιώσιμης κινητικότητας. Το όνομα Prius, που σημαίνει ‘προηγείται’ στα Λατινικά, έγινε σύμβολο ενός αυτοκινήτου που λανσαρίστηκε πριν καν η περιβαλλοντική συμβατότητα γίνει μέγα κοινωνικό ζήτημα.

Το νέο Prius παραμένει σημείο αναφοράς στην υβριδική τεχνολογία μαζικής μετακίνησης, θέτοντας νέα πρότυπα καινοτομίας, σχεδίασης και οδηγικής απόλαυσης. Η επόμενη γενιά του συστήματός του Hybrid Synergy Drive? περιλαμβάνει ολοκληρωμένες βελτιώσεις του βραβευμένου συστήματος κίνησης. Το 90% των υβριδικών εξαρτημάτων έχουν \"\"ανασχεδιαστεί με στόχο ένα ελαφρύτερων, μικρότερων διαστάσεων σύστημα, με έμφαση στην παραγωγή αυξημένης ισχύος, στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες και στη βελτιωμένη λειτουργία σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η ισχύς του συστήματος έχει αυξηθεί κατά 22%, η οικονομία καυσίμου έχει βελτιωθεί κατά 14% και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 89 g/km.

Με μία εντυπωσιακή, εμπνευσμένη από το πρωτότυπο ECO-ICON σχεδίαση που χαρακτηρίζεται από έξοχο συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0.25, το εργονομικά προηγμένο εσωτερικό του νέου Toyota διαθέτει μία καινοτομική, διζωνική σχεδίαση ταμπλό και πολυάριθμες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού, μοναδικές στην κατηγορία, μεταξύ των οποίων οθόνη head-up, ένα μοναδικό σύστημα πρόσβασης στις πληροφορίες αυτοκινήτου ‘Touch Tracer’, σύστημα εξαερισμού με χρήση ηλιακής ενέργειας και ένα Intelligent Parking Assist.

Νέο iQ 1.33

Μικρότερο των 3 μέτρων, το iQ είναι το μικρότερο 4-θέσιο επιβατικό όχημα στον κόσμο. Μία επαναστατική πρόταση συμπαγούς σχεδίασης και εργονομικής διάταξης χώρων, φιλικής προς το περιβάλλον μετακίνησης. Πρακτικό και εξαιρετικά ευέλικτο σε περιβάλλον πόλης, το νέο Toyota διαθέτει ανέσεις, φινέτσα και δυναμικές ικανότητες μεγαλύτερων οχημάτων, ανώτερων κατηγοριών.

Ένας νέος βενζινοκινητήρας 1.33 λίτρων, 99 DIN hp, Dual VVT-i τεχνολογίας Toyota Optimal Drive θα διατίθεται από τα τέλη Ιουνίου 2009. Εφοδιασμένο με το 6-τάχυτο κιβώτιο, στάνταρ, με το οικονομικό σύστημα Stop & Start της Toyota, το 1.33 iQ καταναλώνει μόλις 4.8L/100km στο μικτό κύκλο, ενώ οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 113g/km*. Το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης Multidrive της Toyota περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου στα 5.1L/100km, και τις εκπομπές CO2 στα 120g/km*.

\"\"Παρά τις εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις του, το iQ έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει τα υψηλότερα επίπεδα προστασίας επιβατών και εφοδιάζεται, στάνταρ μία ολοκληρωμένη γκάμα εξοπλισμού ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Με δομή αμαξώματος πολλαπλών ζωνών απόσβεσης φορτίου (Multi-load), εννέα αερόσακους, το προηγμένο VSC+ της Toyota, έλεγχο πρόσφυσης και τεχνολογία δυναμικής ευστάθειας, το iQ έχει κατακτήσει τη μέγιστη βαθμολογία των 5 αστέρων σύμφωνα με τα αυστηρότερα κριτήρια των Euro NCAP crash tests που λανσαρίστηκαν τον Ιανουάριο του 2009.

Περιβαλλοντική πρωτοπορία

Η Toyota φέρνει νέες τεχνολογιες σε δύο μέτωπα: Toyota Optimal Drive και Hybrid Synergy Drive?.

Η φιλοσοφία Toyota Optimal Drive αντιπροσωπεύει ένα συνδυασμό προηγμένων τεχνολογιών ευρέως φάσματος που εστιάζονται στη μείωση του βάρους του κινητήρα, στη μείωση περιττών μηχανικών απωλειών και στη μεγιστοποίηση της απόδοσης καύσης, οι οποίες σχεδιάστηκαν με στόχο τη βελτιστοποίηση της ισορροπίας επιδόσεων και οδηγικής απόλαυσης με οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Το Hybrid Synergy Drive? είναι βασική τεχνολογία, διαθέτει πλήρη σειριακή/παράλληλη υβριδική κίνηση, καθώς λειτουργεί με βενζίνη, ή ηλεκτρισμό, ή με συνδυασμό και των δύο. Προσφέρει τα πλεονεκτήματα της εξοικονόμησης ενέργειας, των μηδενικών εκπομπών ρύπων, της αθόρυβης λειτουργίας της ηλεκτροκίνησης σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα επιδόσεων ενός παράλληλου υβριδικού συστήματος (συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα κινητήρα και βενζινοκινητήρα). Η επόμενη γενιά Prius έχει αναβαθμισμένο κινητήρα Hybrid Synergy Drive?, που συνδυάζει το μικρότερο επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπών CO2 με αυξημένη ισχύ για μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση.

Η πλατφόρμα του Toyota Hybrid Synergy Drive? έχει αποδειχτεί άμεσα προσαρμόσιμη στην εξέλιξη ενός Plug-in Hybrid Vehicle (PHV) αλλά και ενός Hydrogen Fuel Cell Hybrid Vehicle (FCHV).

Το PHV της Toyota λειτουργεί σαν ηλεκτρικό όχημα για μικρές διαδρομές και σαν συμβατικό υβριδικό όταν διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις. Η αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας προσφέρει αυξημένη αυτονομία μόνο με ηλεκτροκίνηση, με τη μπαταρία να φορτίζεται από μία οικιακή πρίζα ρεύματος σε λιγότερες από δύο ώρες.

Αντικαθιστώντας τον βενζινοκινητήρα με μία συστοιχία κυψελών καυσίμου στο υβριδικό σύστημα της Toyota, το Toyota FCHV, το παγκοσμίως πρώτο όχημα κυψελών καυσίμου παραγωγής, κυκλοφόρησε στην αγορά το 2002. Η επόμενη γενιά υβριδικού οχήματος κυψελών καυσίμου της Toyota, το FCHV-adv, προσφέρει 25% βελτιωμένη οικονομία καυσίμου, και αυτονομία περίπου 830 km, ενώ λειτουργεί ακόμα και στους –30 βαθμούς Κελσίου.

Απαντώντας στην αυξημένη ζήτηση για οχήματα που διανύουν καθημερινά μικρές αποστάσεις, το νέο FT-EV concept είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα βασισμένο στην πολύ συμπαγή πλατφόρμα του Toyota iQ. Ο ισχυρός ηλεκτροκινητήρας του παράγει 45 kW και 160 Nm στις 2690 rpm. Έχει τελική ταχύτητα 110 km/h, αυτονομία 80 km και μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Πηγή: Nίκος Σάλτας - automoto@skai.gr