Κλείσιμο

Έρευνα:7 στους 10 «κολλημένοι» στα social media εν μέσω lockdown- Αυξάνεται κατάθλιψη και μοναξιά

Μοναξιά και κατάθιλιψη έχει προκαλέσει η αυξημένη χρήση των social media στους Έλληνες, οι οποίοι εν μέσω lockdown, σπαταλούν περισσότερο χρόνο, αλλά και ενέργειας στο διαδίκτυο.

Σύμφωνα με την πανελλήνια έρευνα «Focus on Tech Life» της Focus Bari, η διείσδυση του ίντερνετ στους Έλληνες μεταξύ 16-74 χρόνων έχει φτάσει στο 92%. Μάλιστα, οι μεγαλύτερες ηλικίες, οι άνω των 55 ετών συμπεριλαμβάνονται πλέον ενεργά στον “digital world”.

«Ουσιαστικά, όλοι οι Έλληνες είναι πλέον χρήστες ίντερνετ, ενώ οι συνθήκες της πανδημίας πυροδότησαν την ήδη υπάρχουσα τάση ανάπτυξης της digital ζωής στην καθημερινότητα:  όλοι ενημερωνόμαστε, διασκεδάζουμε, ψυχαγωγούμαστε, επικοινωνούμε, κοινωνικοποιούμαστε, προβάλλουμε και προσφέρουμε τις επαγγελματικές μας υπηρεσίες, αλλά και ψωνίζουμε διαδικτυακά», σημειώνει η έρευνα.

Το χρησιμοποιούν δε για πολλές και διαφορετικές χρήσεις, όπως τραπεζικές συναλλαγές, web TV, online games, συναλλαγές με το δημόσιο και εκπαιδευτικά σεμινάρια. 

Στο πλαίσιο αυτό, 7 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι αύξησαν τον χρόνο (και ενέργεια) που αφιερώνουν στα social media από την έναρξη των lockdown από τον περασμένο Μάρτιο έως σήμερα. Το Facebook έχει φτάσει στο 75% με 3 στους 4 Έλληνες να έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ, ενώ ακολουθούν τα Youtube και Instagram στο 62% και 55% αντίστοιχα.

Ωστόσο, ο αυξημένος χρόνος έκθεσης και διάδρασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει επιβαρύνει την ψυχολογία των πολιτών.   Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari:

  • 2 στους 3 Έλληνες αγαπούν τα social media γιατί τους κρατούν σ’ επαφή με φίλους, με την κοινωνία και γενικότερα τους κάνουν να νιώθουν συνδεδεμένοι με τον «έξω κόσμο», 
  • 2 στους 5 χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προβάλλουν την δουλειά τους ή/και να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες τους
  • 3 στους 5 παραδέχονται ότι αφιερώνουν στα social media περισσότερο χρόνο απ’ όσο θα ήθελαν και συχνά παρασύρονται από αυτά και αμελούν άλλες δράσεις που θα ήθελαν να κάνουν, όπως διάβασμα, κάποιο άλλο χόμπυ, άθλημα κλπ, 
  • 2 στους 5 κάθε μέρα λένε το πρωί στον εαυτό τους ότι δεν θα παρασυρθούν από τα social media, όμως δεν το καταφέρνουν, 
  • 1 στους 3 ομολογεί ότι συχνά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον/την κάνουν να αισθάνεται ακόμα περισσότερη μοναξιά—παρά την «σύνδεση», καθώς κάποια posts φίλων τους κάνουν να αισθάνονται κατάθλιψη, ενώ ειδικά τα posts με φωτογραφίες από εποχές προ πανδημίας τους κάνουν να αισθάνονται θλίψη.

Πηγή: skai.gr