Δοκιμάζουμε τη Yamaha

Όσοι έχετε οδηγήσει την παλιά, θα θυμάστε τον ξεκάθαρα φιλικό χαρακτήρα και τη γενικής χρήσεως φυσιογνωμία της. Τώρα, ο χαρακτήρας είναι διαμετρικά αντίθετος. Οι Ιάπωνες δεν έβαλαν τον κινητήρα της R1 με τα 150 άλογα μόνο για λόγους μάρκετινγκ, αλλά για να κηρύξουν τον πόλεμο στους Ιταλούς!

Ροπή ο κινητήρας έχει από μηδέν στροφές. Αφήνεις τον συμπλέκτη σιγά-σιγά και ξεκινάς με τις στροφές σχεδόν στο ρελαντί. Όμως, το κιβώτιο έχει τις ίδιες τέσσερις πρώτες σχέσεις με εκείνο της R1, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να πνίγεται κυριολεκτικά κάτω από τις 6.000.

Ενώ μπορείς να αλλάξεις μέχρι και την έκτη ταχύτητα χωρίς να ξεπεράσεις τις 2.000, μόλις ανοίξεις όλο το γκάζι κάτω από τις 6.000 -ακόμα και με πρώτη- ο κινητήρας βασανίζεται να ανεβάσει στροφές. Γρήγορη οδήγηση μέσα στην πόλη σημαίνει αυτόματα ότι έχεις μόνο πρώτη στο κιβώτιο, αφού με αυτήν ξεπερνάς τα 120 km/h.

Κοντά στις 6.000 σ.α.λ., όπου ο κινητήρας αρχίσει να παίρνει τα πάνω του, το κοντέρ δείχνει 70, ταχύτητα πολύ μεγάλη για να κινείσαι ανάμεσα στα σταματημένα αυτοκίνητα.

Από την άλλη, η δύναμη του κινητήρα, που έχει το κόκκινο στις 12.000, είναι εξωφρενική όταν η βελόνα περάσει τις 6.000.

Μόλις μπεις σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας και επιτέλους ξεφορτωθείς την πρώτη σχέση, όλα γίνονται διαβολικά όμορφα.

Η άγρια δύναμη και η απίστευτη ευστροφία εκμηδενίζουν ό,τι κινείται γύρω σου.

Οι υψηλές ταχύτητες και οι παρατεταμένες στροφές είναι σαφώς το πεδίο δράσης που ταιριάζει στην FZ1, δρόμοι όπου μπορείς να οδηγείς με ταχύτητες από 120 έως 220.

Το κιβώτιο των 6 σχέσεων αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις, είναι σαφές, οι σχέσεις κουμπώνουν σωστά, έχει σχετικά μικρή διαδρομή ο λεβιές του και συνεργάζεται άψογα με τον μηχανικό συμπλέκτη.

Εξίσου πρακτικός είναι ο συμπλέκτης, αρκετά μαλακός, με καλή αίσθηση και δεν σε κουράζει στην συχνή χρήση του μέσα στην πόλη

Αν κρίνετε τη νέα Fazer με μέτρο σύγκρισης το προηγούμενο μοντέλο, τότε θα μείνετε με πολλές απορίες σχετικά με τις προθέσεις της Yamaha. Αν όμως ξεχάσετε το παρελθόν και την αντιμετωπίσετε ως μιαν ολοκαίνουργια πρόταση στην κατηγορία των streetfighters, τότε αποκτά νόημα.

Δύναμη, υψηλή ταχύτητα ταξιδιού, "πολεμικό" πλαίσιο και ανάλογη θέση οδήγησης είναι τα χαρακτηριστικά της.

Και η τιμή της φθάνει στα 11.700ευρώ.
Πηγή: Νίκος Σάλτας