"Δείχνει" το δρόμο η Yamaha Diversion

Είναι δεδομένο πλέον ότι η Ευρωπαϊκή αγορά και κατά συνέπεια και η Ελληνική αγορά μοτοσικλέτας παρουσιάζει μια αυξημένη ζήτηση για μοντέλα μεσαίου κυβισμού και η Υamaha, δεν έχασε το χρόνό της, δίνοντας άμεσα το παρών, παρουσιάζοντας το νέο ΧJ6 Diversion.

Ένα μοντέλο με ...ουσία, που κερδίζει και με την εμφάνισή της. Είναι πιο δυνατή, πιο όμορφη και με καλύτερο χειρισμό απο το πρώτο μοντέλο, που έκανε την εμφάνισή του στα τέλη της δεκαετίας του 80 με αρχές του 90. Έτσι είναι και πιο διασκεδαστική και πιο προσιτή στο...ευρύ κοινό. Και τελικά είναι ιδανική για όσους αναζητούν τη πρώτη "μεγάλη"...μηχανή τους, με τον δυνατό κινητήρα να διασκεδάζει τους πεπειραμένους οδηγούς και πιο..ανήσυχους.

Το πακέτο ολοκληρώθηκε με τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε γυμνή και ημίγυμνη έκδοση. Μία με μισό φέρινγκ (diversion) και μία απλά (naked). Αμφότερες για καθημερινή χρήση ή ταξίδια με ανέσεις.

Το νέο σωληνωτό πλαίσιο έχει σχεδιαστεί ειδικά για να εξασφαλίζει στον οδηγό τον εύκολο χειρισμό της μοτοσικλέτας ενώ οι καθαρές γραμμές του τονίζουν την κομψή της εμφάνιση. Οι ελαφριοί, χυτοί τροχοί διατηρούν το μη αναρτώμενο βάρος χαμηλό, επιτρέποντας στην μπροστινή ανάρτηση των 41 χιλ. αλλά και στην πίσω ανάρτηση τύπου Monocross να λειτουργούν έτσι ώστε να χαρίζουν μια απολαυστική, ομαλή εμπειρία οδήγησης.

Για ακόμα περισσότερη άνεση, το νέο XJ6 Diversion έρχεται εξοπλισμένο με νέο ρυθμιζόμενο τιμόνι, ενώ υπάρχει και η προαιρετική επιλογή του συστήματος φρένων ABS.

Φιλική, με χαμηλή σέλα, που αφήνει τα πόδια να πατάνε κάτω άνετα και τα χέρια να φτάνουν χαλαρά το τιμόνι. Δίνει την αίσθηση ότι χώνεσαι μέσα στη μοτοσικλέτα και αρχικά γεννά οικειότητα. Λεπτό ανάμεσα στα πόδια, πλαγιάζει δεξιά-αριστερά σβέλτα και χωρίς προσπάθεια.

Το ατσάλινο, υπολογισμένα εύκαμπτο, πλαίσιο λειτουργεί σαν καλό σινεμπλόκ ανάμεσα στον δρόμο και στον αναβάτη.

Ο κινητήρας προέρχεται από τα FZ6, με αρκετές αλλαγές όπως στην κυλινδροκεφαλή, κάρτερ, εισαγωγή, εξαγωγές και συμπλέκτης και μιλάμε ουσιαστικά για ένα νέο μοτέρ, που αποδίδει 78 ολοζώντανους ίππους σε όλο το φάσμα των τροχών κάτι που δεν συναντάμε στο αντίστοιχο fazer των 78 ίππων, που χαμηλά περνά...ζόρια.

Κατάφερε να αποκτήσει ευχάριστη ροπή χαμηλά και εξαιρετικά ομαλή καμπύλη χωρίς ξεσπάσματα και η νέα ρύθμιση του ψεκασμού ομαλοποίησε τη λειτουργία του στα άνοιξε-κλείσε του γκαζιού. Όσο για το νωχελικό ανέβασμα και τη μειωμένη απόδοση ψηλά που είδαμε, όταν βγήκαμε για λίγο στην εθνική, αυτά ήταν αναμενόμενα. Από ένα τετρακύλινδρο 600 δεν μπορείς να ζητάς ροπή και απόλυτη δύναμη.

Στο δρόμο δείχνει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και ομοιογένεια, παρά το βάρος της, που φθάνει τα 211 κιλά και τις μαλακές τουριστικές- ρυθμίσεις των συμβατικών αναρτήσεων, που δεν έχουν ρυθμίσεις. Με ελαφριά αίσθηση και αρκετή ευελιξία, της αρέσουν οι επαρχιακοί δρόμοι με στροφές, χωρίς να παρουσιάζονται ελαστικότητες από το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, ενώ σε προκαλεί για παιχνίδια, αφού ο κινητήρας έχει γραμμική απόδοση και εξαιρετική ελαστικότητα, βοηθώντας έτσι τους νέους στην κατηγορία αναβάτες χωρίς προηγούμενη εμπειρία από μεγάλη μοτοσυκλέτα.

Η χαμηλή σέλα έχει στόχο να βολέψει τους αρχάριους οδηγούς, με συμπαγή θέση οδήγησης, που δεν θα δυσκολέψει τους πιο ψηλούς.

Η ήδη εκτενής γκάμα της Yamaha στα 600cc διευρύνεται και άλλο, με την παρουσίαση του πρακτικού XJ6 Diversion F, το οποίο έρχεται να σταθεί δίπλα στα υπάρχοντας XJ6 Diversion και XJ6 models.

Στις αγορές της Ευρώπης αναμένεται να βγει προς τον Μάϊο του 2010, ενώ το μοντέλο κυκλοφορεί από πέρυσι στις Η.Π.Α., με την ονομασία FZ6R.

Το νέο μοντέλο φορά ένα ολόκληρο φέρινγκ, προσφέροντας αυξημένη προστασία από τον καιρό και άνεση για τον αναβάτη. Η προσθήκη αυτή μεγαλώνει τη χρηστικότητα του μοντέλου καθώς μπορεί να μεταφέρει με άνεση τον αναβάτη σε μεγαλύτερες αποστάσεις.

Ο τετατρύκλινδρος κινητήρας έχει ρυθμιστεί με γνώμονα την άμεση απόκριση, τη φιλικότητα και τη ροπή.

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο τύπου διαμάντι ενώ οι διαστάσεις και η γεωμετρία της μοτοσικλέτας έχουν επιλεγεί για εύκολο έλεγχο σε όλες τις ταχύτητες, υπογραμμίζοντας τις συνολικές ικανότητες της μοτοσικλέτας.

Το XJ6 DiversionF θα διατίθεται και με ABS. με τιμή στα 7530, ενώ για την βασική έκδοση η τιμή είναι 6750 ευρώ.
Πηγή: Νίκος Σάλτας - automoto@skai.gr