Ακόμα πιο... Grand!

Ήταν το 1998 όταν η SUZUKI παρουσίασε το Grand Vitara που την έφερε ένα βήμα πιο πέρα την κατηγορία των SUV.

Το Grand Vitara προσέφερε μεγαλύτερους χώρους, βελτιωμένες επιδόσεις και πιο προσεγμένη ποιότητα απ΄ότι το Vitara, όμως το πλαίσιο τύπου σκάλας και το κιβώτιο κοντών σχέσεων το διαχώριζαν κάθετα από τον ανταγωνισμό των οχημάτων ελεύθερου χρόνου.

Στη 2η γενιά του μοντέλου της και με δεδομένες τις σύγχρονες απαιτήσεις των οδηγών, η Suzuki επιχείρησε μια στροφή δίνοντας περισσότερα στοιχεία life style. Ωστόσο, φρόντισε να διατηρήσει το κατ' επιλογήν σύστημα τετρακίνησης και το κοντό κιβώτιο ώστε να μην απολέσει το νέο Grand Vitara τον αμιγώς off road χαρακτήρα του.

Το νέο Grand Vitara είναι μοντέρνο, σύγχρονο και πιο δυναμικό. Είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους αμαξώματος, το πιο ευρύχωρο και πρακτικό πεντάθυρο και το πιο σπορ και δυναμικό τρίθυρο.

Αν κάποιος κάνει μια βόλτα γύρω από το Vitara, θα παρατηρήσει ότι η κατασκευή έχει γίνει ακόμα πιο compact. Ο κινητήρας είναι στριμωγμένος παράλληλα στο εμπρός τμήμα και το ψυγείο έχει κατέβει χαμηλά.

Το πεντάθυρο μοντέλο διαθέτει τον δίλιτρο τετρακύλινδρο 16βάλβιδο κινητήρα με αυλούς εισαγωγής μεταβλητού μήκους και τροφοδοσία με ψεκασμό πολλαπλών σημείων.

Η απόδοσή του φθάνει τους 140 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή του στα 183 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Το τρίθυρο Grand Vitara διατίθεται με τετρακύλινδρο κινητήρα 1.6 λίτρου, με 16 βαλβίδες, σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής. Η ισχύς του φτάνει στους 106 ίππους στις 5.900 σ.α.λ. και η ροπή του στα 145 Nm στις 4.100 σ.α.λ.

Τη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων και για τα δύο αμαξώματα συμπληρώνει ένας ντίζελ 1.9 λίτρου common rail, ισχύος 129 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και μεγάλη ροπή 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ.

H τρίθυρη έκδοση
Εκεί που πραγματικά θα το απολαύσει κανείς είναι στο χώμα. Μπορεί να σε πάει σε μια δυσπρόσιτη παραλία για ψάρεμα, ή στο χιονοδρομικό κέντρο, ή να μεταφέρει τις μοτοσυκλέτες στην πίστα. Το σύστημα ESP επιτρέπει στον οδηγό να είναι επιθετικός στην οδήγησή του, κρατώντας το αυτοκίνητο στο δρόμο. Ο αμιγώς off road χαρακτήρας του ιαπωνικού μοντέλου ενισχύεται με το κιβώτιο με τις κοντές σχέσεις και την προεπιλογή επιθυμητής τετρακίνησης μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα, στοιχεία που διαθέτει μόνο η 5θυρη έκδοση. Και αυτή είναι μια σημαντική διαφορά ως προς τις δυνατότητες μεταξύ των δύο εκδόσεων.

Για τις αναρτήσεις οι μηχανικοί της Suzuki σχεδίασαν μια ιδιαίτερα μοντέρνα διάταξη, που εξασφαλίζει ασφαλή οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο και κορυφαία πρόσφυση στο χώμα. Στον εμπρός άξονα η αξιόπιστη λύση των γονάτων ΜακΦέρσον έχει συνδυαστεί με ψαλίδια βάσης που εδράζονται σε ξεχωριστό υποπλαίσιο και αντιστρεπτική δοκό.

Πίσω, μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με άνω και κάτω ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό στηρίζεται επίσης σε υποπλαίσιο, ώστε να απομονώνονται οι θόρυβοι και οι κραδασμοί και να βελτιστοποιείται η στιβαρότητα.

Το ιαπωνικό μοντέλο ικανοποιεί με την ποιότητα κύλισης και τα ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά του. Η μόνη παρατήρηση αφορά την ισχύ των κινητήρων, καθώς η μόνιμη τετρακίνηση φιμώνει τόσο τον 1.600σάρη των 106 ίππων, όπως και τον 2λιτρο της 5θυρης έκδοσης με το σαφώς πιο βαρύ αμάξωμα. Και αυτό είναι εμφανές στις ρεπρίζ.
Για πρώτη φορά, ένα κορυφαίο σύστημα πλοήγησης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας προσφέρεται στο στάνταρ εξοπλισμό ενός αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την πολυτέλεια και την άνεση του δερμάτινου σαλονιού.

Το Suzuki Grand Vitara διατίθεται με το αναβαθμισμένο Multimedia Cyber Station της Kenwood, και δερμάτινο σαλόνι στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεών του, χωρίς την παραμικρή οικονομική επιβάρυνση. Πρόκειται για μια μοναδική προσφορά, που αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τις εξαιρετικές δυνατότητες του Grand Vitara.

Το Multimedia Cyber Station περιλαμβάνει κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών, DVD player, ράδιο cd MP3, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, δέκτη τηλεόρασης, GPS, Trip Computer, σύνδεση με iPod και ασύρματη τηλεφωνική επικοινωνία Bluetooth. Σημαντικό επίσης χαρακτηριστικό αποτελεί η διατήρηση της δυνατότητας χειρισμού του συστήματος, μέσω των διακοπτών στο τιμόνι.
Πηγή: Νίκος Σάλτας