Έξι εκατομμύρια δύτες σ’ όλον τον κόσμο επικεντρώνονται στον καταδυτικό τουρισμό, ενώ 25 εκατ. εστιάζουν στην εξερεύνηση του βυθού, με μάσκα και αναπνευστήρα, το λεγόμενο snorkeling. Το όφελος από τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού ανέρχεται σε 1,38 δις ευρώ για το 2018.

«Οι 4 στους 10 τουρίστες διαλέγουν προορισμούς με βάση την πολιτιστική προσφορά του προϊόντος» ανέφερε ο Γιάννης Καλογιαννίδης, Συντονιστής του Έργου – Mazi Travel & Events, προσθέτοντας ότι ο καταδυτικός τουρισμός αναπτύσσεται κυρίως σε Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο) και Αμερική.

Ο ίδιος επισήμανε ότι 6 εκατ. δύτες βρίσκονται σε δράση παγκοσμίως και 25 εκατ. για σνόρκελινκ -για εξερεύνηση του βυθού με μάσκα και αναπνευστήρα. Μια μορφή τουρισμού που, βάσει στοιχείων, απορροφάει 1,38 δις, τουλάχιστον για το 2018, ενώ ο μέσος όρος των ανθρώπων που επικεντρώνεται στις καταδύσεις είναι μεταξύ 33 -55 ετών.

Σχετικά με τις πιλοτικές τοποθεσίες που καλύπτει το Ευρωπαϊκό Έργο MeDryDive είναι τέσσερις: πρόκειται για την Ελλάδα με το υποθαλάσσιο μουσείο Αλοννήσου (σ.σ. Τα εγκαίνια του υποθαλάσσιου μουσείου, στη νησίδα Περιστέρα της Αλοννήσου, πραγματοποιήθηκαν τον Αύγουστο του 2020), την Ιταλία με το υποθαλάσσιο αρχαιολογικό πάρκο Baiae, την Κροατία με το ναυάγιο Gnalić και το Μαυροβούνιο με το ναυάγιο Oreste.

Το Ευρωπαϊκό έργο MeDryDive

Πρόκειται για έργο συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ (COSME Programme), με αντικείμενο τον σχεδιασμό ενός νέου διακρατικού θεματικού τουριστικού προϊόντος με θέμα την Υποβρύχια Πολιτιστική Κληρονομιά ως κύριο τουριστικό αξιοθέατο. Η καινοτομία του MeDryDive έγκειται στην ενσωμάτωση εξατομικευμένων εφαρμογών της Πολιτιστικής και Δημιουργικής Βιομηχανίας (CCI) στο τουριστικό προϊόν.

Το ψηφιακό περιεχόμενο και οι εφαρμογές CCI που δημιουργήθηκαν εμπλουτίζουν την εμπειρία των τουριστών και κεντρίζουν το ενδιαφέρον τους για τις καταδύσεις και την Υποβρύχια Πολιτιστική Κληρονομιά της Μεσογείου.

Η διάρκεια του έργου είναι 24 μήνες (σ.σ. ολοκληρώνεται στα τέλη Απριλίου) και συμμετέχουν επτά (7) εταίροι από πέντε (5) κράτη.

Τα στοιχεία του στρατηγικού σχεδιασμού επικεντρώνονται στις υποδομές στις πιλοτικές τοποθεσίες, στο έμψυχο δυναμικό, στις διαθέσιμες υπηρεσίες, στα θέλγητρα, στις δραστηριότητες καθώς καις στην εικόνα του προορισμού.

Σ’ ότι αφορά τους παράγοντες επιρροής αυτοί είναι τα φυσικά χαρακτηριστικά (υποδομές, εγκαταστάσεις διαμονής και διατροφής, αξιοθέατα κτλ.), τα βιωματικά (ψυχαγωγία, ασφάλεια, τοπικές εκδηλώσεις κτλ.) και τα συναισθηματικά χαρακτηριστικά (ατμόσφαιρα, φιλοξενία, πολιτιστικοί πόροι κτλ.).

Σημειώνεται ότι το εν λόγω πρόγραμμα MedryDive συνοδεύει και το «dry-dive», τις ψηφιακές εφαρμογές  AR και VR, στόχος των οποίων είναι η δημιουργία και η προσφορά στο κοινό, εξατομικευμένων CCI εφαρμογών (dry apps, AR apps, serious games, videos) που εμπλουτίζουν την εμπειρία των τουριστών -δυτών και μη, και τονώνουν το ενδιαφέρον τους για τις καταδύσεις και την υποβρύχια κληρονομιά της Μεσογείου και της Ευρώπης.

Οι εφαρμογές ICT / CCI (εφαρμογές AR / φωτογραφίες / βίντεο / μοντέλα 3D / εκπαιδευτικά παιχνίδια) που χρησιμοποιούνται ως μέσο επικοινωνίας (interface) διεπαφή για την εξερεύνηση σε τουριστικά αξιοθέατα και προορισμούς χρησιμεύουν και για την ανάπτυξη νέων τρόπων εξυπηρέτησης επισκεπτών, αφήγησης και gamification.

Πηγή: grtimes.gr