Τροπολογία ΚΙΝΑΛ για την καμπάνια έναντι του κορωνοϊού στα ΜΜΕ

Της Ναντίν Χαρδαλιά

Τροπολογία για τη θεσμοθέτηση συγκεκριμένων κριτηρίων διαφάνειας, δικαιοσύνης και αντικειμενικότητας στη χρηματοδότηση των ΜΜΕ, για τη νέα εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών με στόχο την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού, κατέθεσε στη Βουλή σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής, με επικεφαλής την Πρόεδρο Φώφη Γεννηματά.

Σε ανακοίνωσή του το ΚΙΝΑΛ, κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ζητά «εν λευκώ εξουσιοδότηση» και αξιοποιεί την προστασία της δημόσιας υγείας ως «άλλοθι επιρροής των Μέσων Ενημέρωσης».

Τα κριτήρια, με τα οποία το Κίνημα Αλλαγής ζητά να συνδεθεί η κατανομή της χρηματοδότησης στα ΜΜΕ για την καμπάνια, είναι τα εξής:

-αριθμός εργαζομένων

-διατήρηση των θέσεων εργασίας

-τηλεθέαση, κυκλοφορία, ακροαματικότητα, επισκεψιμότητα.

Μετά, δε, τις διευκρινίσεις του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργού, Στέλιου Πέτσα, στη Βουλή ότι στην παρούσα φάση η σχετική νομοθετική ρύθμιση αφορά μόνο στους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας, το ΚΙΝΑΛ ζητά το 30% της χρηματοδότησης να κατευθυνθεί στα περιφερειακά μέσα.

Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών με τη δέσμη έκτακτων μέτρων στήριξης των πλημμυροπαθών από τον κυκλώνα «Ιανό», στο άρθρο 11 του οποίου προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης υπηρεσιών ενημέρωσης των πολιτών για την προστασία της δημόσιας υγείας, μέσω διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση διαγωνισμού, εφόσον δεν μπορούν να τηρηθούν οι προβλεπόμενες προθεσμίες.

Ο Στέλιος Πέτσας, πάντως, αναλύοντας τον σκοπό της προωθούμενης ρύθμισης είχε επισημάνει πως "η ενημέρωση σώζει ζωές", εξηγώντας ότι το πρώτο κύμα της πανδημίας κατέδειξε ότι ο συνδυασμός δωρεάν κοινωνικών μηνυμάτων με μία επαγγελματική οπτικοποιημένη καμπάνια στα μέσα εθνικής εμβέλειας, είναι η καταλληλότερη πρακτική πειθούς των πολιτών για την τήρηση των μέτρων αυτοπροστασίας. Διαβεβαίωσε, δε, ότι η διαδικασία θα προχωρήσει με απόλυτη διαφάνεια. 

Πηγή: skai.gr