Τροπολογία Αμυρά για παράταση μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και εξυπηρέτηση πεζών

Της Ναντίν Χαρδαλιά

Την παράταση της δυνατότητας δήμων και περιφερειών για λήψη προσωρινά περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας και αύξησης εκείνων για την εξυπηρέτηση πεζών στο πλαίσιο αντιμετώπισης της πανδημίας, μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2021 έναντι 30/11/2020 που ίσχυε, προτείνει με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή, ο βουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Αμυράς.

Κατ' ουσίαν πρόκειται για την επέκταση της ρύθμισης που είχε ψηφιστεί στις 21/5/2020 και έδινε το δικαίωμα στις Επιτροπές Ποιότητας Ζωής Δήμων και Περιφερειών να απαγορεύουν την κυκλοφορίας σε συγκεκριμένες οδούς, αυξάνοντας παράλληλα τους διαθέσιμους χώρους για πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους προς ήπια μορφή μετακίνησης, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός.

Η κατάθεση της εν λόγω τροπολογίας την ημέρα εξελίξεων για τον Μεγάλο Περίπατο, πάντως, έχει πυροδοτήσει στους διαδρόμους της Βουλής έντονες συζητήσεις ότι φωτογραφίζει  την Αθήνα, ενώ οι πληροφορίες αναφέρουν πως είναι πολύ πιθανό να γίνει δεκτή από τον Υπουργό Περιβάλλοντος.

Αναλυτικά η τροπολογία έχει ως εξής:

Για επιτακτικούς λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίσταται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, επιβάλλονται ως μέτρα πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, προσωρινά κυκλοφοριακά μέτρα και ρυθμίσεις αύξησης του χώρου για την εξυπηρέτηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπιες μορφές μετακίνησης. Με απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του οικείου δήμου ή της οικείας περιφέρειας, η οποία εκδίδεται κατά παρέκκλιση του άρθρου 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α ́ 57) και του άρθρου 225 του ν. 3852/2010 (Α ́ 87), και ύστερα από μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας, είναι δυνατή η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων σε οδούς αρμοδιότητάς τους, είτε για ορισμένες ώρες της ημέρας είτε για το σύνολο της ημέρας, καθώς και η προσωρινή απαγόρευση στάσης και στάθμευσης, υπό την προϋπόθεση ακώλυτης διέλευσης οχημάτων άμεσης ανάγκης και διέλευσης/στάσης/στάθμευσης οχημάτων μονίμων κατοίκων και ΑμεΑ. Με όμοια απόφαση είναι δυνατή η δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας. Οι αποφάσεις της περίπτωσης αυτής ισχύουν μέχρι 28.02.2021.

Πηγή: skai.gr