Λιβάνιος: Οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας - Έχουμε δύο και πλέον χρόνια σκληρής δουλειάς

«Οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της 4ετίας, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης το έχει πει κατ’ επανάληψιν, έχουμε δύο και πλέον χρόνια σκληρής δουλειάς, και τότε αυτή θα κριθεί από τους πολίτες» υπογράμμισε ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Θοδωρής Λιβάνιος, κατά την παρέμβαση του στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών. Σε ερώτηση για το πως εξετάζει η κυβέρνηση να διαχειριστεί το ζήτημα της απλής αναλογικής, ο κ. Λιβάνιος σημείωσε πως το εν λόγω θέμα θα συζητηθεί όταν θα έλθει η ώρα των εκλογών, υπενθυμίζοντας, πάντως, πως η παρούσα κυβέρνηση έχει ήδη ψηφίσει νέο εκλογικό νόμο, που επιλύει το ζήτημα της κυβερνησιμότητας.  

Μάλιστα, ο Θοδωρής Λιβάνιος αποκάλυψε πως στο φόντο των σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων, που έχει φέρει η κυβέρνηση από τον Δεκέμβριο του 2019, επέρχεται σειρά καινοτομιών κατά την εκλογική διαδικασία, μία εκ των οποίων είναι η δυνατότητα να υπάρχει πραγματικό εκλογικό αποτέλεσμα στις 9 το βράδυ της εκλογικής ημέρας. Ωστόσο, ο κ. Λιβάνιος διευκρίνισε πως ως χώρα απέχουμε από το σημείο της πλήρους ψηφιοποίησης των εκλογών, μολονότι, μία τέτοια εξέλιξη θα ενίσχυε, όπως είπε, τη συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία. Έφερε, μάλιστα και ως παράδειγμα τις αντιρρήσεις πολιτικών δυνάμεων στην προοπτική της επιστολικής ψήφου κατά την πρόσφατη συζήτηση για την ψήφο των Ελλήνων, που διαμένουν στο εξωτερικό. Προσέθεσε, δε, πως η ηλεκτρονική ψήφος μπορεί να εφαρμοστεί σε διαδικασίες πλην εθνικών εκλογών ή των αντιστοίχων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

«Η εισβολή των social media έχει δημιουργήσει έναν νέο κόσμο στον οποίο πρέπει να προσαρμοστούμε» εκτίμησε ο Θοδωρής Λιβάνιος σε ερώτηση για το πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επενεργούν στη σφαίρα της επικοινωνίας και της ενημέρωσης. Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας πως πρέπει να υπερασπιστούμε τις θετικές πλευρές της συγκεκριμένης εξέλιξης και να αντιμετωπίσουμε τις αρνητικές. Σε ό,τι αφορά την θέση των παραδοσιακών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στη νέα πραγματικότητα, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, επεσήμανε πως τα παραδοσιακά ΜΜΕ αντιμετωπίζουν ένα πολύ μεγάλο δίλημμα, ήτοι πως να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό διατηρώντας την αξιοπιστία και την δυνατότητα ανάλυσης των δεδομένων. «Υπάρχει η πρόκληση για τα παραδοσιακά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αλλά εκτιμώ πως είναι δύσκολο να σταματήσουμε το κύμα, που έρχεται με τα social media, τα παραδοσιακά ΜΜΕ προσαρμόζονται ή προσπαθούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Λιβάνιος.

Σε ερώτηση για το πως επέδρασε η έκρηξη των social media στην Ελλάδα στην άνοδο των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στην εξουσία κατά τις εκλογές του 2015, ο Θοδωρής Λιβάνιος διαχώρισε τις περιπτώσεις των δύο άλλοτε κυβερνητικών εταίρων, αφού πρώτα παρατήρησε πως «η έκρηξη των social media στην χώρα μας συνέπεσε με την έκρηξη της οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα να οδηγήσει σε ένα νέο πολιτικό σκηνικό». Για τον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Λιβάνιος σημείωσε πως πρόκειται για την ιστορική συνέχεια ενός παραδοσιακού κόμματος, που εκμεταλλεύτηκε την κοινωνική δυσαρέσκεια για τις τότε οικονομικές συνθήκες. Στον αντίποδα, οι ΑΝΕΛ, όπως είπε, «ιδρύθηκαν δύο μήνες πριν από τις εκλογές του 2012 και κατόρθωσαν μέσω των social media να αποσπάσουν στις δίδυμες  εκλογές εκείνης της χρονιάς το 10% των ψήφων χωρίς να έχουν οργανωτική δομή και παραδοσιακά στελέχη. Επρόκειτο για ένα κόμμα, που μεγάλωσε και εκτοξεύτηκε μέσα στο διαδίκτυο».

Σε ερώτηση, τέλος, κατά πόσον ήταν ορθή η απόφαση του Twitter να κλείσει τον λογαριασμό του πρώην Αμερικανού προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, ο υπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ εξέφρασε την άποψη πως η εν λόγω απόφαση κινείται «στα όρια, ή λίγο μετά τα όρια της κανονικότητας». Ο Θοδωρής Λιβάνιος εκτίμησε πως «οι απόψεις και οι πολιτικές θέσεις, που εκφράζει κάποιος που έχει αξίωμα θα πρέπει να κρίνονται από τους ίδιους τους χρήστες του μέσου και όχι οριζόντια από την εταιρεία». Ο κ. Λιβάνιος συνέχισε λέγοντας πως γεννάται το ερώτημα «ποιος θα μας φυλάει από τους φύλακες,  αλλά και ποιος θα μας προστατεύσει από τον Τραμπ, με τις απόψεις του οποίου διαφωνώ».

Πηγή: skai.gr