Φαντάζει σουρεαλιστικό, αλλά είναι αλήθεια, μάλλον κι αναγκαιότητα. Σε μια… γαλλική λίμνη, οι ναυτικοί μαθαίνουν πώς να μην προσαράζουν στη Διώρυγα του Σουέζ! Όχι βέβαια, την Αιγυπτιακή, και σίγουρα όχι στην ίδια έκταση! 

Πρόκειται για ένα «αντίγραφο» της Διώρυγας στη μέση ενός γαλλικού δάσους, που δημιουργήθηκε για να εκπαιδεύει τους πλοιάρχους και τους χειριστές της ναυσιπλοΐας πώς να πλοηγούνται στο κανάλι - μια δεξιότητα που βρίσκεται στο προσκήνιο, αφού το φορτηγό πλοίο Ever Given προσάραξε στην αιγυπτιακή πλωτή οδό τον περασμένο μήνα.

Η εγκατάσταση του Port Revel βρίσκεται στους πρόποδες των Άλπεων, και έχει σχεδιαστεί για να προσομοιώσει μερικά από τα πιο δύσκολα σημεία της παγκόσμιας ναυτιλίας. Υπάρχει επίσης ένας «μίνι κόλπος» του Σαν Φρανσίσκο, και  και μία απομίμηση του λιμανιού Άρθουρ του Τέξας,  για μαθήματα ελλιμενισμού και ελιγμών για κρουαζιερόπλοια και δεξαμενόπλοια σε πολυσύχναστα λιμάνια. Οι στρόβιλοι κάτω από το νερό αναπαράγουν ρεύματα και κύματα. 

Η «γαλλική Διώρυγα του Σουέζα» είναι χτισμένη στο ένα εικοστό πέμπτο της κλίμακας ενός τμήματος του πραγματικού καναλιού του Σουέζ. Οι εκπαιδευόμενοι πρέπει να κατευθύνουν μοντέλα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρίς να κολλήσουν. 

«Είναι λίγο δύσκολο να αναδημιουργήσουμε αμμοθύελλες», δήλωσε ο Φρανσουά Μειγιόρ, διευθύνων σύμβουλος του εκπαιδευτικού κέντρου Port Revel, που χτίστηκε γύρω από μια λίμνη στην ανατολική Γαλλία. «Αλλά έχουμε ριπές ανέμου που θα ωθήσουν το πλοίο μας στη μία ή την άλλη πλευρά». Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης στη Διώρυγα «μίνι Σουέζ» οι εκπαιδευτές προσομοιώνουν προβλήματα χειρισμού και διακοπές λειτουργίας των μηχανών για να δουν πώς αντιδρούν οι εκπαιδευόμενοι. «Έχετε λίγο χώρο για ελιγμούς. Πρέπει να είστε ιδιαίτερα συγκεντρωμένοι» τους συμβουλεύει ο Μειγιόρ. 

Ο Μειγιόρ σχολίασε ότι το συμβάν με το Ever Given, το οποίο μπλόκαρε τη Διώρυγα του Σουέζ για έξι ημέρες και προκάλεσε συμφόρηση στο παγκόσμιο εμπόριο, μπορεί να δώσει κίνητρο στις ναυτιλιακές εταιρείες να στείλουν το προσωπικό τους για νέα μαθήματα. «Μετά από κάθε ατύχημα… βλέπουμε νέους πελάτες να έρχονται», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Το κόστος της εκπαίδευσης στο Port Revel δεν συγκρίνεται με τίποτα με το κόστος να κολλήσει για μια μέρα ένα σκάφος σαν αυτό» ήταν το, ιδιαίτερα πειστικό, επιχείρημά του.  

Πηγή: Reuters