Όλες μας έχουμε βιώσει αυτές τις μέρες που ξυπνάμε με λαμπερή, καθαρή επιδερμίδα. Οι οποίες, όμως, συνήθως ακολουθούνται από μέρες που ξυπνάμε με κάποιο σπυράκι, κοκκινίλα, ξηρότητα ή κάποιας μορφής ψεγάδι.

Mπορείς να κάνεις μια ενδοσκόπηση στο τι εσύ μπορείς να κάνεις καλύτερα για να βελτιώσεις την κατάσταση. Όμως πριν ξεκινήσουμε με ιδέες του τι μπορείς να κάνεις, είναι πολυτιμότερο να κοιτάξουμε τι να μην κάνεις.

Έτσι, μοιραζόμαστε μαζί σου κάποιες συνήθειες που μπορεί να έχεις αλλά είναι επιζήμιες για την επιδερμίδα σου.

Ξεκινώντας με ίσως τη βασικότερη: κακή ή ανθυγιεινή διατροφή. Και εδώ δεν εννοούμε ότι πρέπει να ακολουθήσεις μια συγκεκριμένη δίαιτα ή να περιοριστείς. Όμως, μια καλή ισορροπημένη διατροφή είναι το Α και το Ω της καλής υγείας. Και καλή υγεία, σημαίνει και λαμπερή, αψεγάδιαστη επιδερμίδα! Το μυστικό εδώ δεν είναι να περιορίζεσαι αλλά να ακολουθήσεις το σοφό «μέτρον άριστον». Να τρως δηλαδή ό,τι θες αλλά με μέτρο. Το ζητούμενο που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου είναι να φροντίζεις να παίρνεις όλες τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται ο οργανισμός σου μέσα στην ημέρα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι καλύτερες τροφές για καθαρό δέρμα είναι οι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί, και τα λιπαρά ψάρια. Από εκεί και πέρα πειραματίσου με την κουζίνα και απόλαυσε το!

Την επόμενη συνήθεια πιθανά να την έχεις ήδη μαντέψει.

Το κάπνισμα
Το πόσο επιβλαβές είναι το κάπνισμα για τον οργανισμό σου είναι ευρέως γνωστό και αποδεδειγμένο από πληθώρα ερευνών. Κάτι που, εάν καπνίζεις ακόμα, πιθανά το γνωρίζεις. Σχετικά με την επιδερμίδα σου, το κάπνισμα επιταχύνει τη γήρανση του δέρματος και χειροτερεύει παθήσεις όπως η ψωρίαση. Όμως αναγνωρίζουμε ότι δεν είναι τόσο απλό να το κόψεις και να αλλάξεις αυτή τη συνήθεια. Έτσι, ελπίζουμε αυτό το κείμενο να λειτουργήσει σαν μια υπενθύμιση και να σου δώσει λίγο περισσότερο food for thought.

Η τρίτη συνήθεια που παρουσιάζουμε είναι ένα guilty pleasure για τις περισσότερες από εμάς.

Το μαύρισμα στον ήλιο
Το ότι γνωρίζουμε το πόσο επιζήμια είναι η ακτινοβολία του ήλιου δεν είναι αρκετό για να μας πάρει από την ξαπλώστρα ή την ψάθα τις μέρες του καλοκαιριού. Όχι μόνο δεν κάνουμε τη συνετή επιλογή να πάμε κάτω από την ομπρέλα, αλλά συχνά αλειφόμαστε και με ό,τι λάδι μαυρίσματος έχουμε προμηθευτεί για να επιταχύνουμε όσο περισσότερο το πολυπόθητο μαύρισμα. Χωρίς να το θέλουμε, επιταχύνουμε έτσι και την πρόωρη γήρανση της επιδερμίδας μας και προσθέτουμε πανάδες στο όμορφο δέρμα μας. Η απόφαση να αποφύγεις τον ήλιο εντελώς είναι πολύ δύσκολη όταν ζεις στην Ελλάδα. Τουλάχιστον όμως, φρόντισε να ανανεώνεις το αντηλιακό σου όπως χρειάζεται και να προφυλάσσεσαι όσο περισσότερο γίνεται.

Σίγουρα οι περισσότερες από εμάς έχουν βιώσει αυτές τις βραδιές όπου ο καθαρισμός του προσώπου πριν τον ύπνο φαντάζει άθλος. Όσο δύσκολη όμως φαντάζει η συγκεκριμένη διαδικασία, τόσο σημαντική είναι να την κάνεις. Μέσα σε λίγα λεπτά έχεις αφαιρέσει από το δέρμα σου ό,τι μακιγιάζ έχει απομείνει, τη σκόνη και τα βακτήρια από το εξωτερικό περιβάλλον. Μέσα σ’ αυτά τα λίγα λεπτά μπορείς να κοιμηθείς ήσυχη γιατί μάλλον θα ξυπνήσεις χωρίς κάποιο ανεπιθύμητο σπυράκι το πρωί. Και φυσικά υπάρχει το ψυχικό όφελος που προσφέρει η καθαρή επιδερμίδα. Μετά το πλύσιμο νιώθεις φρέσκια και ανακουφισμένη σαν όλη η κούραση της μέρας σου να έχει χαθεί με τον αφρό. Προσπάθησε να σκεφτείς αυτά την επόμενη φορά που το διαβολάκι πάνω από τον ώμο σου θα σου λέει να πέσεις κατευθείαν για ύπνο.

Και τέλος, μια από τις δυσκολότερες συνήθειες να ελέγξεις και μια που όλοι βιώνουμε.

Το στρες
 Οι αρνητικές επιπτώσεις του στρες στον οργανισμό σου μπορούν να εκφραστούν με πολλούς τρόπους και η επιδερμίδα σου είναι από τους κυριότερους. Συγκεκριμένα, το έντονο στρες, εάν δεν το διαχειριστείς σωστά, μπορεί να χειροτερέψει δερματικές παθήσεις όπως ακμή, ψωρίαση, έκζεμα και ροζάκεια.

Οι παραπάνω είναι οι 5 βασικότερες συνήθειες που είναι επιβλαβείς για την επιδερμίδα σου. Στην προσπάθεια σου να τις αλλάξεις, μπορείς να στραφείς σε κάποιους συμμάχους. Συγκεκριμένα, οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής μπορεί να είναι ευεργετικά, ακολουθώντας τη συμβουλή του γιατρού σου. Επίσης, τροφές πλούσιες σε Ω-3 λιπαρά όπως ο σολομός και τα αβοκάντο, κάνουν θαύματα για το δέρμα σου. Φυσικά, τα λαχανικά είναι καίριας σημασίας και συνίσταται να είναι βασικός πυλώνας της διατροφής σου. Επιπλέον, τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά όπως το τσάι και οι τομάτες βοηθάνε στην αντιμετώπιση της ζημιάς από τις ακτίνες UV και τις ελεύθερες ρίζες. Και από τα δυνατότερα αντιοξειδωτικά είναι η βιταμίνη C που βρίσκεται σε πληθώρα τροφίμων όπως τα πορτοκάλια, οι πιπεριές, το μπρόκολο και οι φράουλες. Όχι μόνο προστατεύει το δέρμα αλλά ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου. Πιθανά να γνωρίζεις τα προβιοτικά ως συμμάχους για μια καλύτερη εντερική λειτουργία. Είναι όμως σύμμαχοι και της επιδερμίδας σου καθώς βοηθούν παθήσεις όπως η ακμή, το έκζεμα και η ψωρίαση. Από ροφήματα, θα χαρείς να μάθεις ότι τα πιο ευεργετικά για την επιδερμίδα είναι το κόκκινο κρασί και ο καφές. Και φυσικά, το νερό είναι πηγή ζωής για τον οργανισμό και την επιδερμίδα σου.

Η σωστή διατροφή είναι, φυσικά, προτεραιότητα
Όμως αξίζει να τη συνδυάσεις με συχνή άσκηση. Έτσι, θα βελτιώσεις την κυκλοφορία του αίματος, αποκτώντας λαμπερότερη επιδερμίδα, όπως και τη διάθεση σου! Ο καλός και αρκετός ύπνος είναι επίσης καίριας σημασίας. Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά εκκρίνεται κορτιζόλη που προκαλεί ερεθισμένη επιδερμίδα. Εννοείται ότι η σωστή αντηλιακή προστασία είναι απαραίτητη αν και μοιάζει δύσκολη. Παρόλο που το κόκκινο κρασί είναι ευεργετικό, η μεγάλη ποσότητα αλκοόλ αφυδατώνει το δέρμα σου. Γ’ αυτό θα είναι καλό να καταναλώνεις το αγαπημένο σου ποτό με μέτρο.

Εν κατακλείδι, μια συνδυαστική προσπάθεια μείωσης των αρνητικών συνηθειών και υιοθέτησης των θετικών συνηθειών είναι το κλειδί για να διατηρήσεις την επιδερμίδα σου λαμπερή και αψεγάδιαστη. Να θυμάσαι όμως, ότι σε όλα ισχύει το «μέτρον άριστον».

Διαβάστε ακόμη:

10 πράγματα που θα δώσουν άλλο νόημα στο lunch break σου

Η συνταγή για green curry με 5 υλικά

Πηγή: savoirville