Τις λίστες ή θα τις αγαπάς ή θα σε αγχώνουν. Συνήθως. Πάντως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο κάπως θα τις έχεις ενσωματώσει στην καθημερινότητά σου.

Ωστόσο στην πραγματικότητα οι λίστες είναι συνδεδεμένες με την παραγωγικότητα και την οργάνωση.

Καταγράφουμε τα πάντα, από τις προθεσμίες και τις εργασίες που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τα ψώνια του σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με την Jess Indeedy, συγγραφέα του βιβλίου List Yourself Happy: 100 Lists To Inspire Real Change, η ταπεινή λίστα μπορεί να είναι πηγή θετικής δύναμης.

«Αυτό το βιβλίο έχει σχεδιαστεί για να  εντοπίσει τον «εσωτερικό σου χρυσό» για να σε βοηθήσει να φέρεις τις μοναδικές αξίες, τα όνειρα και τις ιδέες σου στην καθημερινή σου ζωή για να είσαι ευτυχισμένη» γράφει η Jess Indeedy στην εισαγωγή του βιβλίου.

«Η διαδικασία δημιουργίας μίας λίστας, η επιλογή ενός στόχου, η ολοκλήρωσή του και το πολυπόθητο σβήσιμο του από τη λίστα αυτή, οδηγεί σε σταδιακή βελτίωση. Θα πρέπει τελικά να αισθάνεσαι έμπνευση, αντί να αισθάνεσαι φορτωμένη από αυτή τη διαδικασία».

Οι λίστες ως πηγή έμπνευσης
Οι λίστες ευγνωμοσύνης έχουν γίνει η νέα πρακτική ευεξίας, δημοφιλείς στις πρωινές ρουτίνες αλλά και στις συνεδρίες self-care. Περιλαμβάνουν την τήρηση ενός τακτικού αρχείου (ψηφιακό ή αναλογικό) των πραγμάτων στη ζωή σου για τα οποία είσαι ευγνώμων.

Μάλιστα η Jess Indeedy προτείνει να χρησιμοποιήσεις τη λίστα ευγνωμοσύνης για να πετύχεις τους στόχους σου, αναγνωρίζοντας τις υγιεινές συνήθειες (ψυχικές και σωματικές) που έχεις εφαρμόσει.

Αυτό μακροπρόθεσμα θα έχει και αρκετά οφέλη.

«Θα συνιστούσα να σκεφτείς πώς θέλεις να αισθάνεσαι στο μέλλον και να επικεντρωθείς σε αυτό που μπορείς να κάνεις για τον εαυτό σου τώρα για να το βοηθήσεις να συμβεί».

Η λίστα των συναισθημάτων ακολουθεί τις λίστες της ευγνωμοσύνης και είναι εξίσου βασική και χρήσιμη.
Αυτή η λίστα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μία πρακτική για μια πιο ισορροπημένη ψυχική υγεία, καθώς σε βοηθά να συνδεθείς με τα πραγματικά σου συναισθήματα.

«Το να εκφράζεις τα συναισθήματά σου με λέξεις σε βοηθά να τα διαχειρίζεσαι καλύτερα, σου επιτρέπει να συμπάσχεις με τον εαυτό σου και να εστιάζεις στα συναισθήματα που πραγματικά θέλεις να νιώσεις», αναφέρει η συγγραφέας.

Οι λίστες μπορεί να μην είναι το αγαπημένο σου πράγμα στον κόσμο. Όμως είτε έτσι, είτε αλλιώς θα χρησιμοποιείς αυτή την πρακτική στην καθημερινότητά σου.

Το θέμα στην προκειμένη περίπτωση είναι εσύ να δώσεις το θετικό πρόσημο στη λίστα σου, κάνοντάς την αντί για λίστα υποχρεώσεων, λίστα όμορφων πραγμάτων.

Και το σύμπαν ακούει. Κι αν δεν ακούει, ίσως διαβάζει λίστες!

Διαβάστε ακόμη: 

Τα 3 κοκτέιλ που μπορείς να φτιάξεις μόνη σου και να τα απολαύσεις άνετα και τον χειμώνα

Τα 3 λάθη που πρέπει να αποφεύγεις όταν κάνεις την άσκηση της σανίδας

 

Πηγή: Savoirville

Ακολουθήστε το Skai.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις