Τα οφέλη του καφέ μπορεί να είναι πολλαπλά για τον οργανισμό στην καθημερινότητά σου. Το καταλαβαίνεις ήδη από το πρωί που ξυπνάς και το μόνο που σκέφτεσαι είναι εκείνη η ζεστή κούπα με φρέσκο καφέ. Ωστόσο, ο καφές δεν συγκαταλέγεται συχνά στα είδη καλής και υγιεινής διατροφής. Πολύ περισσότερο, σπάνια θα ακούσεις κάποιον να συνδυάζει τον καφέ με τη γυμναστική του. Κι όμως, έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση καφέ πριν από κάποια προπόνηση ή οποιαδήποτε αθλητική δραστηριότητα, μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη για τον οργανισμό.

Αυξάνει τον μεταβολισμό

Σύμφωνα με έρευνες, έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση καφεΐνης πριν από αερόβια άσκηση, μπορεί να αυξήσει σημαντικά την καύση λίπους. Μέχρι τώρα ήξερες ότι ο καφές ενεργοποιεί κυρίως το μυαλό σου με την πρώτη γουλιά κάθε πρωί. Ωστόσο, το σώμα σου σε ευχαριστεί με τον ίδιο τρόπο, καθώς μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα και αποτελεσματικότερα. Ειδικά αν επιλέξεις να γυμναστείς το απόγευμα, όπου η απορρόφηση της καφεΐνης είναι καλύτερη απ'ότι το πρωί.

Αυξάνει τις αντοχές σου

Έχει παρατηρηθεί σε αθλητές και αθλήτριες, ότι η καφεΐνη τους βοηθά να ανταποκρίνονται στις αθλητικές τους δραστηριότητες για περισσότερο χρόνο και με καλύτερη αντοχή. Αυτό συμβαίνει γιατί μειώνει σημαντικά την αντίληψη ότι καταβάλεις ισχυρή προσπάθεια για να πετύχεις έναν στόχο, κι έτσι μπορεί αυτή η προσπάθεια να έχει μεγαλύτερη διάρκεια.

Μειώνει τον μυϊκό πόνο

Ο καφές, όπως και η μαύρη σοκολάτα, το τσάι ή το κόκκινο κρασί, περιέχουν πολυφαινόλες. Αυτά τα συστατικά βοηθούν τον οργανισμό ώστε να αντιμετωπίσει εύκολα οποιοδήποτε πόνο τυχόν προκαλεί η άσκηση. Μέσω της καφεΐνης, οι μύες του σώματος έχουν περισσότερες πιθανότητες να ανανεώσουν τα επίπεδα ενέργειάς τους. Πρακτικά, αυτό σε βοηθά να αποφύγεις ή έστω να αντιμετωπίσεις σωστά τυχόν τραβήγματα που προκύπτουν, αλλά και να μην κουραστείς ή ταλαιπωρηθείς σε μία άσκηση.

Σε θέτει σε εγρήγορση

Και αυτό είναι κάτι που ήδη έχεις καταλάβει στην καθημερινότητά σου, ωστόσο δεν πίστευες ότι μπορεί να επηρεάσει τη γυμναστική σου. Η καφεΐνη βελτιώνει το πόσο εστιάζεις στην άσκηση σου και το πόση προσπάθεια μπορείς να καταβάλεις. Όλες σου οι αισθήσεις είναι ταυτόχρονα ενεργοποιημένες κι έτσι εσύ σίγουρα μπορείς να παρατηρήσεις τις βελτιωμένες επιδόσεις σου στο επόμενο workout.

Ωστόσο, δεν χρειάζονται υπερβολές

Όπως όλα στη ζωή, έτσι και η καθημερινή κατανάλωση καφεΐνης χρειάζεται μέτρο. Προσπάθησε όσο μπορείς η ποσότητα να μην ξεπερνά ιδανικά τη μία κούπα καφέ. Διαφορετικά, τα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι τα επιθυμητά. Η υπερβολική καφεΐνη μπορεί να διαταράξει την ομαλή λειτουργία στο στομάχι σου, να φέρει άγχος, κόπωση και πολύ αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα.

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να βρεις την ιδανική ποσότητα που λειτουργεί καλά για εσένα. Είτε αυτό πρόκειται για την καθημερινότητα, είτε για την άσκησή σου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

UV Tattoos: Σε περίπτωση που θέλεις όντως ένα διακριτικό τατουάζ, μπορείς να κάνεις ένα αόρατο

Τα φρούτα που πρέπει να έχεις στη λίστα σου αν θες να ενδυναμώσεις τα μαλλιά σου

Πηγή: savoirville