H φιλοσοφία του self-care είναι αρκετά περίπλοκη. Τι σημάνει άραγε φροντίζω τον εαυτό μου; Σημαίνει φροντίζω το μυαλό και το σώμα μου. Σημαίνει ότι αντιλαμβάνομαι τις ανάγκες μου, γεμίζω την ημερά μου με ό,τι ανακουφίζει το άγχος μου και με κάθε τι που μου φέρνει χαρά.

Και ποιο είναι το κατάλληλο μέρος για να εξασκήσεις την αυτοφροντίδα; Ο εργασιακός χώρος φυσικά, εκεί όπου περνάς τις περισσότερες ώρες της ημέρας σου. Εκεί όπου κατακλύζεσαι με αντιφατικά συναισθήματα, εκεί που το άγχος «βαράει κόκκινο» και εκεί που βιώνεις τις μεγαλύτερες επιτυχίες σου. Θα μου πεις, μόνο στον εργασιακό χώρο νιώθω αυτά συναισθήματα; Η απάντηση είναι όχι, αλλά εκεί διαμορφώνεται ένα μεγάλο μέρος της ζωής σου κι αυτός είναι ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο πρέπει να φροντίζεις τον εαυτό σου στη δουλειά.

Ξεκινάμε;

Φτιάξε το αγαπημένο σου ρόφημα
Τι καλύτερο από το να έχεις κάτι να περιμένεις όταν φτάνεις στο γραφείο; Φτιάχνοντας το αγαπημένο σου ζεστό ρόφημα, ένα ζεστό φλιτζάνι καφέ ή τσάι, θα νιώθεις ότι φροντίζεις τον εαυτό σου και θα ξεκινήσεις με θετική αύρα την ημέρα σου. Αν έχεις και την αγαπημένη σου κούπα μαζί σου, τότε ακόμη καλύτερα. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις αυτήν τη «δικαιολογία» για ένα μικρό διάλειμμα το απόγευμα.

Κάνε το κάθισμά σου πιο αναπαυτικό
Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να μην μπορείς να βολευτείς και να νιώσεις άνετα στην καρέκλα του γραφείου σου. Δώσε έμφαση στη στάση σου και διαμόρφωσε το κάθισμά σου έτσι ώστε η οθόνη να βρίσκεται στο ύψος των ματιών. Αν θεωρείς ότι είναι απαραίτητο, τοποθέτησε ένα μικρό μαξιλάρι στην πλάτη σου.

Διατήρησε το γραφείο σου τακτοποιημένο
Διατήρησε τον χώρο εργασίας σου τακτοποιημένο και οργανωμένο. Ένα όμορφο γραφείο θα σου δώσει το κίνητρο για να εκτοξεύσεις την παραγωγικότητά σου στα ύψη. Ακόμη, μπορείς να το στολίσεις με τα αγαπημένα σου φυτά, το σημειωματάριο με τους στόχους της νέας σεζόν, τα αγαπημένα σου στυλό και όλα όσα σου φτιάχνουν τη διάθεση.

Να πίνεις συχνά νερό 
Είναι πολύ σημαντικό να έχεις ένα μπουκάλι νερό πάντα δίπλα σου. Είναι πολύ εύκολο να ξεχνάς κατά τη διάρκεια της δουλειάς να πίνεις νερό, ωστόσο πρέπει να το ενσωματώνεις πάντα στην εργάσιμη ημέρα σου.

Πάρε μαζί σου υγιεινά snacks
Τα υγιεινά snacks είναι η συμβουλή στην οποία πρέπει να δώσεις όλη την προσοχή σου. Εάν δεν έχεις χρόνο να φας το κανονικό γεύμα σου, τότε πρέπει να έχεις πάντα μαζί σου ένα υγιεινό snack. Μια μπάρα δημητριακών ή το αγαπημένο σου φρούτο, είναι ιδανικές επιλογές.

Κάνε μια βόλτα κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος 
Το lunch break είναι η ιδανική ώρα για να κάνεις μια μικρή βόλτα και να καθαρίσεις το μυαλό σου. Ακόμα κι αν είναι μόλις για 10 λεπτά γύρω από το τετράγωνο της δουλείας, είναι αρκετό για πάρεις μια ανάσα από τη φρενίτιδα του γραφείου.

Να έχεις πάντα ένα ζεστό πουλόβερ δίπλα σου 
Στο γραφείο δύο είναι τα τινά: ή που θα έχει ασφυκτική ζέστη ή που θα έχει απίστευτό κρύο. Στα άκρα για ακόμη μια φορά δηλαδή. Μιας και βρισκόμαστε στο φθινόπωρο και μάλλον η δεύτερη επιλογή θα πρωταγωνιστήσει, ένα ζεστό πουλόβερ είναι ό,τι χρειάζεσαι. Πέρα από την πλάκα όμως, η πολλή ζέστη και το υπερβολικό κρύο επηρεάζουν την εστίαση και την παραγωγικότητά σου.

Σήκω από το γραφείο σου κάθε τόσο
Εντάξει, είσαι εργασιομανής, το γνωρίζουμε. Δεν χρειάζεται όμως να μένεις και αλυσοδεμένη στο γραφείο σου όλη την ημέρα Αντ’ αυτού, φρόντισε να σηκώνεσαι τακτικά και κάνεις ένα μικρό διάλειμμα. Στη χείριστη, βάλε ξυπνητήρι κάθε τόσο αν υπάρχει περίπτωση να το ξεχάσεις.

Διαβάστε ακόμη

To “He’s All That” είναι ένα σύγχρονο remake που έπεσε και πάλι στα ίδια κλισέ

Η αναπνοή και η στάση του σώματός σου επηρεάζουν την υγεία σου

Πηγή: savoirville.gr