Το time blocking είναι μία τεχνική που σώζει χρόνο και βελτιώνει την παραγωγικότητα σου. Αν δεν την γνωρίζεις, ήρθε η ώρα.

Όσο η παραγωγικότητα και η διαχείριση χρόνου αποτελούν τάσεις της καθημερινότητας, τόσο περισσότερους τρόπους ψάχνεις για να τα καταφέρεις. Μία ημέρα μπορεί να φαντάζει ατελείωτη όταν δεν διαχειρίζεσαι έξυπνα το χρόνο σου. Δεν χρειάζεται να δουλεύεις σκληρά αλλά, έξυπνα. 

Με τη μέθοδο time blocking ή αποκλεισμός χρόνου, θα τμηματοποιήσεις τις υποχρεώσεις σου μέσα στην εβδομάδα. Ουσιαστικά, “σπας” σε κομμάτια τις δουλειές που έχεις να κάνεις σε συγκεκριμένες μέρες και ώρες. Μπορεί οι to-do λίστες να σου λένε τι έχεις να κάνεις, αλλά το time blocking σου λέει πότε έχεις να κάνεις καθετί. Υπάρχουν μερικά hacks που θα σε βοηθήσουν να το κατορθώσεις από σήμερα κιόλας:

1. Κατάγραψε όσα έχεις να κάνεις
Ναι, θα χρειαστείς τη βοήθεια μίας (ή παραπάνω) λίστας για όσα έχεις να κάνεις. Ξεκίνα λοιπόν με ένα γενικό πλάνο υποχρεώσεων προκειμένου να έχεις ξεκάθαρη εικόνα της εβδομάδας σου. Μπορεί να είναι και επαγγελματικά αλλά και πράγματα που θες να κάνεις για σένα.

2. Φτιάξε ένα ωρολόγιο πρόγραμμα
Όπως ήσουν παιδί και έπαιρνες το πρόγραμμα από σχολείο και φροντιστήριο, έτσι και τώρα. Μόνο που εδώ εσύ ορίζεις το ωρολόγιο πρόγραμμα. Αυτή ακριβώς τη λύση σου δίνει το time blocking. Για παράδειγμα, ας πούμε πως τη Δευτέρα 8-9 θα αφιερώσεις χρόνο στα παιδιά για να πάνε σχολείο. 8-9 θα είναι χρόνος για σένα. 9-10 προετοιμασία για τη δουλειά/ γευμάτων ημέρας/γυμναστική, οτιδήποτε κάνεις τις ώρες εκείνες. Προσπάθησε να ορίζεις σύντομα χρονικά διαστήματα μεταξύ μίας ή δύο ωρών για να τα διαχειρίζεσαι ευκολότερα.

3. Άσε το κινητό στην άκρη
Σου έχει συμβεί να έχεις προγραμματίσει όλη σου τη μέρα αλλά να ξυπνάς το πρωί και να πιάνεις μόνο το κινητό; Το αποτέλεσμα είναι να κάνεις scrolling στην οθόνη σου ή να βλέπεις το επεισόδιο που άφησες χθες στο Netflix, αφήνοντας πίσω όσα είχες να κάνεις. Προτίμησε να σηκωθείς από το κρεβάτι χωρίς να τσεκάρεις τι έγινε χθες στο instagram πριν καν ανοίξεις τα μάτια σου. Μπορείς να το κάνεις στο διάστημα που έχεις ορίσει, όταν για παράδειγμα τρως το πρωινό σου. Ξεκίνα την ημέρα σου χωρίς να είσαι αγκαλιά με το κινητό σου.

4. Βρες την πρόθεση πίσω από καθετί
Κάθε task που έχεις να φέρεις εις πέρας, ακόμη και το να χαλαρώσεις, έχει μία πρόθεση, έναν σκοπό. Αν ο στόχος σου είναι το networking ή οι δημόσιες σχέσεις, σκέψου από πριν πως μπορείς να το κατορθώσεις. Και έπειτα προγραμμάτισε τα βήματα που θα σε οδηγήσουν εκεί. Αν για παράδειγμα, υπάρχει ένα πάρτι στο γραφείο, πρέπει να ολοκληρώσεις τις υποχρεώσεις σου ώστε να μπορέσεις να παρευρεθείς. Οι χαοτικές σκέψεις  που μπορεί να σε άγχωναν σε άλλη περίπτωση, τώρα θα μπουν σε σειρά.

5. Προτεραιότητες
Ναι, μπορεί το να καθαρίσεις τα inbox σου να μοιάζει δελεαστικό και εύκολο. Και ίσως να νιώσεις μία σύντομη ικανοποίηση για το ότι τσέκαρες κάτι από τη λίστα σου. Ωστόσο, μπορεί να περιμένει κάτι σημαντικότερο και μεγαλύτερο. Το να το αναβάλεις για να ολοκληρώσεις μικρότερης σημασίας πράγματα σε αγχώνει περισσότερο μακροπρόθεσμα.

6. Κάνε time blocking στο time blocking σου
Μπορείς ακόμη να είσαι αυθόρμητη. Το time blocking δεν προσφέρει τη ζωή ενός ρομπότ που λειτουργεί με κουτάκια καθημερινά. Η ώρα της χαλάρωσης και των χόμπι σου, υπάρχει ακόμη μαζί με τη δουλειά σου όπως και πριν. Σκέψου λοιπόν πότε θέλεις να εφαρμόζεις την τεχνική αυτή. Αν για παράδειγμα μία εβδομάδα είναι πολύ πιεσμένη, αυτό θα βοηθούσε. Αν πάλι, αυτό σε αγχώνει, μπορείς να το δοκιμάσεις σε πιο χαλαρό επίπεδο για να δεις πως θα ανταποκριθείς.

Διαβάστε ακόμα:

Τα καλύτερα lip oils για να αποχαιρετήσεις τα σκασμένα χείλη

Η γυμναστική μετά την εγκυμοσύνη δεν είναι εύκολη και δεν πειράζει καθόλου

Πηγή: savoir ville