Την τελευταία χρονιά υπάρχει αρκετή συζήτηση για το πώς θα μοιάζει το μέλλον της εργασίας. Η COVID-19 ανάγκασε ένα μεγάλο εύρος επιχειρήσεων σε αρκετούς κλάδους να επαναπροσδιορίσουν το μοντέλο εργασίας τους χάρη στη δουλειά από το σπίτι.

Παράλληλα, ένα θέμα που αποκτά όλο και μεγαλύτερη προσοχή είναι η ψυχική υγεία. Μετά από έναν χρόνο συνεχούς άγχους, απομόνωσης και αβεβαιότητας όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέτουν την ψυχική υγεία σε προτεραιότητα. Η πανδημία μάς παρότρυνε να στραφούμε και να ασχοληθούμε περισσότερο με τον εαυτό μας. Πώς λοιπόν μπορούμε να συνδυάσουμε εργασία και ψυχική υγεία έτσι ώστε να τα καταφέρνουμε εξίσου και στους δυο τομείς;

Διανύοντας έναν χρόνο δουλεύοντας από το σπίτι, συνειδητοποιήσαμε ότι αυτό το μοντέλο δεν είναι ιδανικό.  Παρόλο που ορισμένοι είναι ικανοποιημένοι και ευχαριστημένοι, άλλοι δυσκολέυτηκαν να βρουν την ισορροπία μεταξύ δουλειάς και ξεκούρασης δουλεύοντας παραπάνω ώρες και χάνοντας τον προγραμματισμό τους. Σίγουρα σχεδόν όλοι υπήρξαμε θύματα της τεχνολογίας περνώντας περισσότερη ώρα μπροστά στις οθόνες.

Η λύση, επομένως, θα έλεγε κάποιος ότι βρίσκεται κάπου στη μέση. Συνδυάζοντας χρόνο δουλειάς τόσο στο γραφείο όσο και στο σπίτι, η υβριδική εργασία μπορεί να προσφέρει τη μέση λύση. Με απλά λόγια, η υβριδική εργασία είναι ο διαχωρισμός χρόνου εργασίας μεταξύ σπίτι και γραφείου.

Τα πλεονεκτήματα της υβριδικής εργασίας ως προς τη ψυχική υγεία
Το βασικότερο πλεονέκτημα της εργασίας από το σπίτι είναι οι λιγότερες μετακινήσεις που πραγματοποιείς μέσα στην ημέρα. Συνεπώς, εξοικονομείς τόσο χρόνο όσο και χρήματα. Τον χρόνο που κερδίζεις μπορείς να τον εκμεταλλεύεσαι για δραστηριότητες που υποστηρίζουν τη ψυχική σου υγεία όπως γυμναστική, διαλογισμό, βόλτες με φίλους, χόμπι, αλλά και χρόνο με την οικογένειά σου. Προσφέρει επίσης σε ανθρώπους επιλογή και αυτονομία έτσι ώστε να προγραμματίσουν οι ίδιοι το πρόγραμμά τους όπως θέλουν. Άλλωστε μπορείς να πηγαίνεις στην εργασία τις προγραμματισμένες ημέρες επομένως δεν χάνεις τελείως τις κοινωνικές συναναστροφές τις οποίες δεν θα είχες αν δούλευες αποκλειστικά από το σπίτι. Επίσης, τα χρήματα που εξοικονομείς μπορείς να τα χρησιμοποιείς για δραστηριότητες που σε ευχαριστούν.

Από την άλλη, η εργασία από το σπίτι δεν είναι πανάκεια. Αρκετές φορές οι ισορροπίες μπορεί να χαθούν με αποτέλεσμα κάποιος να αισθάνεται περισσότερο στρες. Επίσης, η υβριδική εργασία ενδεχομένως να σε μπερδέψει περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε αν δεν έχεις την κατάλληλη ρουτίνα και αρκετό προγραμματισμό.

Τι πρέπει να έχουμε κατά νου για την υβριδική εργασία
Αν η εταιρία σού δίνει τη δυνατότητα για υβριδική εργασία, τότε μπορείς ως επί το πλείστον να δημιουργήσεις ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες σου. Είναι καλό να γνωρίζεις τι θέλεις να πετύχεις με τον σχεδιασμό που θα κάνεις ώστε να έχεις περισσότερο κίνητρο να δουλέψεις αλλά και να νιώθεις καλά.

Αναρωτήσου λοιπόν πού αισθάνεσαι περισσότερο παραγωγική και αποδοτική. Πού μπορείς να συγκεντρωθείς καλύτερα; Ποια είναι τα οφέλη που θα έχεις εσύ αλλά και η εταιρία αν προχωρήσεις στο υβριδικό μοντέλο εργασίας; Τι θα “χάσεις” αν δε βρίσκεσαι όλες τις ημέρες στο γραφείο; Όταν επιδιώκεις οποιαδήποτε μορφή εργασίας, είναι οφέλιμο να σκέφτεσαι τα οφέλη και τα εμπόδια που θα κληθείς να δοκιμάσεις για να είσαι προετοιμασμένη. Σύμφωνα με τη Gemma Dale, ειδικός Ανθρώπινου Δυναμικού, συγγραφέας και coach, το κλειδί για την υβριδική εργασία είναι οι καλές εργασιακές συνήθειες και ρουτίνες.

Όταν μπαίνει η ψυχική υγεία στο επίκεντρο, η υβριδική εργασία μπορεί να προσφέρει περισσότερα οφέλη παρά δυσκολίες. Παρόλο που δεν ταιριάζουν όλα σε όλους, η υβριδική εργασία μπορεί να προσφέρει τη μέση λύση.

Διαβάστε ακόμη:

-Πώς να διακοσμήσεις τη μικρή κουζίνα σου

-Μια ματιά στην οικολογική αγροικία των Mila Kunis και Ashton Kutcher

Πηγή: SAVOIRVILLE