Κλείσιμο

Στο επίκεντρο η απορρύπανση

Συνεχίζονται οι προσπάθειες απορρύπανσης στη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου του Sea Diamond.

Έως τώρα, έχουν περισυλλεγεί 650 τόνοι καυσίμων μαζούτ, ανάμεικτα με νερό.

Τη Τρίτη το πρωί, οι αρμόδιοι θα γνωρίζουν την ακριβή ποσότητα των καυσίμων που έχουν διαρρεύσει. Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ο άνεμος είναι καθοριστικός παράγοντας.

Στο επίκεντρο η απορρύπανση. Επίσης, την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Eμπορικής Ναυτιλίας, υπό τον Μανώλη Κεφαλογιάννη, για την απορρύπανση της θαλάσσιας περιοχής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλοιοκτήτρια εταιρεία αναζητά από την αγορά κρουαζιερόπλοιο για να αντικαταστήσει άμεσα το Sea Diamond, ενώ όσοι είχαν κλείσει εισιτήρια κρουαζιέρας προωθούνται σε άλλα πλοία της εταιρείας.

Παραμένει στο Λιμεναρχείο. Εν τω μεταξύ, το μαύρο κουτί του Sea Diamont παραμένει στο Λιμεναρχείο Θήρας έως ότου αποφασιστεί σε ποιο κέντρο του εξωτερικού θα αποσταλεί για αποκωδικοποίηση, ώστε να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα που παραμένουν σκοτεινά.

Η εφημερίδα Έθνος δημοσιεύει αυτούσια την κατάθεση του πλοιάρχου, σύμφωνα με την οποία δεν ήταν δική του απόφαση να ρυμουλκηθεί το κρουαζιερόπλοιο στο σημείο όπου βυθίστηκε.

Ο πλοίαρχος περιγράφει όλες τις κινήσεις, τις δικές του και του πληρώματος, τις κρίσιμες ώρες της προσάραξης.

Συγκεκριμένα, ο καπετάνιος κατέθεσε ότι ζήτησε από τον πλοίαρχο του ρυμουλκού "Λέων" να τον βοηθήσει να προσαράξει στα αβαθή και όχι στο σημείο όπου τελικά βυθίστηκε.

Οι νέες καταθέσεις του πλοιάρχου και των πέντε μελών του πληρώματος, θα ξεκινήσουν πιθανότατα την Τρίτη, στο Λιμεναρχείο Θήρας.
Πηγή: Ναντίν Χαρδαλιά, Νίκος Τσέφλιος