Κλείσιμο

Πανελλήνιες 2019: Δριμεία κριτική για τα ζόρικα θέματα σε Χημεία - Φυσική

Ιδιαίτερα έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει η επιλογή δύσκολων θεμάτων στην Χημεία και την Φυσική, τα οποία προβλημάτισαν τους μαθητές που συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις. 

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ), τα θέματα της Χημείας Προσανατολισμού ήταν ιδιαίτερα απαιτητικά και ίσως τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας. «Οι μαθητές για να ανταποκριθούν πρέπει να έχουν κατανοήσει σε βάθος και τις λεπτομέρειες της θεωρίας. Ιδιαίτερα πολύπλοκα θέματα τόσο ως προς το επιστημονικό τους τμήμα, όσο και σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του χρόνου», ανέφερε η ΟΕΦΕ.

Αντίστοιχη ήταν η άποψη της ΟΕΦΕ και για τα θέματα της Φυσικής Προσανατολισμού, τα οποία χαρακτήρισε τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών. «Δεν κάλυπταν ικανοποιητικό μέρος της ύλης. Απαιτούσαν αυξημένη ικανότητα αλγεβρικών πράξεων. Απαιτούσαν για την πλήρη επίλυση τους χρονικό διάστημα πολύ πέραν του 3ώρου, ενώ περιείχαν αναφορές σε ερωτήσεις και ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. Είχαν ασαφή διατύπωση και χρειάστηκαν επιπλέον διευκρινίσεις από την επιτροπή», τόνισε, μεταξύ άλλων, η ΟΕΦΕ. 

Παράλληλα η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σε ανακοίνωση ζητά από τους βαθμολογητές να δείξουν επιείκεια και διαμαρτύρεται έντονα για τον τρόπο επιλογής των θεμάτων.  «Τα σημαντικά προβλήματα που αναδείχθηκαν από τα θέματα Φυσικής του εισαγωγικού διαγωνισμού για τα ΑΕΙ (ελάχιστη Φυσική, ακραία μαθηματικοποίηση από το Α΄ Θέμα κιόλας, πληθώρα θεμάτων που δεν ανταποκρίνονται σε τρεις ώρες γραπτής εξέτασης, ανακρίβειες και ασάφειες, παραπλανητικό σχήμα στο Β3 κλπ) καθώς και οι έντονες διαμαρτυρίες γονέων και μαθητών, των οποίων την προσπάθεια και την αγωνία σεβόμαστε υπεράνω οποιουδήποτε άλλου κριτηρίου, για αδυναμία ανταπόκρισης εντός του διαθέσιμου τριώρου, εύλογα μας οδηγεί στην πρόταση προς τους συναδέλφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους», σημείωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών.

Και συνέχισε: «Οφείλουμε να σεβόμαστε τους μαθητές και τους κόπους τους κι όχι να αναλωνόμαστε σε εύκολες επιδείξεις "φυσικοφάνειας", μιας και σήμερα, για άλλη μια φορά, εξετάστηκε ελάχιστη Φυσική, δημιουργώντας στρεβλές εντυπώσεις στην κοινωνία και κυρίως τους μαθητές για την επιστήμη της Φυσικής. Προβάλλει δε αναγκαιότερη από ποτέ η συζήτηση για το τι και το πως των εισαγωγικών διαγωνισμών. Αλλά, για να γίνει συζήτηση, πρέπει να υπάρχουν και ώτα ακουόντων, που να καταλαβαίνουν κιόλας...»

«Αληθεύει ότι οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων; Αν ναι, δεν θορυβήθηκε η επιτροπή; Αν ένας έμπειρος λύτης χρειάζεται άνω των δύο ωρών, πόσες ώρες χρειάζεται ένας έφηβος, με όλα τα άγχη που έχει φορτωθεί; Αληθεύει ότι έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία; Αν ναι, γιατί αγνοήθηκαν;», κατέληξε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών.