Μεγαλειώδης αυλαία των Ολυμπιακών Αγώνων

Σελίδα 1 από 5
Η φλόγα έσβησε, αλλά το πάρτι συνεχίστηκε αλά ελληνικά, μέχρι αργά Ι Μάγεψε τους πάντες για μία ακόμη φορά η χώρα μας διοργανώνοντας μια λαμπρή τελετή που σήμανε τη λήξη των 28ών Ολυμπιακών Αγώνων. Κι αν στην Αθήνα δεν είδαμε έναν «Μίσα» να δακρύζει στο φινάλε όπως στην Τελετή Λήξης της Μόσχας το 1980, αντικρίσαμε πολλούς στα πρόσωπα των χιλιάδων θεατών να... ξεπροβοδίσουν τους Αγώνες και να τους ευχηθούν καλό ταξίδι έως και το μακρινό Πεκίνο. Είδαμε πρόσωπα μελαγχολικά και νιώσαμε όλοι έναν «κόμπο» στο λαιμό αποχαιρετώντας, και πάλι αναγκαστικά όπως και το 1896, τους Ολυμπιακούς Αγώνες ανανεώνοντας το ραντεβού μας μαζί τους, ελπίζουμε όχι για το πολύ μακρινό μέλλον. Αλλωστε, ο -κατά γενική ομολογία- «έντιμος» βίος μας στη διάρκεια των 28ων Ολυμπιακών Αγώνων, μας δίνει το δικαίωμα να ελπίζουμε πως θα τους καλωσορίσουμε και πάλι στο σπίτι μας...
> «Καλώς ορίσατε»
Η Τελετή Λήξης άρχισε, όπως και εκείνη της Έναρξης, με αντίστροφη μέτρηση κατά τη διάρκεια της οποίας το πλήθος μετρούσε ενώ οι φωτεινοί πίνακες πρόβαλλαν εικόνες από κερκίδες σε διάφορα αθλήματα και αγωνίσματα κατά τη διάρκεια των 28ων Ολυμπιακών Αγώνων. Όταν η αντίστροφη μέτρηση έφτασε το «0», στις 21.17 λεπτά ώρα Ελλάδας, πυροτεχνήματα έκαναν τη νύχτα-μέρα πάνω από τον ουρανό του Ολυμπιακού Σταδίου και ακολούθως μπήκαν στο κέντρο του αγωνιστικού χώρου, στο οποίο βρισκόταν ένα χωράφι σταριού σε σχήμα σπείρας, οι γνωστοί μας τραγουδιστές, Χάρις Αλεξίου, Δήμητρα Γαλάνη, Μαρινέλλα, Γιώργος Νταλάρας και Γιάννης Πάριος κουνώντας λευκά μαντήλια. Στη συνέχεια ο Χρόνης Αηδονίδης καλωσόρισε όλο τον κόσμο μελωδικά ερμηνεύοντας το τραγούδι: «Φίλοι μ` καλώς ορίσατε». Την ίδια ώρα θεριστές με δρεπάνια διέσχιζαν το χωράφι με τα στάχια.
Μετά ήταν η σειρά των περιβόητων κουδουνάτων (σημ. Αρχαίο Διονυσιακό έθιμο. Οι κουδουνάτοι ξυπνούσαν με τον θόρυβο τη φύση και τρόμαζαν τα κακά πνεύματα) αλλά και των χορευτών του Τσέστου (σημ. Ανδρικός χορός του μικτού κυκλικού ζωναράδικου χορού της Βόρειας Ελλάδας) οι οποίοι ξεκίνησαν την συγκομιδή. Ακολούθως, νέοι με βακχικά στεφάνια έτρεξαν πάνω και γύρω από την εξέδρα φέρνοντας σταφύλια στη σκηνή υπό τους ήχους του «ξημερώνει και βραδιάζει». Μια μεγάλη παρέα συγκεντρώθηκε γύρω από 12 τραπέζια ενώ ένα πανί απλώθηκε στην άκρη της εξέδρας η οποία μετατράπηκε σε πατητήρι για να δημιουργηθεί κρασί. Στα τραπέζια ανέβηκαν 12 άνθρωποι οι οποίοι συμβόλιζαν έκαστος και ένα μήνα του χρόνου και μια ομάδα χορευτών Τσάμικου αποσπάστηκε από το πλήθος και σχημάτισε ένα ημικύκλιο στο κέντρο του χωραφιού όπου ερμήνευσαν τον Ηλιο.
Αμέσως μετά χορευτές του Τσακώνικου ξέφυγαν από το πλήθος και ερμήνευσαν ένα χορό σε 3 ελικοειδείς σχηματισμούς ενώ γυναίκες εισήλθαν στην εξέδρα. Τη... σκυτάλη πήραν 12 γαμήλιες πομπές που εμφανίστηκαν στον αγωνιστικό χώρο ενώ 4 άντρες κουβάλησαν τη νύφη πάνω σε μια καρέκλα ενώ τους ακολούθησε η γαμήλια σημαία και οι καλεσμένοι. Οι γαμπροί-μήνες περίμεναν τις νύφες ενώ η Δόμνα Σαμίου μαζί με μια γυναικεία χορωδία τραγούδησε το «Καλέ συ» την ώρα που μια σύγχρονη νύφη έτρεξε πάνω στην εξέδρα και συνάντησε τον γαμπρό. Οι καλεσμένοι πέταξαν ρύζι στο ζευγάρι του γάμου, η γιορτή του οποίου ξεκίνησε με τους ερμηνευτές να χορεύουν Καλαματιανό. Τα τραπέζια έγιναν βάρκες και τα τραπεζομάντιλα πανιά. Κάθε βάρκα, ανάμεσα στις οποίες χορευόταν ο Μπάλος (σημ. Χορός των νησιών του Αιγαίου), έπλευσε προς το κέντρο της θάλασσας ενώ ο Γιάννης Πάριος ερμήνευε το: «Καλέ συ Παναγιά μου». Κατόπιν ήταν η σειρά ενός χαοτικού-χιουμοριστικού συνόλου από σύγχρονους λουόμενους να εμφανιστεί στην εξέδρα αλλά και ένα φορτηγό με καρπούζια με σαφή πρόθεση την παραπομπή στην τσιγγάνικη κοινωνία της χώρας μας. Η Μαρινέλλα ερμήνευσε το «Αναψε το τσιγάρο», οι ερμηνευτές χόρεψαν τσιφτετέλι πάνω στα τραπέζια και μετά ήρθε η σειρά της Δήμητρας Γαλάνη να πει το «Μανούλα μου». Αγόρια έφτασαν αμέσως μετά στην εξέδρα και έστρωσαν σεντόνια με πρόσωπα γυναικών που λατρεύτηκαν στον ελληνικό κινηματογράφο.
Επόμενη Σελίδα
Πηγή: skai.gr