Κλείσιμο

Έρευνα: 7 στους 10 Αθηναίους δεν αποχωρίζονται το ΙΧ τους

Του Στέλιου Κάνδια

Βίοι... αντίθετοι Αθηναίων και Παριζιάνων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τουλάχιστον αν κρίνουμε από το γεγονός ότι οι κάτοικοι της ελληνικής πρωτεύουσας, δηλαδή σχεδόν ο μισός πληθυσμός της χώρας, αποφεύγουν μετά βδελυγμίας μετρό, λεωφορεία ποδήλατα και περπάτημα ενώ θεωρούν  το ΙΧ δεύτερο... σπίτι  τους, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στην Πόλη του Φωτός. Τα στοιχεία παρουσίασε χθες στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο καθηγητής αστικού σχεδιασμού του LSE Ricky Burdett σε συζήτηση με τον δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη και τον Αντιδήμαρχο Παρισιού για πολεοδομικά θέματα από το 2014 έως 2020, Jean Louis Missika.

Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία η διαφορά στη χρήση ΙΧ σε Αθήνα και Παρίσι είναι συντριπτική, καθώς τουλάχιστον 7 στους 10 Αθηναίους, το 73% των πολιτών στην ελληνική πρωτεύουσα χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για τις καθημερινές του μετακινήσεις έναντι μόλις 1 στους 10 Παριζιάνους, το 11% των πολιτών στη γαλλική πρωτεύουσα.

Παράλληλα, 14% των Αθηναίων έναντι 31% των Παριζιάνων χρησιμοποιούν μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ μόλις 6% έναντι 57% περπατούν ή ποδηλατούν. Όσον αφορά το πράσινο, αντιστοιχεί σε 6,9 τετραγωνικά ανά άτομο στην Αθήνα έναντι 9,8 τετραγωνικά ανά άτομο στο Παρίσι. 

«Χτίσαμε πόλεις για αυτοκίνητα, πρέπει να χτίσουμε τις πόλεις για εμάς. Έχει να κάνει με τις βιώσιμες μετακινήσεις. Οι οδηγοί έχουν δικαιώματα, αλλά και οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν» υπογράμμισε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης. 

Από την πλευρά του ο Jean Louis Missika, αναφέρθηκε σε πρόσφατες παρεμβάσεις στη δική του πόλη που άλλαξαν την εικόνα της. «Αυτό που έχει αλλάξει δραματικά στο Παρίσι είναι η χρήση του δημόσιου χώρου. Στο Παρίσι τώρα έχουμε συμφόρηση από την κυκλοφορία των ποδηλάτων» τόνισε και εξήγησε: «Όταν δημιουργείς ποδηλατολωρίδες δημιουργείς και ποδηλάτες. Όταν δημιουργείς δρόμους δημιουργείς χώρο για τα αυτοκίνητα. Όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι Δήμαρχοι σκέφτονται να φτιάξουν δρόμο. Αυτό δημιουργεί μεγαλύτερη συμφόρηση... Οι μετακινήσεις ως μορφή υπηρεσίας είναι πιο αποδοτικές από τις μετακινήσεις ως ευθύνη των πολιτών».

Πηγή: skai.gr