Στην αισθητική, αλλά και oικονομική, αναβάθμιση των συνοικιών γύρω από την Ομόνοια, αλλά και ευρύτερα του κέντρου της Αθήνας,  αναμένεται να συμβάλλει η νέα ομώνυμη πλατεία που φέρει έντονο άρωμα της παλιάς με το εμβληματικό στρογγυλό σιντριβάνι.

Όντας ένα από τα σημεία αναφοράς της πόλης, παραμένει κέντρο συνάντησης κατοίκων και επισκεπτών. Μετά την ανακατασκευή, η ιστορική και συνάμα ταλαιπωρημένη πλατεία της πρωτεύουσας αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω στην προσέλκυση μεγάλων ξενοδοχειακών ομίλων στην περιοχή. Η αντίστροφη μέτρηση για τα εγκαίνια έχει ξεκινήσει. 


Τα έργα του δήμου Αθηναίων γίνονται με χορηγίες ιδιωτών και βρίσκονται σε εξέλιξη με εντατικούς ρυθμούς από τον περασμένο Οκτώβριο. 

H ιστορία της πλατείας 

Η πλατεία προβλεπόταν στο πρώτο πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας που έγινε κατόπιν παραγγελίας του Όθωνα το 1834. Τα σχέδια έγιναν από τους αρχιτέκτονες Σταμάτη Κλεάνθη και Έντουαρτ Σάουμπερτ. Αρχικά ονομάστηκε πλατεία Ανακτόρων, καθώς εκεί επρόκειτο να κτιστούν τα βασιλικά ανάκτορα, όταν όμως τα σχέδια άλλαξαν, η περιοχή καθιερώθηκε ως το τέρμα του εξοχικού περιπάτου των Αθηναίων. Στη συνέχεια, μετονομάστηκε σε πλατεία Όθωνα προς τιμήν του βασιλιά και τελικά το 1862 σε πλατεία Ομονοίας λόγω των Πεδινών και των Ορεινών των δύο αντιμαχόμενων πολιτικών παρατάξεων η συμφιλίωση των οποίων εορτάστηκε εκεί.

Η πλατεία Ομονοίας ανασκάφηκε δύο φορές για να δημιουργηθούν σιδηροδρομικοί σταθμοί, το 1930 για τα έργα του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου και τη δεκαετία του 1990 για την κατασκευή της γραμμής 2 του μετρό, ενώ σημαντική υπήρξε η κατάργηση του χαρακτηριστικού κυκλικού σχήματός της ενόψει της αναμόρφωσής της κατά την Ολυμπιάδα του 2004.[3] Στην πλατεία Ομονοίας βρίσκεται το έργο του Γιώργου Ζογγολόπουλου, «Πεντάκυκλο». Πρόκειται για μία ανοξείδωτη μεταλλική κατασκευή ύψους 15 μέτρων. Το «Πεντάκυκλο» είναι ένα υδροκίνητο γλυπτό που όπως υποδηλώνει το όνομα του αποτελείται από πέντε κύκλους οι οποίοι χάρη στο νερό που κυλάει ανάμεσα τους, περιστρέφονται δίνοντας ζωή στο γλυπτό.

Αρχικά είχε συντριβάνι το οποίο στα τέλη του 1992 καταστράφηκε για την ανασκαφή του Μετρό. Μια από τις αιτιολογίες που ακούστηκαν, ήταν ότι εξαιτίας κακοτεχνιών στην κατασκευή του το 1957-1959 είχαν δημιουργηθεί διαρροές οι οποίες και είχαν εισχωρήσει στο υπόγειο τμήμα του σταθμού, προκαλώντας υγρασία. Από τον Οκτώβριο του 2019 έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται το νέο τεράστιο στρογγυλό σιντριβάνι στο κέντρο της πλατείας φέρνοντας μνήμες από προηγούμενες δεκαετίες.

Πηγή: skai.gr