Κλείσιμο

Αίρεται το απόρρητο

Σύμφωνα με αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος, οι πολύ ενδιαφέρουσες συνομιλίες μεταξύ καπετάνιου και πλοιοκτήτριας εταιρίας, είναι δυνατόν να φωτίσουν την προανάκριση προκειμένου να διαλευκανθούν διάφορα ερωτήματα ως προς το ποιος έδωσε την εντολή για τη ρυμούλκηση του πλοίου στο συγκεκριμένο σημείο όπου βυθίστηκε.

Ακόμα και εάν βρεθεί το μαύρο κουτί, όπως μας επεσήμανε ο προσοντούχος αξιωματικός, θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι οι συνομιλίες αυτές δεν έχουν καταγραφεί μέσα σ΄ αυτό.

Την ίδια σχεδόν βεβαιότητα, εκφράζουν και άλλοι αξιωματικοί, που πιστεύουν ότι οι όποιες επαφές μεταξύ πλοιάρχου και εταιρίας, έγιναν μέσω κινητού τηλεφώνου του πλοιάρχου ή και τρίτου προσώπου.

Αυτό που αναμένεται πλέον, είναι η εισαγγελική εντολή, ώστε να αρθεί το απόρρητο των τηλεφωνικών συνομιλιών μεταξύ εταιρίας και πλοιάρχου και να ζητηθούν από την εταιρία κινητής τηλεφωνίας με την οποία συνεργάζεται η Λούης, όλες οι συνομιλίες της Μ. Πέμπτης και ίσως και Μ. Παρασκευής.

Σε ότι αφορά στο ερώτημα ποιος φέρει την ευθύνη για το πλοίο αμέσως μετά την εγκατάλειψή του, έμπειρος νομικός που κατ’ επανάληψη ασχολήθηκε με ναυτικές υποθέσεις, πολύ απλά λέει ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία, εφόσον δεν έχει υπογραφεί σύμβαση μεταξύ της πλοιοκτήτριας εταιρίας και κάποιου ρυμουλκού ή ναυαγοσωστικού, τότε το πλοίο παραμένει στη κυριότητα του πλοιοκτήτη.

Το αποτέλεσμα είναι να ευθύνεται ο πλοιοκτήτης, ο εκπρόσωπος του πλοίου, το Διοικητικό Συμβούλιο αλλά και ο πλοίαρχος για κάθε απαίτηση που θα προκύψει είτε από επιβάτες και πλήρωμα είτε για τη πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης.

Τώρα ως προς το γιατί το πλοίο δεν διασώθηκε, ο κ. Αγγελάκης, ειδικός εμπειρογνώμονας, υποστηρίζει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις όπως αυτή της Σαντορίνης, είναι δυνατόν, λόγω της ιδιομορφίας της περιοχής, να απαιτηθούν από ένα ναυαγοσωστικό ακόμα και το 80% της αξίας του πλοίου.

Πράγμα βέβαια που καθιστά ασύμφορη τη διάσωση του σκάφους.
Πηγή: Θεοδοσία Κοντζόγλου