Mπύρα: Μείωση πωλήσεων 25% λόγω πανδημίας-Η συνεργασία Αθηναϊκής Ζυθοποιίας-Bacardi

Της Γωγώς Κατσέλη 

«Κάθισε» ο αφρός της ελληνικής μπύρας, καθώς η εγχώρια αγορά καταγράφει απώλειες τουλάχιστον της τάξεως του 25%, ως αποτέλεσμα των αυστηρών περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί για τον περιορισμό της μετάδοσης του κορωνοϊού. Το κλείσιμο των καταστημάτων της εστίασης, όπου πραγματοποιείται και το μεγαλύτερο μέρος της κατανάλωσης, οδήγησε σε κατάρρευση τον κλάδο, και ειδικά στο πρώτο lockdown, οι πωλήσεις μπύρας υποχώρησαν σε ποσοστό 50%, όπως δήλωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, στο πλαίσιο ενημέρωσης των δημοσιογράφων. 

Μάλιστα, η πανδημία και το λουκέτο στην εστίαση άλλαξε και τις καταναλωτικές συνήθειες,καθώς το 2020 παρατηρήθηκε, σύμφωνα με τον κ. Δανηιλίδη, πίεση στις συσκευασίες της διασκέδασης (βαρέλι και φιάλη) και ενίσχυση στις συσκευασίες που καταναλώνονται στο σπίτι και στους εξωτερικούς χώρους (on the road). Ωστόσο, τόνισε, ότι απώλειες από το κανάλι της HORECA (εστίαση, μπαρ, ξενοδοχεία κλπ), δεν αναπληρώνονται από την κατανάλωση στο σπίτι. 

Ωστόσο, παρά την καθίζηση, η αγορά της μπύρας αναμένεται να επανακάμψει το 2021, εφόσον βέβαια η χώρα δε βρίσκεται σε lockdown από τον Απρίλιο και μετά και ο τουρισμός επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις.  

Σε ό,τι αφορά στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας «αν και ο πρώτο δίμηνο του 2020 ξεκίνησε πολύ αισιόδοξα, με αύξηση τόσο του τζίρου όσο και του όγκου πωλήσεων, μετά μπήκε ο COVID στη ζωή μας και όλο το πλάνο του έτους έπρεπε να ξαναχτιστεί». Αν και απέφυγε να δώσει περαιτέρω στοιχεία για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, ο κ. Δανιηλίδης επισήμανε ότι «είναι καλά δεδομένων των συνθηκών», ενώ πρόσθεσε ότι οι εξαγωγές ενισχύθηκαν κατά 5% συγκριτικά με το 2019 και αποτελούν πλέον πάνω από το 10% των συνολικών πωλήσεων, κάνοντας λόγο για ένα «μικρό θαύμα». Ιδιαίτερα σημαντικό για την ζυθοποιία ήταν το γεγονός ότι σε μια τόσο δύσκολη χρονιά κατάφερε να διατηρήσει τη ρευστότητά της.

Όπως ανέφερε ο κ. Δανιηλίδης, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παραμένει πιστή στην υλοποίηση του τριετούς επενδυτικού της πλάνου, προσαρμόζοντας μόνο ελαρφώς προς τα κάτω τις εμπορικές επενδύσεις. 

Εκτενή αναφορά έκανε και στην πρόσφατη συμφωνία συνεργασίας με την Bacardi Hellas, για τη διανομή των προϊόντων της Bacardi στην Ελλάδα από την 1η Απριλίου 2021. Όπως υπογράμμισε, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ήθελε να διευρύνει το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο, καθώς το νερό και ο μηλίτης έχουν «ταβάνι». Στόχος της συνεργασίας, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να δώσει στην Bacardi Hellas, η οποία ελέγχει το 12% της εγχώριας αγοράς αλκοολούχων ποτών, τη θέση που της αξίζει. Τέλος, σημείωσε ότι πρόκειται για μια καθαρά ελληνική συμφωνία, χωρίς «διεθνείς βλέψεις» αλλά ούτε και «υπονοούμενα» εξαγοράς. 
 

Πηγή: skai.gr