Κλείσιμο

Η Ναυτιλία στηρίζει την οικονομία

Στα 16,517 δισ. ευρώ αναμένεται να φτάσει φέτος το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που θα εισρεύσει στην Ελλάδα (έναντι 14,5 δισ. ευρώ πέρυσι), υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστούν και το 2007 οι αυξητικές τάσεις του 2006, όπως σημείωσε απόψε ο πρόεδρος της 'Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Νίκος Ευθυμίου, με δηλώσεις στο περιθώριο εκδήλωσης του Propeller Club, στη Θεσσαλονίκη.

Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι περίπου 600 ελληνόκτητα πλοία βρίσκονται αυτή τη στιγμή υπό παραγγελία, ως επί το πλείστον σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής, ενώ πρόσθεσε ότι η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας, που παλαιότερα δεν ήταν καλή, έχει βελτιωθεί σημαντικά το τελευταίο διάστημα.

Μόλις 3,5 μήνες μετά τα νέα μέτρα που ελήφθησαν από την κυβέρνηση (σ.σ. για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου), άλλα 50 πλοία προστέθηκαν στο ελληνικό νηολόγιο, επεσήμανε ο κ. Ευθυμίου και πρόσθεσε ότι τα 3/4 των ελληνόκτητων πλοίων ήταν μέχρι πρότινος υπό ξένη σημαία και ότι αν στα επόμενα 12 χρόνια φτάσουμε στο 1/2 αυτό θα είναι πολύ καλό.

Στο μεταξύ, ο κ.Ευθυμίου εξέφρασε την πικρία του σχετικά με την εικόνα που βγάζει προς τα έξω για την ελληνική ναυτιλία το πρόσφατο ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στη Σαντορίνη και σημείωσε ότι από τη στιγμή που γλίτωσαν οι άνθρωποι, ένα πράγμα έχει σημασία: να μην υπάρξει θαλάσσια ρύπανση.

Δεν είναι αυτή η εικόνα που πρέπει να βγαίνει προς τα έξω για την ελληνική ναυτιλία, είναι κρίμα, είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε ότι η εικόνα που πρέπει να βγαίνει προς τα έξω είναι αυτής της μεγαλύτερης ναυτιλίας στον κόσμο, που αριθμεί 3.150 ελληνόκτητα πλοία.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο κ.Ευθυμίου σημείωσε ότι είναι κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου, αλλά έχει πάρα πολύ δρόμο ακόμη, εξηγώντας ότι χρειάζονται υποδομές, αλλά και ένα γενικότερο επιχειρηματικό περιβάλλον που θα τις βοηθάει.

Ερωτηθείς, τέλος, από δημοσιογράφους, για τα νέα δεδομένα που ενδέχεται να κομίσει ως προς την κίνηση πλοίων στο Αιγαίο η κατασκευή και λειτουργία του πετρελαιαγωγού ΜπουργκάςΑλεξανδρούπολης, ο κ.Ευθυμίου απάντησε: δεν θα αλλάξει κάτι. Μεγαλύτερα πλοία δεν θα έρχονται στο Αιγαίο, γιατί πάνε από τη Μαύρη Θάλασσα. Ο αγωγός ενδέχεται να μειώσει την κίνηση κάποιων πλοίων μεταφοράς συγκεκριμένων φορτίων, αλλά είναι ακόμη νωρίς για να πούμε κάτι συγκεκριμένο.
Πηγή: skai.gr