Συχνά νιώθεις το δέρμα σου να σε τραβάει και να είναι ξηρό. Η ξηρότητα παραμένει παρόλο που έχεις βάλει την ενυδατική σου και ακολουθείς ένα σωστό skincare routine. Φτάνεις σε αδιέξοδο. Υπάρχει κάποιος τρόπος να βελτιώσεις την κατάσταση;

Ευτυχώς υπάρχει τρόπος και μάλιστα περισσότεροι από έναν! Συγκεντρώσαμε τις καλύτερες συμβουλές για το πώς να αντιμετωπίσεις την ξηροδερμία παρακάτω. Δοκίμασε αυτές τις μικρές αλλαγές στη διατροφή και τον τρόπο ζωής σου για να νιώσεις πιο ενυδατωμένη από μέσα προς τα έξω.

1. Πιες περισσότερο νερό
Όσα skincare trends και θαυματουργά συστατικά έρθουν και παρέλθουν, η αξία του νερού παραμένει διαχρονική. Η σωστή ενυδάτωση ξεκινάει εσωτερικά με επαρκή κατανάλωση νερού. Εάν δεν πίνεις αρκετό νερό μέσα στη μέρα, ρισκάρεις να αναστατώσεις τον επιδερμικό φραγμό σου, προκαλώντας ξηροδερμία. Ένας εύκολος τρόπος για να πίνεις περισσότερο νερό είναι να έχεις παντού μαζί σου ένα παγούρι. Ειδικά τώρα με τη ζέστη, το παγούρι είναι must-have στην τσάντα σου!

2. Κατανάλωσε καλά λιπαρά
Τα οφέλη των υγιεινών λιπαρών για το σώμα και το δέρμα είναι πολλά. Ένα από αυτά είναι και η διατήρηση της καλής υγείας και εμφάνισης της επιδερμίδας. Συγκεκριμένα, τα τρόφιμα πλούσια σε καλά λιπαρά όπως ο σολομός, οι ξηροί καρποί και το ελαιόλαδο, μειώνουν τις φλεγμονές και ενισχύουν τον επιδερμικό φραγμό. Ιδανικά, συνδύασε τα με λαχανικά για ακόμα περισσότερα οφέλη και λαμπερότερο δέρμα!

3. Κοιμήσου αρκετά
Ο ύπνος είναι καίριος για την επανόρθωση και την αποκατάσταση του σώματος και του δέρματος. Ενισχύει την κυτταρική αναγέννηση ενώ επιδιορθώνει τον επιδερμικό φραγμό. Όσο δύσκολο κι’ αν φαίνεται, ο καλός ύπνος για τουλάχιστον 7 ώρες κάθε βράδυ θα κάνει θαύματα για την επιδερμίδα σου.

4. Μείωσε την καφεΐνη και το αλκοόλ
Όσο κι’ αν αγαπάμε τον πρωινό καφέ και ένα ποτήρι κρασί το βράδυ, άλλο τόσο επηρεάζουν αρνητικά το δέρμα. Και τα 2 αγαπημένα ροφήματα ξηραίνουν την επιδερμίδα, οπότε η κατανάλωση τους είναι καλό να γίνεται με μέτρο ή να αποφεύγεται. Επιπλέον, η ξηρότητα που προκαλούν γίνεται εμφανέστερη αν δεν καταναλώνεις αρκετό νερό.

5. Αύξησε την πρωτεΐνη
Η αύξηση της πρωτεΐνης στα γεύματα σου μπορεί να βοηθήσει την επιδερμίδα σου, καθώς είναι απαραίτητη στην κυτταρική αναγέννηση και τη δημιουργία νέων κυττάρων. 6. Μην ξεχνάς τις βιταμίνες σου. Μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή μας προσφέρει πληθώρα βιταμινών. Παρόλο που κάθε βιταμίνη είναι απαραίτητη για κάποια σωματική λειτουργία, δύο είναι οι σημαντικότερες βιταμίνες για το δέρμα: η βιταμίνη C και ο ψευδάργυρος. Και οι δύο ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο ευθύνεται για την επανόρθωση και καλή υγεία του δέρματος. Μια πολύ καλή πηγή ψευδαργύρου είναι τα φασόλια, ενώ η βιταμίνη C βρίσκεται σε πληθώρα φρούτων και λαχανικών. Παράλληλα, οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες της βιταμίνης C προστατεύουν ενάντια στη φθορά των κυττάρων. Εάν θες ακόμη περισσότερη αντιοξειδωτική δράση, προτίμησε καρότα, ξηρούς καρπούς και σπόρους, που είναι πλούσια σε βιταμίνες Α και Ε.

6. Επανεξέτασε τον τρόπο που πλένεσαι
Ο τρόπος που πλένεις το σώμα και το πρόσωπο σου επηρεάζει αρκετά την ξηρότητα της επιδερμίδας σου. Συγκεκριμένα, το πολύ συχνό πλύσιμο και η χρήση πολύ ζεστού νερού αφαιρούν την φυσική υγρασία του δέρματος σου. Γι’ αυτό προσπάθησε να μετριάσεις τη συχνότητα των μακροσκελών ντους με πολύ ζεστό νερό, όσο απολαυστικά κι’ αν είναι.

7. Δοκίμασε έναν αφυγραντήρα
Όπως τα ζεστά ντους, ο κρύος και ξηρός αέρας αφαιρεί την υγρασία της επιδερμίδας σου. Έτσι, ένας αφυγραντήρας είναι ιδιαίτερα χρήσιμος για να αποφύγεις την αρνητική επιρροή του αέρα στο δέρμα σου.

8. Μείωσε το καθημερινό σου άγχος
Σίγουρα η μείωση του άγχους είναι ευκολότερη στη θεωρία παρά στην πράξη. Και φυσικά, όλοι βιώνουμε άγχος. Επειδή το στρες αποδυναμώνει τον επιδερμικό φραγμό και τη δυνατότητα επανόρθωσης του δέρματος, είναι σημαντικό να βρεις τρόπους αντιμετώπισης του. Έτσι, όταν έχεις μια ιδιαίτερα αγχωτική μέρα προσπάθησε να βρεις τρόπους χαλάρωσης. Μπορείς να δοκιμάσεις βαθιές, αργές ανάσες με κλειστά μάτια για λίγα λεπτά ή να κάνεις ένα διάλειμμα, χαλαρώνοντας με μια ευχάριστη δραστηριότητα.

Bonus tips περιποίησης
Κάποιες ακόμα συμβουλές για να αποφύγεις και να αντιμετωπίσεις την ξηροδερμία είναι οι παραπάνω. Αρχικά, εάν νιώθεις το δέρμα σου ξηρό, απόφυγε τη χρήση σαπουνιών ή σαμπουάν με δυνατά χημικά. Επίσης, βάλε ενυδατική σε πρόσωπο και σώμα αμέσως μόλις βγεις από το ντους. Είναι σημαντικό να το κάνεις αμέσως μετά το ντους γιατί το δέρμα απορροφά καλύτερα την υγρασία τότε.

Ακόμα, εάν νιώθεις το δέρμα σου ξηρό μην διστάσεις να ξαναβάλεις ενυδατική μέσα στη μέρα, όπου χρειάζεσαι. Παρόλο που συνηθίζεται να την εφαρμόζουμε πρωί-βράδυ, δεν υπάρχει πρόβλημα αν εφαρμόσεις την κρέμα σου συχνότερα. Οπότε αφουγκράσου τις ανάγκες σου και πράξε ανάλογα. Απλά πρόσεξε να την εφαρμόσεις σε καθαρό δέρμα.

Εάν χρησιμοποιείς κάποιο προϊόν ενάντια της ακμής, εφάρμοσε το με προσοχή. Πολλά από αυτά τα προϊόντα ξηραίνουν αρκετά την επιδερμίδα, οπότε χρησιμοποίησε μια μικρή ποσότητα μια φορά τη μέρα.

Είναι σημαντικό να προσθέσουμε ότι εάν έχεις κάποια δερματική πάθηση όπως έκζεμα ή ροδόχρους ακμή, χρειάζεται έξτρα προσοχή. Επειδή αυτές οι παθήσεις μπορεί να προκαλέσουν ξηρότητα πρέπει να είσαι πολύ τυπική και συνεπής με τη ρουτίνα περιποίησης και ενυδάτωσης σου.

Τέλος, επίλεξε προϊόντα με ενυδατικά συστατικά που θα κλειδώσουν την υγρασία στο δέρμα. Κάποια παραδείγματα είναι το υαλουρονικό οξύ, η γλυκερίνη και τα κεραμίδια.

Διαβάστε ακόμα:

8 spots στον Πειραιά που είναι ιδανικά για ένα δεύτερο ραντεβού

5 βιβλία της Agatha Christie που θα σε καθηλώσουν

Πηγή: savoir ville