Περιβαλλοντικό τέλος 4.000 ευρώ για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που η ηλικία τους ξεπερνά τα 11 χρόνια προωθεί η κυβέρνηση. Στόχος να σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές παλιών και ρυπογόνων οχημάτων.

«Στόχος του Υπουργείου είναι να μειώσουμε την ατμοσφαιρική ρύπανση που οφείλεται στις οδικές μεταφορές» εξηγεί η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων Αλεξάνδρα Σγουρού.

«Ένας πελάτης μας, ο οποίος γνώριζε ότι είχε 100.000 χιλιόμετρα και τελικά ανακαλύψαμε ότι είχε 370 από τα άλλα συστήματα. Οπότε ο χρόνος ζωής του ήταν κοντά στα τελειώματα. Το αγόρασε 1.500-1.700 ευρώ από την Βουλγαρία. Αυτό το αυτοκίνητο στην Ελλάδα έκανε από 3.500-4.000. Κι έδωσε άλλα 1.500 ευρώ στο συνεργείο, που της επισκεύασε και άλλα πράγματα. Είχε πειραγμένα χιλιόμετρα, είχε βλάβη η αντλία βενζίνης. Ήθελε και ένα πιο ισχυρό service»» αναφέρει o κος Ομνίδης, ιδιοκτήτης Συνεργείου Αυτοκινήτων.
 
Ο συγκεκριμένος πελάτης αγόρασε ένα αυτοκίνητο από την Αυστρία, που έφτασε στην Ελλάδα μέσω Βουλγαρίας. Πίστευε ότι ήταν μία καλή ευκαιρία. 

«Έχουμε δει και μέσα σε καταλύτη να έχει σύρμα, αντί για καταλύτη. Συρματόπλεγμα, που κάνουν τα κοτέτσια. Το κόστος έφτασε κοντά στα 2.500 χιλιάρικά γιατί του έβγαλε και μπέκ και πόμπες. Ο άνθρωπος έδωσε 7,500 και βάλε και τα υπόλοιπα» τονίζει ο κος Μινίδης.

Στα παλιά εισαγόμενα αυτοκίνητα, μπορεί η τιμή να φαίνεται εκ πρώτης ελκυστική είναι όμως έτσι;

Παράγοντες της αγοράς αυτοκινήτων υποστηρίζουν, ότι οι χαμένοι αυτής της υπόθεσης είναι οι καταναλωτές που δαπανούν υψηλά ποσά για να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο, που φαινομενικά είναι σε άριστη κατάσταση. Λόγω όμως της έλλειψης επαρκών ελέγχων η πραγματικότητα πολύ διαφορετική και αρκετά δαπανηρή.

Μπορεί ο καταναλωτής να κατευθυνθεί προς ένα ελληνικό αυτοκίνητο και σε Έλληνα ιδιοκτήτη, έτσι μπορεί να εντοπίσει το ιστορικό του πότε και που συντηρήθηκε, πότε πέρασε ΚΤΕΟ, να μάθει από τιε εταιρείες αν είχε κάποια ζημιά. Άρα για το ελληνικό αυτοκίνητο έχουμε και ιστορικό, αναφέρει ο κος Δημήτρης Πάτσιος Γενικός Διευθυντής Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.Εκτός των άλλων,  η εισαγωγή παλαιών μεταχειρισμένων εμποδίζει την πώληση των εγχώριων και την ανανέωση του στόλου οχημάτων της χώρας.

Πηγή: skai.gr