Κλείσιμο

Ελλάδα: Μάστιγα τα εισαγόμενα παλιά μεταχειρισμένα ΙΧ από την Ευρώπη (vid)

Να βάλει τέλος στην εισαγωγή παλιών ρυπογόνων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θέλει η κυβέρνηση, προωθώντας μέτρα το αμέσως επόμενο διάστημα. 

Την ώρα, που η Ευρώπη, προσπαθεί να ''ξεφορτωθεί'' τα ρυπογόνα αυτοκίνητα, η Ελλάδα εξακολουθεί να μετατρέπεται σε μια απέραντη ''χωματερή'' μεταχειρισμένων οχημάτων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία το 2013 εισήχθησαν στην Ελλάδα, 6.280 αυτοκίνητα. Το 2019 οι εισαγωγές εκτοξεύτηκαν σε 71.095 ενώ το 2020 εκτιμάται πως θα εισαχθούν 80.000.

Την τελευταία εξαετία μάλιστα, η χωματερή των μεταχειρισμένων όλο και μεγαλώνει.

Όπως καταγράφουν παράγοντες της αγοράς, οι εισαγωγές το 2013 έφτασαν τις 6.000,  το 2019 λίγο πάνω από 70.000,  ενώ με αυτούς τους ρυθμούς το 2020 θα μπορούσαν να ξεπεράσουν και τις 80.000. 

«Eπειδή σκεφτόμαστε πάρα πολύ την τσέπη μας στην Ελλάδα, πρέπει να καταλάβουμε, ότι αύτη η υπόθεση των μεταχειρισμένων, τα οποία μας επιτρέπουν να εξοικονομούμε χρήματα, στην πράξη σημαίνει ότι ξοδεύουμε πολλά περισσότερα χρήματα πληρώνοντας πανάκριβα και τον κορεσμό και την ρύπανση και τα ατυχήματα» αναφέρει ο Καθηγητής του ΕΜΠ και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ΕCOCIT, Θάνος Βλαστός.

Τα αυτοκίνητα, που φτάνουν στην χώρα μας έχουν μέση ηλικία λίγο πιο πάνω από 10 χρονιά, αλλά και αυτά τις περισσότερες φορές είναι πλασματικά, όπως λένε όσοι γνωρίζουν την αγορά

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία η μέση ηλικία των οχημάτων είναι 10.6 έτη με το 5.2 εξ αυτών να είναι τρέχουσας τεχνολογίας.

«Ειδικά, τα εισαγόμενα των πολλών ετών είναι σε αθλία κατάσταση. Δεν πρέπει να κυκλοφορούμε με ένα αμάξι 20ετίας και χωρίς service, χωρίς φρένα. Μια φορά θα χρειαστεί να μας σώσει και αυτό πρέπει να είναι ένα καλό αυτοκίνητο» τονίζει ο Γιώργος Τσαλαφός, διαχειριστής ΚΤΕΟ.

Και όλα αυτά την ώρα που η κυβέρνηση λαμβάνει μέτρα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, βάζοντας στόχο την πώληση 4,500 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2021. 

Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι η άμεση λήψη μέτρων προκειμένου να μην μετατραπεί η Ελλάδα σε μάντρα παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων με επιπτώσεις στην υγεία, την οικονομία και την ασφάλεια των οδηγών 

Η σύγχρονη περιβαλλοντική ατζέντα όμως, φαίνεται ότι βρίσκει εμπόδια, με δεδομένο ότι μόνο τον Μάιο εισήχθησαν 5.112 ρυπογόνα.

Αυτό, που ζητούν όσοι ασχολούνται με την αγορά αυτοκινήτων είναι οι κανόνες να γίνουν πιο αυστηροί και οι έλεγχοι πιο ενδελεχείς, παραθέτοντας το εξής παράδειγμα. 

Εάν κάποιος αγοράσει ένα αυτοκίνητο από κάποια ευρωπαϊκή χώρα, από την στιγμή που δεν υπάρχει διασύνδεση των ΚΤΕΟ, ενδεχομένως, τα στοιχεία με τα οποία θα εισαχθεί στην Ελλάδα να είναι αναληθή.

«Σκεφτείτε ότι ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο θα καταγράψει τα χιλιόμετρα του ΚΤΕΟ πρώτη φορά, που θα περάσει στην Ελλάδα. Αν λοιπόν περάσει με 200.000 και καταγράφει με 80 από εκεί και πέρα ελέγχεται από τα 80 και πάνω» δηλώνει ο Διευθυντής Αντιπροσωπείας Αυτοκινήτων, Λευτέρης Τερζάκης.

Στους ελληνικούς δρόμους πάντως, τα αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν έχουν μέση ηλικία τα 15,7 έτη, κατατάσσοντας την Ελλάδα στους πιο γερασμένους στόλους αυτοκίνητων και συγκρίνεται μόνο με κράτη της πρώην ανατολικής Ευρώπης.

Πηγή: skai.gr